Скутер глухне під час додавання газу: причини і що робити

До мене в майстерню часто звертаються з ситуацією, коли скутер глухне при додаванні газу. Це створює значні труднощі в експлуатації, адже розігнатися не виходить. Навіть на підніжці при провертанні ручки газу на себе мотор може захлинатися. Поширених причин для такої поведінки три, але я згадаю й інші. Сьогодні розповім, що робити з кожною з них. Нагадаю, що мене звати Андрій, я експерт з ремонту мототехніки і понад 10 років співпрацюю з МотоЗілла.

Найпоширеніша причина - підсмоктування повітря

Почну з найпоширенішої причини, коли скутер глухне при додаванні газу, - підсосу повітря. Воно може проникати через негерметичні з'єднання і сальники. У результаті налаштування карбюратора перестають відігравати значення, оскільки в систему повітря надходить уже після нього. Суміш значно збіднюється і просто не може згоряти ефективно, віддаючи повну потужність. Райдер це відчуває різким падінням обертів двигуна під час додавання газу, а нерідко мопед взагалі глухне.

Що робити в разі підсосу повітря?

Розповідаю на підставі свого досвіду майстра, що робити, якщо скутер глухне під час додавання газу через підсмоктування повітря. Потрібно провести тест за допомогою розпилення ефіру і знайти місце витоку. Коли ефір потрапляє на негерметичну ділянку, його засмоктує замість повітря. У такому разі суміш не збіднюється, обороти не падають, а навіть навпаки піднімаються.

Найчастіше підсмоктування повітря за допомогою такого тесту я знаходжу на бічних сальниках. Вони поступово грубіють, тому перестають щільно підтискати колінвал. Це призводить до утворення щілин, що порушує герметичність. Для повної діагностики я раджу виконати такі операції:

  1. Зняти диск варіатора.
  2. Демонтувати приводний ремінь.
  3. Вивчити стан сальника на предмет патьоків, тріщин, зазору між гумою і валом.
  4. Перевірити радіальний люфт вала.

У мене в майстерні бували випадки, коли сальник був сухий і цілий, але підсмоктування повітря було саме в цьому місці через великий люфт колінвала. Таке трапляється в разі зносу підшипників. Останні вбиваються дуже швидко при спробі форсувати двигун, розточивши циліндр і встановивши збільшені поршні. Така модернізація створює додаткове навантаження на вал, що призводить до прискореного зносу деталей, що труться. Тут одним сальником не обійтися - знадобиться заміна підшипників.

Друга причина - забитий жиклер

Брак палива або повітря, через який скутер глухне під час додавання газу, може виникнути в разі засмічення карбюратора. Таку проблему я теж часто зустрічаю під час ремонту мототехніки. Жиклери засмічуються через різні присадки в неякісному паливі. Часом у них потрапляє вода, що має низьку щільність, тому починається активний знос і окислення.

Що робити при забитому жиклері?

Для усунення подібної проблеми раджу виконати такий ремонт:

  1. Демонтувати багажник та інші елементи, що заважають доступу до карбюратора на вашій моделі скутера.
  2. Від'єднати від карбюратора всі підключені трубки, витягти його назовні.
  3. Розібрати корпус, знявши відстійник, кришку.
  4. За допомогою викрутки викрутити всі жиклери і продути.

Найчастіше за таких симптомів мототехніки буде забитий головний дозуючий жиклер. Повітря через нього проходитиме слабо, а на просвіт не буде видно наскрізного отвору. Але може бути забитий і додатковий жиклер, який якраз подає паливо під час накручування ручки газу. Отвір усередині жиклера дуже маленького діаметра. Спершу його можна спробувати продути насосом. Але, якщо забруднення дуже щільне, знадобиться мідний дріт. Ним я пробиваю канал. Після цього слідує зворотне складання, встановлення карбюратора на скутер і тест на натискання ручки газу.

Третя причина - генератор магнето або контролер

Ще на своїй практиці я зустрічав ситуацію, коли скутер глухне при додаванні газу через брак потужності іскри. Для спалювання палива на холостому ходу іскри вистачає, а ось коли бензину подається більше і частіше, слабка іскра не встигає запалити кожну порцію, тому мотор захлинається і перестає працювати.

Що робити при нестачі іскри?

В іскроутворенні бере участь цілий ланцюжок пристроїв:

  • Починається все з генератора магнето, під час обертання котушок якого в середовищі постійних магнітів збуджується електромагнітний імпульс.
  • Потім напруга переходить на комутатор, де накопичується в конденсаторі, а потім розряджається.
  • Далі струм надходить на котушку запалювання, що підсилює потужність іскри.
  • На фінальній стадії саму іскру збуджує свічка.

Якщо ви переконалися у відсутності підсосу повітря і почистили жиклери, а скутер однаково глухне під час накручування ручки газу, залишається перевірити електричну лінію. Раджу почати зі свічки, високовольтного дроту і котушки. Поради щодо перевірки котушки я давав в іншій статті. Якщо свічка цегляного кольору, зазор між електродами 0,6-0,7 мм, опір дроту і котушки в нормі, переходьте до перевірки контролера управління запалюванням і до самого генератора. Як це зробити, я розповідав у статті "Як перевірити комутатор на скутері?".

Рекомендую ще перевірити повітряний фільтр, оскільки він може бути сильно забитий. Повітря, що надходить, сяк-так вистачає для роботи на холостих, а під час додавання газу суміш стає занадто збагаченою, мотор душиться бензином і глухне. Заміна недорогого витратного елемента може помітно поліпшити роботу двотактного або чотиритактного двигуна скутера. Аналогічно справа йде з паливним фільтром. Якщо він слабо пропускає пальне, суміш навпаки збіднюється. Тому для холостого ходу її вистачає, а ось при провертанні ручки газу вже тяга падає. Мій частий вердикт майстра - паливний фільтр під заміну. Починати з цих причин не став, оскільки ця інформація розрахована на новачків - досвідчений райдер одразу перевірить фільтри сам.

Якщо вам для усунення несправності знадобляться запчастини, ви знайдете якісні витратні матеріали та комплектуючі в МотоЗілла. Тут є свічки, карбюратори, генератори магнето та фільтри на будь-яку модель японського чи китайського скутера.