Чому скутер заводиться і глухне через деякий час: як знайти причину?

Привіт усім! Мене звати Андрій, і я займаюся ремонтом мототехніки, а також співпрацюю з МотоЗілла, допомагаючи обирати покупцям надійні деталі до мотоциклів, скутерів і бензинового інструменту. За свою практику я не раз стикався з ситуацією, коли скутер заводиться і через деякий час глухне. В одних випадках це відбувається після підгазування, в інших - просто так на холостих обертах. У цій статті я розповім, як знайти причину, що варто перевірити насамперед, і як усунути проблему.

Найімовірніші причини, чому скутер глухне

Спершу опишу найімовірніші причини, чому скутер заводиться і глухне через деякий час. Рекомендую почати перевірку саме з цих елементів. Насамперед зупинка двотактного або чотиритактного двигуна пов'язана з роботою паливної системи. Щоб знайти причину, раджу перевірити:

  • Вакуумний кран палива. В ідеалі краще встановити свідомо робочий кран з іншого мопеда і подивитися, чи зміниться робота ДВЗ. Якщо після встановлення деталі з донора мотор не глухне, значить ви знайшли причину. У разі повторення симптомів цей метод допоможе уникнути зайвих витрат на запчастини.
  • Паливний фільтр. У бензині міститься велика кількість присадок, що забивають паперові пори (особливо, коли бензин старий і починає розшаровуватися, якщо мало їздити на скутері). Ще в самому баку виникає іржа, яка потрапляє у фільтр і ускладнює прохідність. Раджу замінити паливний фільтр.
  • Повітряний фільтр. Для згоряння бензину в камері необхідне повітря. Коли його недостатньо, суміш може короткочасно спалахнути (завдяки тій кількості повітря, що вже перебувало в циліндрі), а потім мотор заглухне. Рекомендую спробувати запустити ДВЗ без фільтра, щоб зрозуміти, чи є різниця. У разі успішної роботи встановіть новий фільтр.

Зустрічалася на моїй практиці і зворотна ситуація, коли повітря подається в камеру занадто багато. Таке відбувається через підсос. Тоді скутер теж заводиться і через деякий час глухне. Щоб знайти підсос, можна розпорошити навколо карбюратора і патрубків мильний розчин, заткнути всі отвори і подати від компресора стиснене повітря. Там, де підуть бульбашки, і потрібно усунути підсос. Можливо, доведеться замінити хомут, що стягує, або загрубілий патрубок.

Неправильне утворення повітряно-паливної суміші відбувається і при затиснутому клапані. Тоді скутер може заводитися і відразу глухнути. Щоб знайти причину, доведеться зняти клапанну кришку і оглянути клапан, перевірити його рухливість. Зустрічав я у своїй практиці і прогорілий клапан, що призводить до такого ж ефекту.

Ще одна поширена причина, чому скутер заводиться і глухне через деякий час - забитий карбюратор. Жиклери можуть туго ходити, пропускні отвори закоксовані, що призводить до зменшеного потрапляння бензину. Рекомендую продути карб спеціальною очисною рідиною з балона. Під тиском вона роз'їсть і витіснить весь бруд.

Від вібрації могли збитися і налаштування карбюратора. Якщо мотор заводиться і глухне через 5-10 секунд, можливо, йому не вистачає палива. Такий короткий інтервал роботи показує, що ДВЗ функціонує тільки на тому паливі, яке потрапляє від насоса підкачки, а від карбюратора нічого не надходить. Спробуйте покрутити гвинт кількості, додавши бензину.

Можливі причини, чому скутер глухне

Тепер наведу додаткові причини, чому скутер заводиться і глухне через деякий час. Перевіряти зазначені елементи потрібно тільки після того, як ви спробували всі мої рекомендації, наведені в попередньому блоці. Серед імовірних проблем:

  • Погана свічка. Раджу виставити 0,6-0,7 мм за щупом між електродами, щоб іскра була стабільною і потужною. Якщо це не допомогло, замініть свічку на нову, оскільки збільшений опір не дає достатньої сили струму.
  • Несправний комутатор. Формується імпульс для запалювання в конденсаторі комутатора. Якщо струм пропускається транзитом або не пропускається (перевірте мультиметром), значить стабільно двигун скутера працювати не зможе.
  • Несправна котушка. Високовольтна котушка запалювання теж перевіряється мультиметром. Детальну інструкцію на прикладі бензоінструмента я дав тут. Визначте її здатність генерувати напругу для розряду за опором, який має становити 4 кОм.
  • Слабка іскра від генератора. Якщо у магнето занадто високий або низький опір, двигун не зможе нормально працювати. Перевіряється характеристика теж мультиметром.

Додам, що збільшений опір високовольтного дроту теж призводить до ослаблення іскри. Найчастіше скутер заведеться, але заглухне, якщо додати газу.

Тепер ви знаєте, чому скутер заводиться і глухне через деякий час, і як знайти причину того, що відбувається. Якщо вам потрібен новий карбюратор, паливний фільтр, вакуумний кран або генератор магнето, ви завжди можете купити якісні запчастини в МотоЗілла.