Заміна масла в генераторі

Міняти масло в генераторі необхідно тільки в моделях з 4-х тактним принципом роботи. Від частоти заміни і якості самої мастила залежить ресурс електростанції. У цій статті я розповім, як часто слід міняти мастило в генераторі, опишу покроковий процес, дам рекомендації щодо вибору мастила. Інформацію подаю на основі власного досвіду, оскільки у мене своя майстерня з ремонту генераторів і мототехніки, а також я, як експерт, співпрацюю з МотоЗілла понад 10 років.

Регламент заміни масла в генераторі

Бензинові генератори мають заявлений ресурс від виробника 500-800 годин. Згідно з інструкцією з експлуатації, заміна мастила в генераторі необхідна кожні 50 мотогодин, якщо агрегат регулярно експлуатується. Отже, за весь термін служби електростанції вам доведеться поміняти мастило в картері двигуна 10-16 разів. Якщо використовувати неякісне мастило або збільшувати міжсервісний інтервал, вийде трохи заощадити на витратних матеріалах, проте сам генератор прослужить ще менше - близько 400-650 мотогодин. Тому купувати наступний або капітально ремонтувати наявний доведеться раніше. Сумнівна економія, згодні?!

Короткий регламент заміни в 50 мотогодин у чотиритактних двигунів бензинових генераторів пов'язаний з тим, що в конструкції ДВЗ немає масляного фільтра. Тому мастило не очищається, швидко накопичує гар, втрачає свою плинність. Відміряти "пробіг" генератора допомагає лічильник мотогодин, тому відразу рекомендую вибирати моделі з таким оснащенням.

Якщо ви рідко користуєтеся генератором, наприклад, раз на тиждень, раджу міняти мастило кожні 3 місяці. Хоча гару в ньому буде небагато, мастило окислюється, втрачаючи свої властивості. Подальша експлуатація електростанції на такому мастилі призведе до прискореного зносу поршневої частини і циліндрів. Тут відміряти інтервали заміни потрібно самостійно, наприклад, у паперовому календарі або виставляючи собі нагадування в смартфоні.

Важливість своєчасної заміни масла в генераторі

Мастило в картері двигуна бензинового або дизельного генератора виконує такі функції:

  • створює міцну масляну плівку для захисту пар, що труться;
  • запобігає перегріванню деталей;
  • підтримує гар у підвішеному стані;
  • забезпечує достатню компресію для спалювання палива;
  • сприяє тихій роботі мотора;
  • очищає деталі двигуна від золотистого лаку;
  • полегшує запуск у сильні морози.

При цьому частинки масла неминуче витрачаються на чад. Тому під час згоряння важливо, щоб залишалася мінімальна кількість сажі, яка не забруднює камеру і клапани. Одночасно хороше мастило має знижувати токсичність вихлопу для навколишнього середовища, залишаючи малий вуглецевий слід.

Порушення регламенту заміни масла в бензогенераторі призводить до зворотного ефекту. Запуск у холодну погоду ускладнюється, двигун швидше перегрівається, працює голосніше, нагар відкладається на поршневих кільцях. Останні залягають, що знижує компресію. Починається збільшена витрата пального та мастила, проте потужність падає. При зниженні рівня масла в картері настає масляне голодування. Це призводить до зносу колінвала, утворення задирів, еліптичного вироблення в циліндрах. На підставі свого досвіду майстер зазначу, що відремонтувати все це дуже дорого. Часом простіше купити новий генератор.

Покроковий процес заміни масла в генераторі

Тепер опишу поетапний процес заміни оливи в генераторі, щоб ви могли виконати обслуговування своїми руками без звернення до сервісу:

  1. Заведіть двигун бензоелектростанції і дайте йому попрацювати близько 3 хвилин для прогріву. Це зробить мастило більш рідкотекучим.
  2. Заглушіть ДВЗ.
  3. Встановіть генератор на цеглу або височину, оскільки зливний отвір у картері розташований дуже низько.
  4. Під зливну пробку підставте обрізану пластикову баклушу. Обрізати потрібно з таким розрахунком, щоб у неї помістилося до 1 літра рідини.
  5. Візьміть ключ на 12 (але іноді буває і на 10).
  6. Відкрутіть зливну пробку.
  7. У міру зливу відпрацювання, відкрутіть заливну пробку, щоб усередині не створювався вакуум. Завдяки цьому старе масло зіллється повністю.
  8. Встановіть пробку зливного отвору на місце і затягніть ключем.
  9. Розмістіть лійку в заливну горловину.
  10. Подавайте свіжу оливу, поки не потече з горловини. Це буде максимальний рівень, необхідний для роботи.
  11. Закрутіть пробку заливної горловини.
  12. Заведіть генератор для перевірки роботи, переконайтеся у відсутності патьоків. Подивіться, щоб не загорівся датчик рівня масла на приладовій панелі.

Раджу не нахиляти генератор під час зливу відпрацювання, оскільки тоді масло може потрапити в повітряний фільтр. Також є ймовірність перетікання бензину, наприклад, прямо з-під кришки бензобака. При заливці рівне положення генератора допоможе виставити правильно рівень мастила.

Щоб мастило не бігло по рамі і не розтікалося, рекомендую підставити картонку, що грає роль направляючої. Зверніть увагу, що під болтом зливної пробки є ущільнювальна шайба. Часом вона падає в підставлену тару. Не забудьте перевірити її наявність під час встановлення пробки на місце. На деяких генераторах, які мені доводилося ремонтувати, є два зливних отвори - по одному з кожного боку. Одночасне викручування пробок прискорює злив відпрацювання. Але більше це необхідно на випадок, якщо різьблення в одному остаточно пошкодиться. Тоді його глушать і використовують другий.

Яку оливу вибрати для заміни в генераторі

Скільки оливи необхідно для заміни в бензиновому або дизельному генераторі, зазначено в інструкції з експлуатації. Як майстер зазначу, що у моделей потужністю до 3 кВт зазвичай у картер поміщається 600 г. В'язкість мастила теж вказується в мануалі. Якщо інструкції до вашого апарата немає, раджу використовувати напівсинтетичне мастило для генераторів 10W-40 або 10W-30. Злите старе масло підійде для розпалювання багаття або змащення ланцюга бензопили. Купити якісне масло для заміни в бензиновому або дизельному генераторі можна в інтернет-магазині МотоЗилла.