Яке масло заливати в мотоблок

Від якості мастила в картері двигуна мотоблока і регулярності заміни залежить ресурс силової установки. У зв'язку з цим багатьох власників хвилює питання, яке масло заливати в мотоблок. З цього приводу існує багато суперечок і думок. Я, як майстер з ремонту, бачив чимало розкритих ДВЗ, що працюють на різних маслах. На підставі свого досвіду можу розповісти все з цієї теми, щоб у вас було більше інформації для роздумів. Нагадаю, що мене звати Андрій, у мене своя майстерня з ремонту мототехніки, і я співпрацюю з інтернет-магазином МотоЗилла понад 10 років.

Підбір оливи для мотоблока за кількістю тактів

Оливи для мотоблоків діляться за кількістю тактів роботи двигуна. Двотактні агрегати не мають картера, тому мастило потрібно змішувати з бензином. Якщо у вас такий мотоблок, то купуйте масло тільки з позначенням 2Т. Заливка в нього мастила 4Т вб'є ваш агрегат. У маслі 4Т зовсім інші присадки, не розраховані на змішування з паливом і спалювання в камері. У результаті утворюватиметься великий нагар на стінках циліндрів, збільшиться димність вихлопу, може впасти потужність, робота ДВЗ не буде стабільною.

Але сільськогосподарські агрегати з двигуном 2Т не дуже поширені, тому далі я буду описувати, яке масло заливати в мотоблок, маючи на увазі агрегати з чотиритактним принципом роботи.

Насамперед раджу дивитися, що рекомендує заливати в картер виробник мотоблока, оскільки він найкраще знає особливості свого мотора. Але суперечки про те, яке масло заливати в мотоблок, викликає інформація в інструкції з експлуатації, де завод дозволяє лити мінеральне, напівсинтетичне або синтетичне масло. У підсумку це стає вибором самого власника техніки. Коротко розповім про кожен тип:

  • Мінеральне - отримується під час переробки мазуту. Вартість продукції найбільш доступна на ринку. Але при зниженні температури мастило густіє, тому я рекомендую використовувати його тільки в теплу пору року.
  • Напівсинтетичне - складається з мінеральної основи (становить 50-70%) і синтетичних присадок (30-50%). Такий склад забезпечує кращу термостабільність і достатню в'язкість, щоб зберігати компресію навіть на зношених двигунах.
  • Синтетичне - отримують шляхом синтезу молекул. Хімічний склад добре захищає метал ДВЗ від окислення. Мастило зберігає стабільність при перепадах температур. Чудово справляється із захистом пар, що труться, за високих обертів.

Уже з цього опису можна зробити висновок, що використовувати дорогу синтетику на мотоблоках недоцільно, оскільки на високих обертах така сільськогосподарська техніка не працює. Мінералку можна лити тільки під час експлуатації культиватора в теплу пору року - тоді вийде заощадити. Якщо ви використовуєте мотоблок цілий рік, то рекомендую зупинити вибір на напівсинтетиці. Ось кілька факторів, які можете враховувати далі, визначаючись, яке напівсинтетичне масло заливати в мотоблок.

Підбір оливи для 4Т за в'язкістю

В'язкість моторного мастила для мотоблока вимірюється за SAE. Характеристика складається з двох цифр - наприклад, 10W40. Ось розшифровка цього:

  • 40 - це максимально допустима температура для експлуатації масла влітку (+40 градусів);
  • буква W - це Winter або дозвіл використовувати мастило в зимовий період;
  • 10 - це показник в'язкості за негативної температури.

В'язкість 0W - розрахована на -35 градусів морозу. Відповідно, 5W - добре працює тільки до -30 градусів, а 10W - тільки до -25 градусів. Кожна градація в'язкості кратна 5 градусам.

Знаючи розшифровку маркування товару, стає зрозуміло, яку оливу заливати в мотоблок, що експлуатується в Україні - цілком підійде 10W-40. Нижче -25 градусів зараз температура не опускається. Але якщо у вашій місцевості бувають сильні заморозки, а за допомогою мотоблока ви чистите сніг, то раджу використовувати в'язкість по SAE 5W-30, розраховану на -30 градусів морозу.

Підбір оливи за маркуванням

Ще раджу звертати увагу на класифікацію за API. Якщо у вас бензиновий мотоблок, то шукайте мастило з маркуванням SL, SJ тощо. Перша буква S якраз означає призначення для бензинових ДВЗ. Для дизельних ДВЗ рекомендую дивитися на букву C (CF, CJ, CL). Бувають комбіновані варіанти SL/CF. Це означає, що моторну оливу можна заливати в бензинові та дизельні двигуни мотоблоків.

Автомобільне чи спеціалізоване?

Чимало суперечок на тему, яке масло лити в мотоблок, існує навколо призначення мастила. Деякі стверджують, що в мотоблок можна заливати автомобільну моторну оливу конкретної в'язкості. Інші кажуть, щоб для сільськогосподарської техніки потрібно шукати спеціальні оливи, на пакуванні яких зображено трактор або навіть мотоблок. Певні присадки, які виробники тримають у секреті, можуть справити додатковий позитивний ефект на метал під час експлуатації. Але на моїй практиці я помітив, що важливішою є оригінальність мастила.

Раджу купувати моторне мастило для дизельного або бензинового мотоблока тільки в перевірених магазинах, таких як МотоЗилла. Бажано, щоб мастило було в заводській упаковці, а не на розлив. Тоді можна перевірити справжність каністри через офіційний сайт виробника. Особисто я рекомендую використовувати моторне мастило 10W-40 для мотоблока з водяним охолодженням і 10W-30 для агрегатів з повітряним охолодженням.

У міру експлуатації звертайте увагу, як швидко темніє масло. Під час регулювання клапанів дивіться, чи залишає воно жовтий лак на металі. Прислухайтеся до звуку двигуна мотоблока, стукає він чи працює м'яко. Звертайте увагу на потужність ДВЗ, щоб вона не падала після заливки певного мастила. Усе це допоможе зрозуміти, яке мастило можна заливати у ваш мотоблок, щоб він довго і справно працював.