Від якості обслуговування бензогенератора залежить його ресурс. Тому важливо розібратися, яку оливу заливати в бензиновий генератор, щоб вона захищала деталі, що труться, від зносу і виконувала добре інші свої функції. Це питання мені часто ставлять мої клієнти, для яких я роблю капітальний ремонт ДВЗ їхніх електростанцій. Я бачив чимало розібраних моторів, і як майстер, можу дати розгорнуту відповідь. Нагадаю, що мене звати Андрій, я володію майстернею з ремонту мототехніки, генераторів і бензоінструменту. Ще я давній партнер МотоЗилаа, який виступає штатним експертом.
Важливість правильного підбору масла для бензогенератора
Бензинові генератори бувають 2-тактні та 4-тактні. У перших масло змішується з бензином і заливається в бензобак. Разом із паливом воно змащує деталі, що труться, і згорає в камері. Тому потрібне постійне додавання мастила під час чергової заливки пального.
У 4-тактних моделях мастило знаходиться окремо в картері. Воно розподіляється по каналах ДВЗ за рахунок тиску, створюваного масляним насосом, а також шляхом набризкування. У такій конструкції масло не згорає і розраховане на певну кількість годин роботи, після чого підлягає заміні.
Незалежно від принципу роботи двигуна, олива виконує такі функції:
- підтримує нагар у підвішеному стані, щоб він не відкладався на стінках;
- відмиває жовтий лак від металу ДВЗ;
- запобігає корозії мотора;
- не спінюється за різних температур;
- мінімально забруднює циліндри і клапани при витраті на чад;
- захищає поршневу систему і колінвал із розподільчим валом від надмірного зносу;
- зберігає достатню в'язкість, щоб не перетворюватися на воду, але й не надмірно загусати взимку;
- створює захисну міцну масляну плівку;
- знижує гучність роботи двигуна.
Рекомендації виробників
Вирішуючи, яке масло залити в бензиновий генератор, раджу враховувати рекомендації виробників. Вони найкраще знають особливості конструкції своїх ДВЗ, використовувані матеріали. Знайти поради щодо вибору оливи для конкретного бензогенератора можна в інструкції з експлуатації. Якщо інструкції до вашої моделі немає (наприклад, ви купили генератор уже з пробігом), тоді пошукайте її в інтернеті або скачайте на сайті виробника.
2Т або 4Т
Одразу зазначу, що моторне масло для ДВЗ з двотактним і чотиритактним принципом роботи відрізняється. Помилки при виборі можуть "вбити" силову установку. Масло 4Т не призначене для згоряння у великих обсягах, тому сильно забруднює циліндри, поршневу. Мастило 2Т навпаки погано виконує свої функції в нерозведеному стані. Будьте уважні при виборі.
Тип масла
Моторні оливи для 4Т бензинових генераторів бувають мінеральними, напівсинтетичними і синтетичними. Перші відрізняються доступною ціною. Але вони погано переносять роботу на підвищених обертах коленвала, що призводить до перегріву. Тому раджу для бензогенераторів їх не використовувати. Хіба що ваша станція працює на 50% навантаження і дуже рідко.
Синтетика оптимальна для нових бензинових електростанцій. Вона термостабільна у великому діапазоні, добре переносить навантаження. Але ціна мастила найвища. Напівсинтетика добре підходить для моторів генератора зі зносом. Завдяки своїй щільності створюється достатня компресія, забезпечується хороша робота силової установки. Ціна напівсинтетичного мастила для бензогенератора найбільш оптимальна. Саме напівсинтетичні мастила для електростанцій виробники рекомендують найчастіше для своєї продукції.
Вибір оливи за в'язкістю
Визначаючись із в'язкістю оливи за SAE, враховуйте як інформацію з мануала, так і пору року. Наприклад, активна експлуатація бензогенератора влітку для польових робіт вимагає стійкості мастила до високих температур. Тоді підійде класифікація 10W-40. Навесні і восени можна використовувати 10W-30, яке розріджується трохи швидше, забезпечуючи хорошу плинність. Якщо електростанція експлуатується взимку при сильних морозах, варто заливати 5W-30.
Допуски для бензинових генераторів
За класифікацією API моторні оливи мають свої допуски для роботи в бензинових і дизельних електростанціях. Щоб мастило можна було заливати в картер бензинового ДВЗ, необхідна наявність літери S у маркуванні. Це може бути: SL, SN, SM, SJ або інша. Є універсальні мастила, наприклад, SL/CF, які підходять як для дизеля, так і бензинової установки.
Вибір оливи для бензогенератора за брендом
Різні виробники випускають масла для бензогенераторів з однаковими допусками. Але якість у них не однакова. Я рекомендую довіряти тільки перевіреним брендам, тоді двигун вашої електростанції буде надійно захищений, прослужить довше. Можу порадити моторне масло для бензинового генератора від Mannol, Motul, Mobil, Xado.
Однак, коли мова заходить про товари іменитих брендів, велика ймовірність купити підробку. Я рекомендую купувати моторні мастила для обслуговування бензогенераторів у перевіреному місці, такому, як інтернет-магазин МотоЗилла. Тут представлена продукція світових фірм, що мають хорошу репутацію і позитивні відгуки. Товар - 100% оригінальний.
0 коментарі