Як завести мотоблок: покрокове керівництво

Всім привіт! Я - Андрій, займаюся ремонтом мотоблоків, культиваторів і мототехніки. Добре розуміюся на якісних запчастинах, і вже понад 10 років співпрацюю з МотоЗілла. Нерідко я зустрічав власників мотоблоків, які не знають, як його правильно завести. В одних випадках проблема була в мізерній заводській інструкції з експлуатації, яка не містить усіх необхідних відомостей. В інших - людина купила техніку б/в без будь-яких документів, тому мануала під рукою немає. У цьому огляді я розповім, як правильно завести мотоблок з бензиновим або дизельним двигуном, щоб це було легко і безпечно.

Покрокова інструкція із запуску бензинового мотоблока без електростартера

Даю покрокову інструкцію, як завести мотоблок з бензиновим двигуном і дисковим зчепленням, у комплектації без АКБ:

  1. Залити бензин у бензобак.
  2. Переконатися, що важіль куліси встановлено в нейтральне положення. Зазвичай схема перемикання приклеєна на корпусі, за якою можна перевірити стан перемикача швидкостей.
  3. На правій стороні керма увімкнути кнопку в положення ON (вкл). Це активує запалювання.
  4. Поруч звести важіль тяги газу на половину його ходу, щоб суміш була більш збагаченою.
  5. Закрити повітряну заслінку для цих же цілей.
  6. Перевірити рівень оливи в двигуні щупом. Якщо його менше, ніж належить - долити до мітки. Без потрібної кількості мастила датчик безпеки не дасть завести двигун.
  7. Відкрити паливний кран (зазвичай розташований відразу під бензобаком, але я зустрічав моделі мотоблоків, де він розташований під масляним фільтром).
  8. Зробити два плавних натягування ручкою троса кікстартера. Це розганяє мастило по системі, накачує паливо.
  9. Втретє натягнути трос до стану, коли вже немає слабини і починає відчуватися рукою опір. Смикнути з цього місця різко за ручку.
  10. Коли двигун мотоблока завівся, оберти вирівнялися, мотор прогрівся, потрібно відкрити повітряну заслінку, щоб розбавити паливо повітрям і зменшити споживання пального.
  11. Важелем управління газом зменшити оберти.

Після таких дії мотоблок готовий до роботи. Можна вмикати швидкість і вирушати на поле.

Важливі нюанси щодо запуску бензинового мотоблока

Тут наведу низку поширених відмінностей, що зустрічаються на легких і важких моделях різних брендів, щоб ви знали, як завести будь-який мотоблок. Наприклад, у деяких агрегатів важіль увімкнення запалювання розташований не на кермі, а на самому двигуні. Відповідно, для запуску потрібно знайти й активувати його. Шукати слід на металевій обшивці, зверху, недалеко від ручки кікстартера.

Дехто, з'ясовуючи, як завести мотоблок, не може розібратися, де повітряна заслінка, а де паливний кран. Запам'ятайте: важіль управління повітряною заслінкою завжди знаходиться зверху і закривається поворотом справа наліво. Паливний кран знаходиться під ним і відкривається зліва направо.

Нерідко я помічав, що новачки, намагаючись завести мотоблок ручним стартером, зрушують сільськогосподарський агрегат з місця. Це поширена проблема з легкими мотоблоками. Через це втрачається крутний момент і двигун може не розкрутитися до потрібної швидкості. Раджу впиратися ногою в колесо в момент ривка кікстартером.

Коли роботу виконано і мотоблок доставлено на місце стоянки, рекомендую глушити його не ручкою на кермі, а шляхом перекривання паливного крана. Тоді залишки пального виробляться, система спустошиться, двигун затихне самостійно. Під час перерв у роботі так робити не потрібно, щоб не ускладнювати собі подальший запуск.

Як завести дизельний мотоблок без електростартера

Послідовність дій під час запуску дизельного мотоблока така:

  1. Перевірити рівень масла в картері ДВЗ 4Т. Датчика тиску тут немає, тому пропустивши рівень, можна зіткнутися з мотором, що заклинив.
  2. Перевірити наявність мастила в повітряному фільтрі, щоб фільтрувальний елемент був просочений.
  3. Переконатися, що КПП на нейтральній передачі - просто штовхнути мотоблок вперед-назад для перевірки вільного ходу.
  4. Встановити відсікач палива у відкрите положення, щоб він не перешкоджав запуску.
  5. Натягнути важіль газу до упору.
  6. Натиснути декомпресор, розташований зверху на ДВЗ, щоб знизити опір поршневої системи.
  7. Здійснити кілька легких натягувань троса кікстартера.
  8. Виконати третій ривок різко, упершись ногою в раму.
  9. Курком газу відрегулювати оберти.

Як правильно завести мотоблок з електростартером

Запуск мотоблока з електростартером здійснюється майже аналогічно моделям з кікстартером. Виняток тільки в тому, що не потрібно смикати за ручку троса. Досить натиснути на кнопку, після чого двигун запуститься. Тільки раджу стежити за рівнем заряду акумулятора, оскільки при низькій напрузі не вийде розкрутити колінвал до необхідної швидкості.

У міру експлуатації ручний стартер мотоблока може періодично потребувати ремонту. Для цього існує ремкомплект, купити який можна в МотоЗілла. Тут є й інші запчастини на мотоблоки всіх відомих брендів.