Усім привіт! Мене звати Андрій. Я володію майстернею з ремонту скутерів, мотоблоків і бензоінструменту. Добре розумію будову двигунів і супутніх механізмів, часті та рідкісні поломки. Можу порадити, як усунути ту чи іншу несправність, а завдяки співпраці з МотоЗілла понад 10 років підкажу, які якісні запчастини краще купити для ремонту. Сьогодні я вирішив обговорити проблему, що хвилює моїх клієнтів - як правильно поставити диск зчеплення на мотоблок. Ситуація поширена, коли диск феродо ставиться неправильно. Розповідаю часті помилки, показую правильне положення і пояснюю наслідки помилкового встановлення.
Пристрій зчеплення на мотоблоках
У легких мотоблоках українського, китайського або корейського виробництва крутний момент від двигуна до редуктора передається за допомогою ременя. Зчеплення - це ролик, який створює натяг приводу або послаблює його. Система відкрита і проста. У важких мотоблоках (бензинових, дизельних) і міні-тракторах використовується вже дискове зчеплення. Воно закритого типу, забезпечує плавне рушання агрегату вагою понад 100 кг.
Розташовується дискове зчеплення всередині шківа редуктора, корпус якого виступає кошиком. Шків отримує крутний момент від двигуна через ремінь. Але редуктор не обертається, поки не спрацює передача через зчеплення. Саме зчеплення або диск феродо схоже з автомобільним, оскільки має дві робочі поверхні з фрикційними накладками, що функціонують усередині кошика. Вони зафіксовані до основи мідними заклепками. Розміщено основу на сталевій маточині з внутрішніми шліцами для зачеплення вала. У деяких моделях важких мотоблоків є навіть пружини в конструкції зчеплення.
Поширені випадки виникнення проблеми
Питання, як правильно ставити диск зчеплення на мотоблок, виникає у моїх клієнтів у кількох ситуаціях:
- Найпоширеніша - купівля нового мотоблока, який поставляється в розібраному вигляді. Деякі виробники надають комплект у вигляді конструктора, який доводиться збирати самостійно. Ось тут мої клієнти і замислюються - яким боком встановлювати диск зчеплення.
- Друга ситуація з моєї практики - заміна зношеного диска. Користувач почув скрегіт, хрускіт, зрозумів, що зносилися колодки, труть заклепки. Купив новий диск зчеплення на мотоблок, розібрав вузол і усвідомив, що не запам'ятав, як усе було влаштовано, яким боком стояв диск.
- Третя ситуація, коли клієнти запитують, як поставити диск зчеплення на мотоблок, - наявність двох дисків феродо, що бентежить недосвідченого користувача.
Як правильно поставити диск зчеплення на мотоблок
Якщо у вас мотоблок з одним диском, що має фрикційні накладки, тоді останній встановлюється завжди виступаючою частиною маточини до підшипника з вижимними важелями. Хоча зовні диск зчеплення на мотоблок виглядає майже однаковим з обох боків, втулка з внутрішніми шліцами з одного боку виступає більше. Саме вона має бути звернена всередину корпусу у напрямку до підшипника.
Для власників нових мотоблоків, які отримали товар у розібраному вигляді, підказкою будуть сліди фарби. Таке я зустрічав на китайських сільськогосподарських агрегатах. Їх збирають, переконуються в справності, потім викручують болти кришки, фарбують з пульверизатора саму кришку, після чого все розбирають і упаковують. Через болтові отвори фарба потрапляє на диск, тому під час самостійного складання орієнтуватися можна за нею. На металевій поверхні втулки ви знайдете три пофарбовані точки - саме цим боком потрібно прикладати диск зчеплення до кришки.
Як правильно встановлювати диски при подвійному зчепленні в мотоблоці
Найбільше, з моєї практики майстра, плутанину викликає конструкція мотоблока з подвійним зчепленням. Тут постійно недосвідчені користувачі припускаються помилок. Запам'ятати, як правильно поставити два диски зчеплення мотоблока не складно:
- Глибший диск, що контактує з підпружиненою пластиною зчеплення, встановлюють опуклою частиною маточини вниз (у напрямку до підшипника).
- Потім розміщується ущільнювальна сталева пластина з фіксацією в трьох пазах.
- Останнім ставиться другий диск феродо, у якого маточина, що виступає, має опинитися зовні. Вона примикає до кришки, що фіксує загальну конструкцію за допомогою болтів.
Наслідки неправильного встановлення диска зчеплення
Зазначу, які бувають наслідки, якщо неправильно поставити диск або диски зчеплення на мотоблок. Річ у тім, що цей вузол має низку виступів і заглиблень, точно розрахованих інженерами під час розробки. Завдяки правильній збірці є необхідні зазори для роботи, а фрикційні накладки можуть сточуватися приблизно на 1,5-2 мм з кожного боку. При цьому не виникає сторонніх звуків, двигун плавно передає крутний момент на редуктор.
Коли диск зчеплення встановлений неправильно, то заклепки маточини (не накладок, а саме ті, що навколо втулки) опиняються надто близько до кришки і проставочної пластини. Перший час усе працює нормально, користувач не відчуває різниці. Але це не надовго. Уже під час стирання накладок на 0,5 мм буде чутно тертя, виникне хрускіт під час перемикання. Подальша експлуатація призведе до того, що маточина диска почне бити об підшипник і зіпсує його. Для ремонту доведеться замінити не тільки сам диск зчеплення на мотоблок, а й підшипник вала. Всі необхідні запчастини для ремонту мотоблока будь-якої марки ви знайдете в інтернет-магазині МотоЗилла.
0 коментарі