Щоб убезпечити скутер або мотоцикл від викрадення, його оснащують сигналізацією. Протиугінна система має вбудований датчик вібрації, який реагує на зняття з підніжки, після чого покажчики поворотів починають блимати, а сирена - кричати. Живлення від кнопки стартера і замка теж роз'єднано, тому завести двигун не вийде. Якщо ви часто залишаєте свій мототранспорт поруч із магазином або на неохоронюваній парковці, настійно рекомендую використовувати такі додаткові заходи захисту.
У цій статті я розповім, як під'єднати сигналізацію на мотоциклі або скутері своїми руками, навіть якщо ви не електрик. Інформацію видам на підставі свого досвіду, оскільки володію майстернею з ремонту скутерів і мотоциклів, а також понад 10 років співпрацюю з МотоЗілла.
Види сигналізації для скутера
Перш ніж досліджувати, як під'єднати сигналізацію, виберіть, яку охоронну систему для скутера ви хочете використовувати. Більшість обладнання для захисту мототехніки випускають японські компанії. Підходять вони не тільки до японських скутерів Honda, Suzuki або Yamaha, а й до китайських мопедів, а також мотоциклів. Є версії охоронної системи:
- з одностороннім зв'язком, які активують сирену і не дають запустити двигун без розблокування брелоком;
- з двостороннім зв'язком, завдяки чому власник бачить на екрані, що відбувається з мотоциклом;
- з дистанційним запуском двигуна, щоб прогріти його в прохолодну погоду, коли скутер стоїть на подвір'ї, а потім вийти з дому і одразу виїхати;
- з альтернативним джерелом живлення, завдяки чому робота продовжиться, навіть якщо штатна батарея сяде.
Хороший вибір сигналізацій для будь-якого мотоцикла або скутера від відомих брендів є в інтернет-магазині МотоЗилла. Підключаються вони за аналогічною схемою, яку я опишу нижче.
Що знадобиться для підключення сигналізації
Для підключення рекомендую приготувати:
- пластикові стяжки, якими будуть компактно укладатися дроти і кріпитися блок;
- інструмент для акуратного зачищення проводки;
- бокорізи, щоб відрізати потрібну довжину джгута з комплекту;
- ізоляційну стрічку;
- мультиметр;
- паяльник;
- термоусадочні кембрики.
Двосторонній скотч готувати не обов'язково, оскільки часто він йде в комплекті з сигналізацією.
Підготовка проводів
Зі свого досвіду зазначу, що більшість сигналізацій для скутера або мотоцикла продаються з фішками на кінцях дротів. Зазвичай їх дві - вихід на сирену і фішка підключення до штатної електрики мототехніки. Фішку на сирену ми не чіпаємо, оскільки до неї ми і живитимемо якраз звуковий сигнальний пристрій з комплекту, адже їхні піни збігаються. А ось штатного роз'єму для підключення сигналізації немає, тому ми цю фішку від'єднуємо шляхом перерізання дротів бокорізами.
Вибір місця для встановлення блоку сигналізації
Рекомендую розміщувати блок у непримітному місці. Важливо, щоб він був закритий від попадання пилу і вологи, інакше під час роботи в несприятливих умовах він швидко вийде з ладу. Раджу знайти місце під передньою обшивкою, для чого доведеться демонтувати пластикову кришку. Кріпіть блок сигналізації за допомогою пластикових стяжок і двостороннього скотча. Притягуйте добре, щоб деталь не відпала під дією вібрації. Зазвичай під обшивкою на стійці є різні кронштейни, скористайтеся одним із них. Кінці зайвих стяжок обріжте, щоб вони не заважали.
Схема підключення сигналізації скутера/мотоцикла
Нижче наведу поширену схему, як під'єднати сигналізацію до мотоцикла або скутера. Для цього потрібно отримати доступ до джгута проводів, що йде до замка запалювання. На самій сигналізації є підказка - червоний дріт із запобіжником. Це головна лінія, яка, згідно з наведеною мною схемою, піде на плюс. Запобіжник захистить охоронну систему на випадок стрибка напруги, щоб вона не згоріла.
Необхідно знайти загальний (постійний) плюс на мотоциклі. Він шукається при вимкненому замку запалювання і встановленому акумуляторі. Один щуп мультиметра приєднується до маси, а іншим раджу по черзі перевіряти піни в роз'ємі джгута штатної проводки. Як я помітив під час ремонту електрики мототехніки, зазвичай плюс теж у проводу червоного кольору. Далі підключення сигналізації до скутера виконується в такій послідовності:
- За допомогою спеціального інструменту зачищаємо червоний дріт на джгуті штатної проводки від замка запалювання.
- Під'єднуємо червоний дріт від сигналізації.
- Ізолюємо з'єднання.
- Аналогічно знаходимо кабель маси. Він може бути чорного або зеленого кольору.
- Під'єднуємо масу.
- Жовті дроти підключаємо до покажчиків поворотів. Вони жовті на більшості скутерів і мотоциклів. Але на моїй практиці траплялися і помаранчеві, тому рекомендую все перевіряти мультиметром за увімкненого запалювання.
- На останньому етапі підключаємо сирену через штатну фішку на самій сигналізації.
Після цього можна брати брелок і перевіряти роботу системи. Спершу потрібно спробувати поставити на охорону, а потім зняти з охорони. Ще можна спробувати поставити на охорону і ввімкнути запалювання ключем - має пролунати тривожний сигнал. Отже, все спрацьовує.
Рожевий і сірий дроти в сигналізації відповідають за блокування пуску. У замку запалювання потрібно використовувати чорний дріт з білою смугою і помаранчевий. Вони з'єднуються з сигналізацією, і тепер вона не просто реагує на спробу викрадення, а й блокує запуск ДВЗ.
Підключення автозапуску
Під час встановлення охоронної системи на скутер бувають версії з автоматичним запуском, де проводів ще більше. Поясню, як під'єднати сигналізацію з автозапуском на мотоцикл або мопед. Для цього використовують синій дріт із джгута, який йде на реле стартера. Плюс уже під'єднано червоним проводом, тому більше нічого робити не потрібно.
Пайка та ізолювання
Дам ще кілька порад з особистого досвіду, як під'єднати сигналізацію, а саме як правильно приєднувати дроти та ізолювати з'єднання. Рекомендую не просто скручувати жили між собою, а пропаювати їх за допомогою паяльника, припою і каніфолі для знежирення. Це зменшить опір, запобіжить майбутньому окисленню контактів і зникненню живлення. Не допускайте скруток.
Усі з'єднання закривайте термоусадкою і обпалюйте її запальничкою, щоб дроти були надійно заізольовані. Тільки потім зверху намотуйте ізоляційну стрічку. Якщо погано заізолювати проводку, напруга може губитися в сиру погоду, що призведе до проблем із сигналізацією на скутері. Ще гірше, якщо погано закриті оголені дроти стикнутися, через що станеться коротке замикання.
Якщо дротів, що йдуть від сигналізації, не вистачає, їх можна доростити. З'єднання виконуємо за допомогою пайки. Раджу використовувати дроти з однаковим кольором оболонки. Це спростить орієнтування в майбутньому, якщо з електрикою виникнуть проблеми.
Тепер ви отримали повний гайд, як під'єднати сигналізацію до китайської або японської мототехніки. У будь-якому комплекті є своя схема підключення, яка може мати деякі відмінності від мого пояснення. Орієнтуватися варто на доданий документ. А вибрати хорошу сигналізацію будь-якого типу можна в МотоЗілла.
0 коментарі