Карбюратор скутера: комплексне налаштування
Карбюратор забезпечує належну роботу двигуна скутера, незалежно від обраного режиму - на холостих чи максимальних обертах, забезпечується рівномірне та плавне пересування дорогами, чи розвивається велика швидкість зі звуком, що нагадує ревіння. Тому питання його налаштування є справді важливим. Комплексний підхід до обслуговування карбюратора дозволяє усунути неполадки, які були не відразу помітні.
Попередній етап налагодження роботи карбюратора включає такі кроки, які передбачають перевірку:
- чистоти карбюратора моторолера;
- компресії та порівняння її з нормами і вимогами для конкретної моделі скутера;
- справності електроклапана карбюратора транспортного засобу;
- глушника і забитості його вхідного отвору, для чого достатньо в нього подути;
- чистоту повітряного фільтрувального елемента, і чи змочений він спеціальним маслом;
- безперешкодності подачі палива в карбюратор;
- коректність налаштування клапана або клапана пелюсткового, упевнитися в їх непроникності;
- рівня оливи, і чи знаходиться вона вище або нижче допустимої позначки.
Налаштування карбюратора під час переходу на режим холостих обертів
На карбюраторі скутера розміщуються два болти, за допомогою яких можна регулювати склад суміші бензину і повітря на холостому ходу двигуна та обертання колінвалу. Частіше трапляється й інша назва для болтів кріплення - вин "якості" і "кількості" відповідно. У першому випадку йдеться про регулювання якості паливно-повітряної суміші. Склад суміші змінюється при зміні концентрації бензину. Завдяки налаштуванню гвинта регулювання обертів відстежується надходження суміші в циліндр у потрібній пропорції.
Приступимо безпосередньо до регулювання карбюратора, який забезпечує подачу паливно-повітряної суміші в правильних пропорціях. Для початку, прогрійте двигун. Досить і п'яти хвилин для того, щоб прогріти двигун до робочої температури і забезпечити готовність карбюратора до процесу налаштування. Перш за все, слід відрегулювати гвинт якості за рахунок його викручування і вкручування назад. Спочатку загвинчуємо до упору, тобто до самого кінця, а потім відкручуємо на півтора або два оберти. Потім прокручуємо гвинт регулювання обертів на холостому ходу до того моменту, поки не доб'ємося стійкої роботи двигуна.
Налаштування карбюратора під час переходу на режим середніх обертів
Схема налаштування карбюратора в режимі середніх обертів двигуна відрізняється від його налаштування холостого ходу, оскільки для цього знадобиться переміщення положення голки дроселя. Переміщення голки проводиться вгору або вниз протоками, яких зазвичай налічують рівно п'ять. Стопорне кільце голки дроселя фіксується в центральному положенні. Дві вгорі і дві проточки внизу не слід чіпати до того моменту, поки переконаєтеся в тому, що все-таки не вдається забезпечити налаштування потрібної якості бензоповітряної суміші. Фіксуючи стопорне кільце в положенні зверху та опускаючи голку дроселя донизу, забезпечується зменшення кількості бензину, який надходить всередину, порівняно з кількістю повітря. У випадку з підняттям голки догори та опусканням стопорного кільця донизу, і збільшується кількість бензину, а зменшується - повітря. Таким чином, збіднюється або збагачується суміш на середніх обертах.
Регулювання карбюратора під час переходу на режим із максимальними обертами
Для тривалої роботи двигуна на максимальних обертах слід трохи повозитися з розміром головного жиклера. Оскільки якість суміші визначається його розміром. На самому торці жиклера позначається його розмір тризначним числом. Під час переходу двигуна на режим з високими оборотами може відчуватися нестача палива. Тоді рекомендується встановлювати жиклер діаметром більше. У разі надлишку палива використовується жиклер діаметром менше.
Ознаки появи бідної або багатої суміші палива і повітря
Стає очевидним, що на максимальних обертах двигуна немає необхідності налаштовувати голку дроселя або гвинт регулювання якості бензоповітряної суміші. Подібні налаштування мають відношення до регулювання роботи двигуна на середніх або низьких обертах відповідно.
Збіднення або збагачення суміші відбувається внаслідок порушення пропорцій бензину і повітря.
При збідненні паливоповітряної суміші відзначається падіння оборотів двигуна в момент зупинки. До того ж, ускладнюється запуск мотора скутера, затримується процес розгону, ручка газу стає менш керованою. Про збільшення об'єму повітря в суміші сигналізує і той факт, що неможливо розігнати двигун під час переходу на режим високих обертів. Однак, найхарактернішою ознакою бідної суміші є білий нагар на свічці або плавлення електродів свічки.
При збагаченні суміші збільшується витрата палива. Для розгону двигуна потрібно більше часу, оскільки сповільнюється його розгін. До того ж, з вихлопної труби починає йти чорний дим. Якщо придивитися ближче до свічок, то нагар уже буде не білим, як у випадку з бідною сумішшю, а чорним, з оксамитовим відтінком.
0 коментарі