Таблиця змішування бензину з маслом для мотоциклів

Здається, що кожен власник мотоцикла з двотактним двигуном має знати пропорції змішування бензину з маслом за таблицею. Але на моїй практиці я не раз зустрічав райдерів, які роблять цю просту процедуру з помилками. Тому я вирішив розповісти в цьому огляді, чому потрібно точно дозувати мастило в паливо. Наведу таблицю змішування бензину з маслом, яка покаже конкретні цифри для вашого байка. Хто ще не знає, мене звати Андрій. У мене своя майстерня з ремонту мототехніки, і я співпрацюю вже 10 років з МотоЗілла.

Важливість правильних пропорцій змішування

У ДВЗ мотоциклів з 2-тактним принципом роботи немає впускного і випускного колектора. Повітря подається і виходить через спеціальні канали. Паливо впорскується в циліндр у момент стиснення об'єму камери поршнем. Така робота сприяє меншій масі та розміру силової установки, забезпечує високий крутний момент.

Щоб захистити ДВЗ, до бензину обов'язково потрібно додавати масло. Якщо мастила буде недостатньо, то можливі такі наслідки:

  • прискорений знос поршнів і циліндрів;
  • утворення задирів на стінках блоку;
  • падіння компресії;
  • втрата потужності мотоцикла;
  • збільшення витрати палива.

Якщо заливати мастило не за таблицею змішування бензину з мастилом, а занадто мало, то значно скорочується експлуатаційний ресурс силової установки. Капітальний ремонт двигуна знадобиться набагато раніше, ніж це передбачено виробником мототехніки.

Надлишок мастила теж шкідливий, і зараз я, як майстер з ремонту, поясню чому:

  • порушується баланс у повітряно-паливній суміші;
  • двигун гірше працює на холостих;
  • з вихлопної труби збільшується димність;
  • стінки камери згоряння швидше покриваються нагаром, залягають поршневі кільця;
  • сажа накопичується на свічці, що послаблює іскру, призводить до пропусків запалювання.

Двигун мотоцикла може заглухнути в найбільш невідповідний момент. Пари не повністю згорілого мастила проникають у карбюратор, який теж швидше забруднюється. Доводиться частіше розбирати його чистити. Ось чому так важливо змішувати бензин з маслом за таблицею. Нижче я наведу її для різних об'ємів палива, щоб ви могли правильно дозувати мастило.

Таблиця змішування бензину з маслом

Точна кількість оливи на конкретний об'єм бензину для мотоцикла вказана в інструкції з експлуатації до кожної моделі. Тому вам потрібен мануал для мотоциклів Альфа, Хонда, Ямаха та інших. Знайти його можна в інтернеті. Далі ви знаходите відповідну пропорцію в шапці таблиці і бачите, скільки літрів бензину знадобиться на одну частину масла в мілілітрах.

Як майстер з ремонту байків, я знаю, що у більшості сучасних кросових мотоциклів пропорція становить 1:30 або 1:33. Це означає, що на каністру бензину 10 л вам буде потрібно 330 або 300 мл мастила. Якщо мотоцикл дуже старий, і в нього великі зазори між поршнями і стінками циліндрів, а виконати капітальний ремонт немає коштів, бензин заливають у співвідношенні 1:20 (тобто на 10 л пального припадає аж 500 мл змащення). Але це єдиний вихід, щоб була компресія і мотор працював.

Якщо мотоцикл спортивний, і застосовується якісне синтетичне масло для розведення бензину, то інструкція з експлуатації для більшості байків дозволяє використовувати пропорцію 1:50. На 10 л бензину лити всього 200 мл олії. Тоді буде мінімальний нагар на шторках, а ДВЗ залишиться захищеним від передчасного зносу.

Яку оливу заливати в 2-тактний двигун мотоцикла

Знаючи таблицю змішування бензину з мастилом, важливо ще й розбиратися, яке мастило підійде для вашого мотоцикла. Його тип і в'язкість теж мають бути вказані в інструкції з експлуатації. Я раджу лити мінеральне мастило тільки в теплу пору року для байків, що експлуатуються на коротких пробігах. Для всесезонної їзди рекомендую тільки синтетику. Підібрати хороші мастила для 2-тактних двигунів мотоциклів можна в каталозі МотоЗілли.