Страшна правда про перший електричний Harley-Davidson: що ми дізналися від виробників

Зовсім недавно електричний Harley-Davidson LiveWire здивував своєю появою всіх шанувальників мотоіндустрії. Відверто кажучи, компанії ще ніколи не вдавалося створити стільки шуму. У Нью-Йорку відбувся перший тест драйв, який компанія влаштувала для представників преси.

мотоцикл Harley-Davidson LiveWire
мотоцикл Harley-Davidson LiveWire

LiveWire справляє величезне враження навіть для тих, хто не сідає за його кермо. Безумовно, розробники доклали масу зусиль, щоб перший електричний "Харлей" був приємним на вигляд. У дизайні байка можна помітити деякі риси старших побратимів по виробнику, деякі мото запчастини перетинаються з серійними класичними байками.

До таких рис належать:

  • укорочена задня частина і нижній плоский бензобак (у цьому разі помилковий).
  • Висота по сідлу вельми мала, вона становить лише 75 сантиметрів.
  • Батареї оточені литою рамою з алюмінію.
  • Електричний двигун красується в нижній частині мотоцикла.
Дизайнери кажуть, що саме поздовжній двигун і його алюмінієвий корпус стали ключовими деталями дизайну.

Через поздовжнє розташування мотора, схема приведення в рух заднього колеса істотно змінилася. Вихідний вал двигуна змінює напрямок своїх обертань завдяки спірально-конічному механізму. Енергія передається через невеликий ремінь на зірочку, яка розташовується концентрично з точкою опори маятника. Далі, сила йде через звичайний приводний ремінь на колесо.

Тепло, яке виробляється під час роботи двигуна та інших систем, нейтралізується різними способами. Двигун і коробка передач охолоджуються за допомогою масла. Тепло від акумуляторів нейтралізується повітрям. Електронний контролер охолоджується рідиною, за допомогою невеликого радіатора.

Деякі частини LiveWire запозичив від інших виробників.

  • гальма
  • дзеркала
  • задній габаритний ліхтар
  • габаритні лампи
  • ручні органи управління

Мотоцикл вмикається за допомогою електронного брелока, а ось традиційні кнопки використовуються в LiveWire для підготовки всіх систем до запуску. На рідкокристалічний дисплей виводиться досить багато інформації: заряд батарей, температура контролера двигуна, температура акумуляторів і приблизна відстань, яку можна подолати з тим чи іншим зарядом батарей. Водій може вибирати режим їзди. Режимів всього два: Range і Power. Перший передбачає економію електроенергії і розмірену їзду, а другий призначений для високопродуктивної роботи двигуна.

Здібності моделі

Представники Harley стверджують, що електродвигун LiveWire може видати 75 кінських сил, і 70 ньютон-метрів крутного моменту. Таким чином, мотоцикл розганяється до швидкості 94 кілометри на годину, менш ніж за 4 секунди. На практиці байк дійсно дуже жваво розганяється. При цьому він їде дуже тихо, що дивує всіх учасників дорожнього руху. Ймовірно, що цей мотоцикл не буде відставати за швидкісними показниками від моделі Zero SR.

За даними виробника, LiveWire здатний розвинути швидкість 153 кілометри на годину, але перевірити це на першому тесті так і не вдалося.

З налаштуваннями електричного котролера у цього байка все в повному порядку. Він рушає так само плавно, як і звичайний мотоцикл з ідеально налагодженим зчепленням. Величезної похвали заслуговує рекуперативне гальмування, яке здатне активуватися на холостому ходу. Воно імітує стандартне гальмування двигуном.

электро мотоцикл Harley-Davidson LiveWire
електро мотоцикл Harley-Davidson LiveWire

Якщо говорити про комфорт і ергономіку, то тут "Харлей" як завжди на висоті. Всі деталі в LiveWire продумані висококласно. Тягнутися до керма доводиться в міру, а ноги почуваються цілком вільно. Посадка буде зручною для низьких і середніх водіїв, проте високому байкеру можливо буде затісно. Між колінами байк практично не відчувається, адже він вужчий за своїх побратимів. А ось дзеркала заднього виду крім краси, більше ні чим не можуть порадувати.

Інтрига

Природно, всіх мотолюбителів цікавить, скільки може їхати мотоцикл на одному заряді батареї. Поки що виробник не опублікував офіційні параметри акумулятора. Однак були розмови про те, що мотоцикл може проїхати 85 кілометрів на одному акумуляторі. За словами інженерів компанії, потрібно довести пробіг хоча б до 160 кілометрів, щоб у мотоцикла з'явилися потенційні покупці.

Тому, LiveWire поки що є концептом, а не серійною моделлю. У найближчі роки два, корпорація буде проводити тур, в рамках якого буде встановлено контакт з дилерами різних міст Америки, Канади та Європи. Якщо поглянути на графік туру, можна зробити висновок, що серійна модель почне вироблятися щонайменше через 18 місяців.