Скутери Вайпер (Viper): характеристики, моделі, огляд, ціни, експлуатація, технічне обслуговування, ремонт і тюнінг

Скутери Вайпер одні з найпопулярніших в Україні через невисоку ціну навіть на нові моделі. Їх дуже багато представлено в різних інтернет-магазинах і салонах. Версій з пробігом на вторинному ринку теж вистачає. Тим, хто вже володіє таким мопедом або подумує про покупку, буде корисно дізнатися історію бренду, поширені моделі, "хвороби" техніки, можливості тюнінгу. Ще розповімо, як правильно обкатати агрегат, які потрібні документи для їзди і де купити якісні запчастини на скутер Вайпер в Україні.

Історія виникнення бренду Viper

Компанія VIPER Industrial Products була заснована в Китаї в 1982 році. Спочатку і донині її діяльність зосереджена на виробництві клінінгового та прибирального обладнання. Це різні пилососи, підлогомийні машини, сушарки тощо. Як додатковий напрямок, фірма стала розвивати мототехніку. Власне підприємство розташоване в Китаї. Тут же розташовані й головні офіси в Шанхаї та Гонконзі.

З 2007 року бренд належить данській компанії Nilfisk-Advance A/S з офісом у Копенгагені, яка входить до холдингу NKT Group - одного з найбільших у Скандинавії. Це сприяло поліпшенню якості техніки, посиленню проміжного та остаточного контролю.

Під час випуску мотоциклів і скутерів Вайпер співпрацює з іншими світовими брендами, що йде тільки на користь продукції та радує кінцевого покупця. Наприклад, елементи двигунів та інші вузли поставляються від Linhai, а це - дочірня компанія японської Yamaha. Ще в мототехніці Вайпер можна зустріти запчастини від Mikuni, Showa, Duro, K.O.K та інших брендів. Активну участь у розробці моделей бере головний партнер концерну - Suzuki. У підсумку знижується кількість браку і збільшується термін служби скутерів.

Загальні характеристики скутера Вайпер

Китайські мопеди Viper з'явилися в Україні на початку 2000-х рр. На відміну від японських б/в Хонда і Сузукі, ці були новими, з глянцевим пластиком і яскравішими за дизайном. Дуже радувала і ціна нової техніки, яка була доступнішою, ніж у японських конкурентів з пробігом. Але тоді лякала невідомість марки в Україні, відсутність деталей, слабка обізнаність майстрів про внутрішній устрій.

Нині з цим проблем немає - запчастини на скутери Viper є в наявності, майстри СТО добре знають двигуни, варіатори і підвіску, тому ремонтують все із закритими очима. Та й багато власників, розібравшись у простому пристрої, в змозі самі обслужити або полагодити китайський мопед, купивши відповідні деталі до Viper.

Невеликі скутери Вайпер для їзди по місту мають такі характеристики:

  • робочий об'єм двигуна - 49,6 см³;
  • тип ДВЗ - чотиритактний;
  • охолодження - повітряне;
  • потужність двигуна - 3,2 к.с.;
  • допустиме навантаження за вагою - 120 кг;
  • максимальна швидкість - 50 км/год;
  • способи запуску - кік-стартер і електростартер;
  • трансмісія - автоматична (варіатор);
  • об'єм паливного бака - 5 л;
  • параметри акумулятора - 12V7AH;
  • гальма: передні - дискові, задні - барабанні;
  • середня витрата палива - 2 л на 100 км;
  • колісні диски - алюмінієві;
  • кількість посадкових місць - 2;
  • габарити - 1825х690х1140 мм;
  • загальна вага скутера - 84 кг;
  • параметри коліс - 120/70/12;
  • бензин - АІ-95.

Але це характеристики найпростішого скутера Вайпер, що конкурує з японськими Хонда Діо і подібними моделями. Китайський виробник пропонує і більш прокачані варіанти для різних умов експлуатації.

Моделі скутера Viper

Хоча фірма відома своїми мотоциклами, які можна побачити буквально в кожному дворі, в каталозі виробника представлено до півтора десятка скутерів. Ось найбільш популярні моделі:

  • Viper Race (фото+фото) - компактна модель з полуторним сидінням і невеликим багажним майданчиком. Комплектується бічними дзеркалами і пластиковою накладкою, що імітує коротке вітрове скло. При своїх скромних габаритах видає потужність 7,8 к.с. і розвиває швидкість до 90 км/год. З пробігом такий можна купити від 8000 грн.
  • Viper WIND (фото+фото) - міський мопед на 50 кубиків із потужністю 4 к.с. Має багато багажних відділень, маневровий, з баком 5 л та економічною витратою. На деяких майданчиках ціни на нього починаються від 100$.
  • Viper Nexus (фото+фото) - популярна модель з робочим об'ємом ДВЗ 149,6 см³, що працює з віддачею 8,56 к.с. Малюк розвиває швидкість по трасі до 110 км/год, тому підходить не тільки для міської експлуатації. Купити б/в Viper Nexus можна за ціною від 8000 грн.
  • VIPER ACTIVE 110 (фото+фото) - одна з найвідоміших модифікацій китайського виробника Вайпер. За формою рами є прямим конкурентом Дельти. Базується на великих колесах із дисками R17, тому загальна висота становить 790 мм. Мопед підходить навіть для високих людей зростом до 185 см. Мотор 110 см³ видає 6 к.с., споживаючи всього 2,4 л на 100 км їзди по місту. Подвійне сидіння, спинка пасажира або кофр роблять скутер дуже зручним для сімейної експлуатації. Новий агрегат можна купити в Україні від 33000 грн.
  • VIPER V250L та VIPER V250L NEW Plus (фото+фото) - мопед більше схожий на мотоцикл у стилі ендуро, тож його часто обирає молодь для трюків та покатушок за межами асфальту. Двигун 249 см³ генерує потужність 21 к.с. Швидкості тут уже перемикаються ногами. Колеса з дисками R18 і 21 посприяли високому дорожньому просвіту в 290 мм. Паливний бак 11,5 л дає великий запас ходу. Нова модель в Україні коштує від 57000 грн.
  • Viper STORM (фото+фото) - гарний, двомісний скутер зі ступінчастим сидінням. Зовнішня особливість - розташування двох фар головного світла над колесом. Ззаду легко встановити кофр, розширивши обсяг багажного відсіку. При об'ємі ДВЗ у 150 кубиків віддача становить 9,6 к.с. Новий скутер Вайпер Шторм можна купити в Україні від 43500 грн.
  • Viper 150X V-MAX (фото+фото) - максі-скутер, що випускається в декількох модифікаціях, які маркуються додатковими літерами в назві. Має виражену "спорідненість" зі Штормом, тільки оздоблення передніх фар більш гостре і грізне. Надає багато місця для водія і пасажира. При моторі 150 см³ витрачає всього 2,1 л. Ціна максі-версії починається від 52000 грн.

Крім бензинових скутерів Вайпер, існує ще кілька електричних. Одна з них - Viper Air Pro (фото). У неї потужність 500 Вт, акумулятор на 48 В 20 Ач, і на одній зарядці можна проїхати до 45 км. Рама, що складається, полегшує зберігання і транспортування, але без сидіння модель схожа більше на самокат.

Скутер Viper: фото реальних власників

Viper: відео огляд скутера від власників

Запчастини на мопеди Вайпер

Очікувати від китайських мопедів японської якості нерозумно, тому всім власникам скутерів потрібно знати, які запчастини на Viper можуть знадобитися. Ось поширені поломки і способи їх усунення:

  • Обривається тросик спідометра. Через це показання пробігу завмирають. Їздити можна, але важко визначити, коли робити ТО. Краще купити трос спідометра на Viper і встановити його, що можна зробити самостійно.
  • Відламуються пластикові елементи обшивки, особливо навколо лючка бензобака, відпадають нижні бічні панелі. Це відбувається через тонкий пластик і вібрацію. Можна паяти пластмасу будівельним феном, але краще просто замінити елементи обшивки на нові. Тим більше пластикових деталей до скутерів Viper багато в продажу.
  • Алюмінієві колісні диски лопаються при попаданні колеса у вибоїну на швидкості. Допомагає аргонове зварювання з подальшим шліфуванням, але простіше замінити диск.
  • Передня вилка починає текти, передає удари на кермо, руйнуючи шарніри та інші вузли кріплення. Необхідна заміна передніх амортизаторів. До задніх амортизаторівскутера Вайпер у користувачів майже не виникає претензій. На відміну від конкурентів вони подвійні, тому краще переносять навантаження. За необхідності стійки змінюються дуже просто.
  • Відламується лапка кік-стартера. Це відбувається через сівший або несправний акумулятор. Тоді власники починають часто заводити двигун ногою, що призводить до деформації відкидної деталі. Щоб нічого не гнути з арматури, як роблять деякі, простіше купити нову лапку кікстартера для скутера Вайпер.
  • Прогорають глушники. На деяких моделях банки буквально зібрані на заклепках, тому швидко розвалюються. Вихід тільки один - заміна глушника. Падіння мототехніки може призвести до пошкодження коліна глушника. Якщо воно замнеться, то звузиться пропускна здатність. Вистукувати немає сенсу, а краще купити нове коліно глушника на скутер Вайпер.
  • Не провертається ключ у замку запалювання. Це зустрічається у старих версій. Зубці просто сточуються від експлуатації. Допоможе заміна замка запалювання. Але тоді у власника буде два комплекти ключів: один - для запуску двигуна, а інший - для відмикання лючка бензобака і багажника.

Є багато дрібних проблем, з якими стикаються власники скутерів Вайпер. Наприклад, від вібрації розбовтуються замки в багажному кофрі. Це супроводжується цокотом під час їзди. Для реставрації можна розсвердлити отвори під більший діаметр, прибравши еліптичне вироблення. А також встановити пальці більшого діаметра. Але це дуже копітка робота, тому за часом простіше замінити замки бардачка на нові. Тріскається шкірозамінник сидіння. Це відбувається через тривалі стоянки в сонячний день просто неба. Бажано зберігати мопед у гаражі або під навісом у тіні. Для усунення проблеми можна замінити сидіння в зборіабо тільки зовнішню обшивку.

Кришиться підошва бічних дзеркал від вібрації. Підклеювання супер-клеєм не вирішує проблему, тріщини утворюються знову. Вихід - купити нові дзеркала на скутер Вайпер з повторювачами поворотів або без них. У сучасних кронштейнах присутні сталеві стрижні, які виступають основою, що бере навантаження на себе. А пластик виконує тільки декоративну роль.

Капітальний ремонт двигуна скутера Вайпер

Серед серйозних проблем - втрата тяги на великих пробігах через 50000 км. У таких випадках потрібен капітальний ремонт двигуна. Для цього встановлюють нові поршні, шатуни і блок, а також колінвал і розподільчий вал. Якщо розтин ДВЗ показав, що еліптичного вироблення немає, можна обійтися тільки заміною поршневих кілець. При ремонті не обійтися без заміни головки циліндра. Але якщо вона не деформувалася, вийде відновити наявну. Тоді змінюють клапани і направляючі, а також заново виставляють теплові зазори. Під заміну підпадають прокладки двигуна, щоб зберегти герметичність.

ТО для скутера Viper

Обслуговувати скутер Вайпер необхідно згідно з регламентом, встановленим виробником в інструкції з експлуатації. Для більшості 4-тактних моделей цього бренду інтервал ТО наступний:

  • Заміна мастилав двигуні - кожні 3000 км.
  • Регулювання теплових зазорів клапанів - кожні 3000 км або раніше, якщо виникають перебої в роботі.
  • Заміна свічки запалювання - кожні 5000 км.
  • Чистка повітряного фільтра - кожні 500 км. Якщо він уже не продувається, краще замінити на новий.

Огляд паливних шлангів, регулювання насоса подачі моторного масла, регулювання карбюратора, огляд гальмівних колодок і дисків - кожні 5000 км. При такому ж пробігу перевіряються амортизатори на предмет патьоків. З цим же інтервалом обтягують болти ГБЦ і глушника, які можуть відкручуватися від вібрації. Через 10000 км пробігу шланги подачі палива міняють на нові, щоб не допустити їх раптового обриву і займання бензину. Якщо акумуляторуже погано бере заряд, його міняють на новий.

Наприкінці кожного сезону рекомендується оглядати рамуна предмет пошкодження фарби. Якщо такі ділянки знайдено, краще їх не залишати незахищеними, адже в цих місцях почнеться корозія. Метал зачищають, знежирюють і ґрунтують. Згодом це місце підфарбовують з балончика, підібравши відповідний колір.

Як часто потрібно міняти ланцюг і зірки на скутері Вайпер залежить від якості встановлених елементів. Рідний привід зношується за 6000 км пробігу. Якщо поставити якісні запчастини, то вони можуть прослужити до 15000 км. Ремінь варіатора на 70-кубових китайських мопедах служить близько 7000 км. Під час його заміни варто відразу оновити ролики, крильчатку і щоки, що продовжить роботу трансмісії.

Як правильно обкатати мопед Вайпер?

Купуючи новий мопед Viper або зробивши капітальний ремонт, потрібна обкатка. Вона необхідна для притирання поршневих кілець до стінок циліндрів. Саме через ці елементи поршні віддають тепло стінкам блоку і зовнішньому середовищу. В інструкції з експлуатації скутера Viper сказано, що процес повної обкатки вимагає проїхати 3000 км. Поки на спідометрі не з'явилося таке значення, не можна рушати, викручуючи ручку газу більш ніж на 50%. Загальна швидкість не повинна перевищувати 45 км/год. Після обкатки на малопотужних скутерах з 50-кубовими двигунами рекомендується їздити не більше 55 км/год.

Проїхавши перші 300 км потрібно замінити моторне мастило, оскільки в ньому збирається дрібна металева стружка. Після завершення обкатки мастило в картері ДВЗ змінюється ще раз. Якщо ігнорувати вимоги виробника і навантажувати двигун на повну одразу після купівлі або капітального ремонту, поршні перегріються. Це призведе до розширення металу, утворення задирів на стінках циліндрів. Тоді доведеться знову купувати запчастини на скутер Вайпер і робити ремонт ДВЗ.

Як правильно вибрати і купити вживаний скутер Viper?

Оскільки модельний ряд скутерів Вайпер досить широкий, при виборі моделі потрібно враховувати майбутні умови експлуатації. Для поїздок на роботу і в магазин підійдуть версії Viper Race, Nexus. Універсальною вважається модифікація VIPER ACTIVE. Для далеких поїздок купують STORM або Viper 150X V-MAX. Молодь віддає перевагу VIPER V250L з його спортивним виглядом.

Крім нових скутерів в інтернет-магазинах, в Україні можна купити б/в версію на OLX, Auto.rio та інших майданчиках. Ціни починаються від 4000 грн, де все залежить від стану. Щоб правильно обрати мототехніку, попросіть власника не мити її. Це допоможе помітити свіжі сліди патьоків, що вкаже на погані амортизатори, прокладки двигуна, негерметичні паливопроводи.

Огляньте всі металеві елементи на предмет корозії. Якщо вона є і вже сильна, можуть знадобитися зварювальні роботи і фарбування, або заміна рами, захисних дуг. Заведіть двигун і зверніть увагу на його роботу. Холості оберти мають бути рівними, а мотор повинен відразу відгукуватися на ручку газу. Проїдьте і оцініть, як швидко скутер набирає швидкість. За результатами виявлених недоліків вирішіть, чи будете торгуватися, щоб потім купити запчастини на скутер Viper для ремонту, чи відмовитеся від проблемного варіанту.

Документи для їзди на скутері Вайпер

Тільки їзда на електричних скутерах Вайпер потужністю 500 Вт не вимагає водійського посвідчення на території України. У разі малокубатурних мопедів до 50 см³ потрібні права категорії А1. Для всіх інших версій із двигуном внутрішнього згоряння потрібні права категорії А, як на мотоцикл. Вартість навчання для отримання водійського посвідчення варіює від 6 до 10 тис. грн залежно від школи і міста. Видає заповітний пластик сервісний центр МВС після успішного складання теорії та практики.

Тюнінг скутера Viper

Практичний спосіб тюнінгу скутера Вайпер - встановлення сигналізації. Вона блокує замок запалювання, не даючи зловмиснику завести мотор. При цьому лунає гучний сигнал, що спонукає грабіжника скоріше піти. У деяких сигналізаціях є функція віддаленого запуску двигуна. Вона подобається тим, хто експлуатує мопед до самих холодів. Можна натиснути на кнопку брелока, завівши ДВЗ скутера, який стоїть на подвір'ї, а потім за кілька хвилин сісти і одразу поїхати на будь-яких обертах, оскільки масло вже добре розподілилося по внутрішніх каналах.

Серед інших варіантів тюнінгу скутера Вайпер:

  • Встановлення аудіосистеми, що дозволяє голосно слухати музику під час поїздки.
  • Монтаж речових гаків, на які можна вішати сумки і кофри.
  • Зміна колісних дисків на не стокові, що надає мототехніці нового вигляду.

Продовжити термін служби сидіння допоможе сонячковідбиваюча накладка на скутер Вайпер. Її ціна невисока, зате дермантин не перегріється при тривалій стоянці під відкритим небом. Урізноманітнити зовнішній вигляд мопеда допоможуть наклейкина глушник, колеса і траверсу.

Відгуки про скутер Viper від справжніх власників

Геннадій, 65 років

Володію Viper Wind 5 років. Дуже задоволений простотою і практичністю скутера, радують його компактні габарити. Під кермом у нішу поміщається пляшка з водою 1,5 л, є гачок на кермі для підвішування сумки. Великий багажний відсік знаходиться під сидінням. Туди поміщається кілька буханок хліба, шолом або купа запчастин.

Владислав, 58 років

Маю скутер Вайпер Race - старенький варіант, який досі добре заводиться. Пластик уже давно вигорів, сидіння тріснуло, але техніка справна, двигун працює рівно. Тому поки що міняти не планую.

Ігор, 46 років

Їжджу на скутері Вайпер Актив 110, коли не хочеться брати машину. Витрата в 4 рази менша по місту, не потрібно відчиняти ворота - вільно проїжджаю через хвіртку. За 4 роки експлуатації обірвався тільки тросик спідометра. Пробіг зараз 12000 км, мотор не димить, динаміка в нормі.

Популярні запитання та відповіді про скутер Вайпер

Який скутер Вайпер найпопулярніший?

Найпопулярніший серед усіх модифікацій скутер Viper WIND. У нього маленька витрата палива, багато багажних відсіків, тяговитий мотор. Ціна мототехніки найдоступніша. Це лідер для поїздок у магазин, на риболовлю або на роботу.

Скутер Вайпер Рейс не заводиться після довгого простою, як бути?

Це поширена "хвороба" у мототехніки Viper. Необхідно зняти кришку варіатора, взяти головку на 17, встановити її на дриль, надіти на гайку варіатора і покрутити. Це допомагає розробити застояний скутер і залеглі кільця.

Як збільшити потужність скутера Вайпер?

Для збільшення потужність і швидкісних показників змінюють блок на версію з великим діаметром. Це дає змогу встановити поршневу на 70 кубиків навіть на малопотужні 50-кубові варіанти, що дає приріст динаміки.

Наскільки проблемна електрика в скутерах Вайпер?

Електрика китайських мопедів не доставляє неприємностей власникам. Періодично доводиться зачищати контакти покажчиків поворотів та інші з'єднання, оскільки вони окислюються. Як і скрізь, доводиться міняти згорілі лампочки.

Купив новий Вайпер Шторм, а він не заводиться, що робити?

На моделях Шторм запуск стартером відбувається тільки із затиснутим гальмом. Не всі новачки знають про цей захід безпеки. Затисніть ручку гальма і повторіть спробу.