Скутер Сузукі (Suzuki): характеристики, моделі, огляд, ціни, експлуатація, технічне обслуговування, ремонт і тюнінг

Скутери Сузукі різноманітні за зовнішнім виглядом і характеристиками. Вони нічим не поступаються своїм прямим конкурентам Хонда за надійністю, а тому користуються високою популярністю серед тих, хто цінує якісну двоколісну техніку. Ця стаття розповість історію появи мопедів Suzuki, опише популярні моделі та їхні характеристики, покаже, як доглядати за своїм двоколісним "залізним конем", і де купити запчастини на скутер Сузукі в Україні.

Історія виникнення скутера Сузукі

Історія появи мопеда Сузукі дещо відрізняється від інших брендів. Спочатку однойменна компанія, заснована Michio Suzuki, випускала ткацькі верстати. І так тривало десятиліттями. Сам директор любив риболовлю і їздив на неї на велосипеді. Однак у 63 роки сили були вже не ті, що в молодості, і він придумав моторизований велосипед Power Free (фото). Сталося це 1952 року. Легкий мопед мав двигун на 36 кубиків, що видавав 1 к.с. Покупцям сподобався недорогий і практичний транспортний засіб, що призвело до відкриття мотоциклетного підрозділу.

Уже 1958 року компанія представила повноцінний скутер Suzymoped із ДВЗ об'ємом 49 см³ і потужністю 2 к.с. Через два роки в моделі Selpet МА потужність було збільшено до 4 к.с., а коробка передач стала 4-ступінчастою. А модифікація Selpet MD вже мала більше схожості з мотоциклом. Після чого розробники з головою поринули у виробництво повноцінних байків усіх типів: шосейних, спортивних, важких.

До скутерів компанія повернулася тільки 1976 року, випустивши модель Landie (фото) з 10-дюймовими колесами. При двигуні 49 кубиків вона видавала 3,5 к.с. Далі естафета перейшла до наступного мопеда Сузукі - Gemma (фото), який був уже оснащений варіатором. І вже в ті роки з'явилася його модифікація з 4-тактним ДВЗ потужністю 8 к.с. Згодом почався активний експорт двоколісної техніки на зовнішні ринки, тож невдовзі про скутери Сузукі дізналися і ми.

Загальні характеристики

З самого початку скутери Сузукі випускалися у себе на батьківщині в Японії. У 1980-хх рр. компанія розширювалася, тому складання почалося в азіатських філіях і в Іспанії. В Україну японські скутери з пробігом зайшли вже у 2000-хх рр. Найчастіше це була модель LETS, вже відома світу з 1996 року. Зараз такі продаються з пробігом від 300$, а сама модель має вже 6 поколінь, що робить її однією з найпопулярніших.

На той час характеристики LETS 1 були такими:

  • габарити - 1675х650х1005 мм;
  • колісна база - 1140 мм;
  • двигун - 49,9 см³;
  • потужність - 6,8 к.с.;
  • максимальна швидкість - 60 км/год;
  • подача палива - карбюратор;
  • напруга АКБ - 12В, 7 Ач;
  • дорожній просвіт - 110 мм;
  • тип мотора - двотактний;
  • допустиме навантаження - 140 кг;
  • колеса - 90-10 передні та задні;
  • трансмісія - клиноремінна передача в автоматичному варіаторі;
  • об'єм бака - 4,8 л;
  • гальма - передні та задні барабанного типу;
  • повна маса - 67 кг;
  • бензин - АІ-95, але він чудово їздив і на АІ-92.

Спереду була пневматична телескопічна вилка, що гасить вібрації. Оскільки оливи в ній не було, то вона і не текла, працювала практично вічно. У 1997 році з'явилося друге покоління з новим карбюратором і дисковими гальмами. Починаючи з 4-го покоління модель оснащувалася чотиритактним мотором та інжектором, що підвищило стабільність її роботи. Середня витрата палива становила близько 1-2 л на 100 км.

Моделі скутера Suzuki

За всю історію виробництва концерн Suzuki випустив кілька десятків моделей скутерів. Деякі були представлені тільки в одному поколінні, а інші отримали розвиток аж до 6-го покоління. Ось найвідоміші версії з їхніми особливостями:

  • LETS (фото+фото) - легендарна модель, присутня на ринку понад 20 років. За дизайном чимось нагадує Хонда Діо, з якою Сузукі безпосередньо конкурує. Має полуторне сидіння і невелику металеву дугу ззаду, яку можна використовувати як багажний майданчик. Були модифікації з фарою головного світла відразу над переднім крилом. З пробігом такий апарат можна купити зараз від 12000 грн.
  • RUN (фото+фото) - утилітарна модель з містким переднім і заднім багажником. Над дизайном сильно не працювали: квадратна фара, скошена рама, закруглений зад. Зате мопед виявився дуже практичним для поїздок у магазин. Можна було привезти кілька пакунків з їжею, не втрачаючи час у заторах.
  • Verde (фото+фото) - японський мопед у ретро-стилі із заокругленим заднім крилом, круглою фарою, невеликою багажною решіткою. Розрахований на одну людину. Користується популярністю у представників жіночої статі. Оснащується мотором 49 см³ з потужністю 6,1 к.с., що робить його досить жвавим на міських вулицях. Ціни на таку версію з Японії з пробігом починаються від 23000 грн.
  • Street Magic (фото+фото) - за дизайном нагадує зменшений мотоцикл. У нього велика передня фара, високо підняте заднє крило, маятниковий задній амортизатор. Колеса на 12 дюймів з шириною 120 мм забезпечують прекрасну стійкість. Великий бензобак на 6 л робить його зручним для далеких поїздок. А 50-кубовий мотор видає до 7,2 к.с., тому в потоці така техніка не вибивається.
  • SEPIA (фото+фото) - модель, що безпосередньо конкурувала з Хонда Діо. Має таку саму розтягнуту фару з покажчиками поворотів з боків. Оснащується мотором 49,9 см³ потужністю 3 к.с. Базується на колесах 80-10 або 90-10. Найчастіше замість спиць є литі диски. Виключно міський варіант для поїздок на роботу.
  • ADDRESS (фото+фото) - популярний мопед з безліччю доопрацювань і сучасних систем. Завдяки їм вдалося скоротити витрату палива до 1,45 л на 100 км. Оснащується чотиритактним мотором А404 на 49,9 кубиків з потужністю 5,2 к.с., але можуть бути і більш продуктивні варіанти з мотором 110 і 125 см³. У них буває навіть вітрове скло для далеких поїздок по трасі. Протектор спеціально розрахований на ґрунт і асфальт, що робить мопед універсальним. Ціна його навіть б/в починається від 24000 грн. Випускається техніка і зараз.
  • SkyWave (фото+фото) - формат максі-скутера, щоб не відставати від конкурентів. Для Європи він випускався під назвою Burgman. Виділяється ступінчастим двомісним сидінням, спинкою для водія і пасажира (залежить від комплектації), водяною системою охолодження, довгими підніжками, невеликим вітровим склом, хромованою вихлопною трубою. Робочий об'єм двигуна становить 385 см³, що забезпечує потужність у 32 к.с. Є більш заряджена версія Burgman 650 з потужністю 50 к.с. Вона дасть фору навіть деяким мотоциклам. Але вага такого мопеда понад 200 кг, а коштує він від 130 000 грн. Можна замовити новий - вони випускаються досі.

Suzuki скутер: фото реальних власників



Suzuki відео огляд скутера від власників

Запчастини на скутер Сузукі

Скутери Сузукі відрізняються підвищеною надійністю навіть порівняно з прямими конкурентами Хонда і Ямаха. Відмінна риса їхніх двигунів - короткий хід поршня в циліндрі. Він менший, ніж у аналогів на 10-15%. Це дає меншу втрату на тертя, і при однакових оборотах конструкція не так сильно нагрівається. У результаті ДВЗ довше служить і менше зношується, тому без капіталки проходить не один повний оборот лічильника одометра до обнулення.

Але все ж несправності трапляються. Ось поширені поломки і запчастини, які можуть знадобитися для ремонту:

  • КПП. Варіатор при сильному зносі ременя починає пробуксовувати. На максимальних обертах ДВЗ мопед не розвиває заявлену швидкість. Ремонт полягає в заміні ременя варіатора. Але при цьому не потрібно забувати про заміну роликів варіатора, які теж зношуються, клинять, і не виходять на потрібну відстань від центру.
  • Електрика. Починає давати збої при окисленні контактів, перетиранні проводів, замиканні обмоток. Зазвичай це трапляється через 5 років експлуатації, а також у вологу погоду. З цієї причини може перестати спрацьовувати електростартер (знадобиться замінити реле, проводку або сам вузол у зборі).
  • Запалювання. Погано заводитися через 10-15 років служби скутер Сузукі може через проблеми з самим замком запалювання, підвищеним опором котушок, зламаним надбавником. Міняти доводиться і свічки, але це відноситься до ТО, а не ремонту.
  • Паливна система. Через регулярну вібрацію послаблюються положення гвинтів у карбюраторі, що збиває налаштування. Присадки в паливі сприяють забрудненню жиклерів, а це погіршує прохідність каналів. Для усунення несправностей потрібне налаштування карбюратора. Якщо це не допоможе, варто замінити карбюратор скутера Сузукі на новий. При цьому перевіряють справність паливного крана і бензонасоса. У інжекторних систем заміни потребують форсунки.
  • Підвіска. Якщо акуратно їздити на скутері Сузукі по місту, підвіска може прослужити до 10 років без втручання. Однак поїздки на риболовлю або виконання трюків швидко вбиває демпферну частину. Заміни можуть потребувати передні та задні амортизатори, а також пір'я вилки. Заощадити можна за допомогою ремкомплекту амортизаторів, але доведеться докласти більше зусиль по роботі.
  • Приводи. Троси спідометра, газу, зчеплення і гальм з часом розтягуються. Це призводить до похибок показань або некоректної роботи виконавчих пристроїв. Спершу їхній натяг регулюють спеціальними гвинтами. Коли довжини регуляторів не вистачає, їх міняють на нові.
  • Глушники частіше забиваються всередині, ніж прогорають. Звужений отвір душить тягу. Зазвичай його чистять, але якщо не хочеться возитися, змінюють на новий глушник Сузукі. При цьому заміні підлягає і коліно.
  • Кікстартер. Оскільки майже всі скутери Suzuki оснащені електростартером, кікстартер служить довго. Але при поломці електрики, користувачі починають активно його експлуатувати, що призводить до зносу вала. Коли там з'являється значне вироблення, ніжка прослизає, запустити двигун не вдається. Тоді потрібна заміна валу, а часом і самого важеля.

Порване сидіння - ще одна проблема, з якою стикаються власники скутерів Сузукі. Матеріал протирається з часом (адже багатьом японським мопедам уже близько 20 років), а також при необережному використанні. Тоді можна купити нове сидіння або накладку (чохол).

Офіційна гарантія на новий скутер Suzuki становить 6000 км пробігу. На практиці двигуни японської техніки служать мінімум 50000 км до капітального ремонту. Є й більш живучі варіанти - все залежить від манери їзди і якості витратних матеріалів. Коли компресія показує менше 6 бар, впала потужність, є сизий дим з вихлопної у 4-тактних версій, - доведеться капіталіти. Для цього змінюють поршні, поршневі кільця, колінвал, шатуни, розподільчий вал. Може знадобитися заміна головки циліндра і клапанів. Після цього обов'язкова обкатка, про яку розповімо трохи нижче за текстом.

ТО для скутера Suzuki

Правильне обслуговування скутера Сузукі продовжить його безперебійну експлуатацію і зменшить подальші вкладення при ремонті. Міняти моторне мастило в 4-тактних двигунах, згідно з інструкцією від виробника, необхідно через 6000 км. При цьому встановлюється новий масляний, повітряний і паливний фільтри. Важливо перевіряти систему на відсутність підсосів, які нерідко виникають в патрубках повітряного фільтра. Тоді їх змінюють на нові. На цьому ж пробігу заміні підлягають свічки запалювання. Зазор між електродами має бути 0,6-0,7 мм. Якщо він відрізняється, виставте його за щупом.

Виробник рекомендує кожні 3000 км перевіряти:

  • рівень трансмісійної оливи (80 мл);
  • підшипники рульової колонки;
  • ступінь зносу шин (мінімальний - 0,8 мм);
  • напруга акумулятора;
  • троси гальм та їх кріплення.

Ланцюг і зірочки можуть відпрацювати 15 тис. км. У разі значного люфту їх міняють. Гальмівні колодки і диски зношуються залежно від манери їзди і місцевості, де експлуатується мопед. Наприклад, часті гальмування в пробках або поїздки звивистими спусками скорочують їхній ресурс. У максі-скутера SkyWave інтервал між ТО збільшений виробником до 12000 км, оскільки він за характеристиками вже прирівнюється до мотоцикла. В іншому порядок перевірок вузлів і технічних рідин схожий. Відмінність становить тільки система охолодження, в якій потрібно міняти антифриз кожні 2 роки.

Як правильно обкатати скутер Сузукі?

Обкатка скутера необхідна після купівлі нової моделі або виконання капітального ремонту. Оскільки поршневі кільця ще не притерлися, вони повільніше віддають тепло стінкам циліндрів. З цієї причини розвивати максимальні оберти двигуна не можна - великий ризик перегріву, утворення задирів. Обкатка відбувається протягом 1000 км. У цей період при рушанні ручку газу слід накручувати тільки на 50%.

Проїхавши пару сотень км можна збільшувати оберти, але не більше 80% від загальної потужності. Це передбачає їзду на швидкості близько 45 км/год замість належних 60 км/год. Через 500 км необхідно злити масло і залити нове, а потім повторити цю процедуру ще раз через чергові 500 км. Так видаляється стружка, що накопичилася в піддоні. Але це рекомендація для ощадливих власників. В інструкції від виробника йдеться про те, що проміжне ТО достатньо зробити один раз через перші 1000 км.

Як правильно вибрати і купити вживаний скутер Suzuki?

Скутери Сузукі з двигунами 49 см³ обирають люди старшого віку для поїздок у магазин, на риболовлю або на роботу. Такі моделі жваві, економічні, надійні. Версія Street Magic більше цікавить підлітків і використовується для трюків. Максі-скутери Сузукі добре підходять для далеких поїздок з огляду на високу потужність ДВЗ і комфорт.

При виборі японського мопеда з пробігом зверніть увагу на такі моменти:

  • переконайтеся у відсутності корозії на металевих елементах;
  • перевірте, наскільки швидко мопед набирає швидкість у діапазоні від 0 до 60 км/год;
  • огляньте двигун на предмет відсутності патьоків;
  • вивчіть амортизатори та їхні пильовики, перевіривши їхній хід і цілісність.

У версій 4Т під час прогазовки не повинно бути сизого диму з вихлопної труби. В іншому разі це означає витрату мастила на чад, а значить наближається заміна кілець або капітальний ремонт двигуна.

Документи для їзди на скутері Сузукі

За новими правилами в Україні для їзди на скутері Сузукі з об'ємом двигуна до 50 см³ потрібні права категорії А1. Виїзд на дороги громадського користування на версіях з моторами 110 і 125 см³ можливий з правами категорії А. Вони ж дозволяють експлуатувати максі-скутери Suzuki з моторами на 400 і 650 см³. Отримати такі права можна в сервісному центрі МВС, пройшовши теоретичний і практичний іспити. Перед цим необхідно пройти навчання, яке коштує від 6000 до 10000 грн залежно від міста.

Тюнінг скутера Suzuki

Бажаючи поліпшити стоковий японський скутер Сузукі, деякі власники вдаються до тюнінгу. Для цього в Україні є багато варіантів:

  • Кофри та сітки багажників. Такі предмети значно розширюють можливості перевезення вантажів, роблять мопеди більш зручними як для міста, так і траси.
  • Сигналізація. Система підвищує безпеку техніки на стоянці, біля магазину або під будинком. Не доведеться щоразу закочувати мопед у квартиру, особливо коли немає гаража.
  • Светодіоди. Випускаються у вигляді стрічок і табличок. Покращують зовнішній вигляд транспорту в темний час доби, підвищують безпеку, роблячи вас більш помітними для інших учасників дорожнього руху.
  • Аудіосистеми. Являють собою невеликі динаміки, що легко поміщаються в кузові мопеда. Дозволяють слухати радіо або музику, роблячи поїздки більш веселими.
  • Держувач телефону. Кріпиться на кермо. Дозволяє надійно зафіксувати смартфон, щоб він був завжди перед очима. Аксесуар користується популярністю серед кур'єрів, допомагаючи стежити за маршрутом.
  • Підігрів ручок. Підвищує комфорт при цілорічній експлуатації.
  • Наклейки. Змінюють дизайн скутера, допомагають приховати подряпини, потертості і просто піднімають настрій.

Для збільшення кліренсу японського мопеда використовують подовжувачі амортизаторів. Тоді транспорт стає більш придатним для ґрунтових доріг. Накладки глушника не тільки змінюють зовнішній вигляд, а й захищають ноги пасажира від опіків при випадковому дотику.

На деяких моделях скутерів Сузукі, наприклад на SUZUKI LETS 2 NEW, стоїть обмежувач швидкості. Він фізично не дозволяє розігнати транспортний засіб понад 60 км/год, хоча мотор легко доводить байк до таких показників. Для зняття обмежувача прибирають стопорне кільце, що блокує просування опорної щоки у варіаторі. Тоді ремінь може виходити за заводські межі, що збільшує максимальну швидкість. Інший варіант тюнінгу - заміна комутатора. Це дає змогу розігнати стоковий мопед до 80 км/год. Але такі переробки призводять до прискореного зносу підшипників колінвала.

Відгуки про скутер Сузукі від справжніх власників

Андрій, 34 роки

Купив собі Бургман Сузукі 2012 року. Відмінний варіант навіть для сім'ї. Їздити з пасажиром комфортно, у кожного своя спинка, є місткий багажник. На швидкості 90 км/год нічого не вібрує, байк не кидає. Курсова стійкість відмінна, для бездоріжжя теж підійде - кліренс дозволяє.

Володимир, 45 років

Володію скутером Летс 2 уже 14 років. Поїздки щоліта на дачу і назад, а також на роботу. Надійний, простий, невибагливий до якості бензину. За час експлуатації міняв гріпси, задній колісний диск, комутатор. У мотор і зчеплення не лазив. Враховуючи, що самому мопеду 24 роки, вважаю його гідним представником японської якості.

Дмитро, 25 років

Маю скутер Сузукі Летс ще з підліткових років. Проїхав на ньому 12000 км. Половина пробігу припадає на ґрунтові дороги. При падінні - пластик б'ється на друзки, а коштує дорого. Зате по мотору і ходовій - все служить справно, на собі жодного разу тягнути мопед не доводилося. За ці роки міняв личинку замка, промивав карбюратор, встановлював нові ролики варіатора 4 рази і ремені.

Гнат, 22 роки

Купив скутер Сузукі для поїздок до клієнтів, оскільки займаюся ремонтом комп'ютерів на дому. Мопеду близько 20 років. Використовую з ранньої весни до морозів. Подобається економна витрата палива трохи більше 1 л, динаміка. Незважаючи на вік, скутер їде відмінно. Єдина проблема - коли проколов заднє колесо, важко знайти шиномонтаж, готовий самостійно його зняти. Довелося возитися самому, а тільки потім нести в шиномонтаж.

Популярні запитання та відповіді про скутер Suzuki

Як зняти обмеження швидкості в скутері Сузукі?

Зняття швидкісного обмеження досягається шляхом заміни комутатора або видаленням кільця, що блокує хід щоки варіатора. На практиці виходить збільшити швидкість мопеда Сузукі на 5-20 км/год. Але такі зміни призводять до прискореного зносу інших вузлів.

Где знаходиться заливна горловина в Suzuki Address?

Горловина для заправки бензину розташована за сидінням. Для її відкриття необхідно вставити ключ у свердловину і провернути, що дасть змогу підняти кришку лючка.

Як визначити рік випуску скутера Suzuki?

Якщо покупці маєте модель, поставлену на облік, інформація про рік випуску та першу реєстрацію в Україні має бути у свідоцтві про реєстрацію. При купівлі скутера Suzuki без документів, дізнатися рік випуску можна за моделлю, номером рами і двигуна, звіривши їх з таблицею у виробника. Вона є в інтернеті, а також її можна запросити в чаті на офіційному сайті.

Який скутер Сузукі найпопулярніший?

Високою популярністю користуються кілька моделей. Одна з них - SUZUKI Let's, яка випускається вже в 6-му поколінні. Вона надійна, компактна і зручна.

Чи підходять запчастини від Хонда або Ямаха до скутерів Suzuki?

Деякі деталі японських виробників взаємозамінні. Це може стосуватися підшипників або сальників. Але все ж краще купувати запчастини, спочатку розроблені для мопедів Сузукі. Щоб отримати допомогу при виборі, можна звернутися до фахівців з продажу МотоЗілла.