Одна з найчастіших проблем, яку я зустрічаю під час ремонту скутерів і мопедів - двигун не набирає оберти під час натискання ручки газу. Часом це може бути тільки під навантаженням, тобто поки мопед стоїть на підніжці, обороти розвиваються, а при їзді швидкість не набирається. Або ж проблема проявляється постійно. Сьогодні я розповім на особистому досвіді, що можна зробити. Відразу попереджу, що причин, чому скутер не набирає обертів, багато. Спробую описати кожну і дам поради, що робити. Нагадаю, що мене звати Андрій, і я майстер з ремонту мототехніки, а також співпрацюю з МотоЗілла понад 10 років.
Причини, чому скутер не набирає обертів під навантаженням
Причини, чому скутер не набирає обертів під навантаженням, можна розділити на прості, які можна вирішити за 5-15 хвилин, і складніші. Мені, як майстру, доводилося стикатися з різними. Опишу, що робити в кожній ситуації.
Прості причини, чому скутер не набирає обертів
Банальна причина, що зустрічається на моїй практиці, - ослаблення троса газу. Ви натискаєте на рукоятку, а мотор не відповідає. Моя порада - перевірте натяг троса. Спершу спробуйте натиснути на важіль безпосередньо на карбюраторі, щоб побачити, чи є відгук.
Ще одна причина - поганий бензин. Але тоді проблема проявиться і без навантаження. Тому, якщо оберти не набираються тільки в русі, ймовірність низької якості палива можна відкинути. Погані свічки запалювання - одна з найпоширеніших проблем. Без навантаження потужності іскри вистачає, щоб двигун працював на холостих обертах і навіть відгукувався на натискання курка газу. А ось під навантаженням ви почуєте хлопки в колекторі або глушнику. Виникають пропуски запалювання через слабку іскру. Моя порада - замініть свічку запалювання на нову.
Серед інших дрібних несправностей:
- Нерідко зустрічав я зламаний бензокран. Через обмежену пропускну здатність палива вистачає тільки для роботи на холостих обертах. А ось для підгазування під час їзди вже бензину мало. Тоді відчувається повільний набір обертів або брак тяги. Спробуйте замінити бензокран.
- Забитий бензиновий фільтр призводить до нестачі пального. Міняти його потрібно при нашому паливі кожні 5 тис. км пробігу. Згодом паперові пори забиваються, що погіршує прохідність. Під навантаженням мотор скутера перестає тягнути, хоча заводиться мопед нормально.
- Забруднений повітряний фільтр аналогічно впливає на двигун скутера. Палива надходить у камеру згоряння достатньо, а ось повітря для його спалювання мало. Тому під час розгону мотор затримується, повільно набираючи оберти або взагалі не даючи їхати швидше 30 км/год.
Сюди ж віднесу збільшений опір високовольтного дроту. Він гасить потужність напруги, не даючи утворитися повноцінній іскрі. Зустрічав я й обрив контакту в надсвічнику, особливо на китайських скутерах. Слабкий контакт у цьому місці утворюється через примітивне кріплення кабелю саморізом. Раджу замінити високовольтний дріт і надсвічник. Буває, з ладу виходить котушка запалювання. Змінюється вона швидко, але перед покупкою рекомендую поставити котушку зі свідомо справного мопеда. Якщо робота двигуна зміниться, значить однозначно свою стару котушку доведеться замінити. А якщо нічого не станеться, ви уникнете зайвих витрат.
Складніші причини, чому скутер не набирає обертів під навантаженням
На своїй практиці я зустрічав й інші причини, через які мопед не набирав обертів під навантаженням. Часом збиваються налаштування карбюратора. При цьому на холостому ходу двигун може працювати нормально, а ось під час їзди (коли виникає навантаження), мотор не тягне. Раджу покрутити гвинт кількості для збагачення повітряно-паливної суміші. Буває, забиваються жиклери карбюратора. У них осідає бруд із бензину. Поступово втрачається пропускна здатність. Рекомендую промити карбюратор за допомогою балончика з очисною рідиною, яка подається під тиском. Після цього виконайте налаштування карбюратора заново.
Ще трапляються складніші випадки, коли робота двигуна під навантаженням порушується через підсос повітря. Воно надходить через тріщину або негерметичне з'єднання. У результаті налаштування карбюратора збиваються, адже положення гвинтів - це тепер не єдині чинники, що впливають на роботу. У своїй майстерні я розпилюю навколо карба мильний розчин, затикаю всі отвори і подаю стиснене повітря, щоб побачити, звідки підуть бульбашки. Процедура копітка, але тільки так виходить знайти всі негерметичні ділянки.
Серед складніших причин, чому скутер не набирає обертів під навантаженням, трапляється і неправильний тепловий зазор клапанів. Він поступово збільшується через виробіток і вібрацію. Рекомендую зняти клапанну кришку, виставити на впуску 0,05 мм і на випуску 0,1 мм за щупом. При цьому вам знадобитися замінити прокладку клапанної кришки.
Якщо у мопеда великий пробіг, то під навантаженням він перестане тягнути через низьку компресію. У своїй майстерні я заміряю показник манометром через свічковий колодязь. Якщо значення нижче 10, то краще замінити кільця. Коли значення нижче 8, можливо, доведеться робити капітальний ремонт ДВЗ.
Ще одна причина, чому скутер не набирає обертів під навантаженням, а захлинається - вихід з ладу генератора магнето. Саме він збуджує напругу для заряду конденсатора в комутаторі, завдяки чому утворюється імпульс для котушки запалювання.
Робочий генератор, а точніше - його котушка, повинні показувати опір понад 400 Ом. Якщо значення нижче, значить буде недозаряд конденсатора. Стоячи на підніжці, скутер працюватиме нормально, а під час витискання ручки газу почне давитися бензином, можливо, затихне. Після перевірок котушки мультиметром, при низьких показниках, генератор магнето відправляється під заміну.
Наступна причина, що зустрічається на моїй практиці - поломка варіатора. Буває, ремінь видавлює перш, ніж мотор встигне набрати обертів, і тому мопед не їде. Але це потрібно перевіряти вже в майстерні.
Тепер ви розумієте, що скутер може не набирати обертів під навантаженням з різних причин. Що робити - я розповів на основі свого досвіду. Ну а якщо вам знадобляться якісні запчастини для усунення несправності, ви знайдете їх у МотоЗілла.
0 коментарі