З появою імпортних мопедів на Українському ринку наприкінці 1990-хх і на початку 2000-х рр. скутер Хонда вважався найкрутішою двоколісною іномаркою. Це була саме та "японська якість", про яку роками ми тільки чули лише віддалено, а тепер могли переконатися в цьому особисто. Легкі моторолери були маневрені, швидко набирали швидкість 50 км/год, двигуни та коробки працювали безвідмовно. Відтоді вони значно заповнили первинний і вторинний ринок України, а запчастини на скутер Хонда стали затребувані як ніколи. Давайте дізнаємося історію, моделі, характеристики та інші подробиці мопедів цієї марки, а також відгуки реальних власників з фото і відео.
Історія виникнення скутера Honda
Корпорацію Honda Motor Co., Ltd. було створено 1948 року в Японії, і від самого початку вона займалася не тільки виробництвом автомобілів, а й невеликих мопедів. Перша модель, представлена громадськості, називалася Juno KA. Вона генерувала 7,5 к.с., розкручуючи колінвал до 4800 обертів на хвилину. У парі з двигуном працювала механічна КПП з трьома передачами.
Потім модель, що випускається, видозмінили на Juno JB, додавши їй потужності до 9 к.с. При цьому маса мопеда знизилася, а за рахунок великих коліс він став краще підходити для руху по трасі. Випустивши ще пару моделей, виробництво скутерів було практично зупинено, оскільки такий транспорт не дуже користувався попитом.
Однак у 1970-хх почалася паливна криза, і їздити щодня на роботу на скутері, що споживає 1-2 л, стало набагато вигідніше, ніж на машині. Тоді й почалася друга хвиля виробництва японських мопедів, що триває й досі. Легендою того часу була модель SuperClub. Саме вона стала прототипом Дельти. Після цього було випущено багато модифікацій, тому купити запчастини на скутер Хонда можна не тільки в Україні, а й у будь-якій країні.
Загальні характеристики
Перші японські скутери Хонда зайшли на ринок України наприкінці 1990-х рр. Найпоширенішою моделлю на той час була Honda Dio. Як же вони відрізнялася від звичних Карпат, Риг, Дельт та іншої мототехніки пострадянського виробництва. Широке зручне сидіння, під яким розташовувався доволі місткий багажний відсік, дуже тішило. Розтягнута фара головного світла, поєднана з покажчиками поворотів була незвичайним елементом дизайну. Широка підставка для ніг, якій одразу знайшли застосування як додатковому транспортному майданчику. Інновацією для того часу стала автоматична коробка передач - нічого не потрібно було робити ногами. Ще одне ноу-хау - водяне охолодження двигуна, що не зустрічалося на вітчизняних легких байках.
Характеристики скутера Хонда того часу були такими:
- двигун з одним циліндром, об'ємом 49,9 см³;
- об'єм масла в картері - 1,2 л;
- об'єм бензобака - 4,9 л;
- середня витрата палива - 1,8 л на 100 км;
- передні колеса - 80/100-10;
- задні колеса - 80/100-10;
- максимальна швидкість - 50-60 км/год;
- суха вага - 63 кг;
- допустиме навантаження - 150 кг;
- напруга бортової мережі - 12В;
- ємність акумулятора 4 Ач;
- габарити скутера - 1640х625х995 мм;
- генерована потужність - 6,8 к.с.;
- КПП - варіатор;
- амортизатори - повітряні (передні) і масляні, з пружиною (задні);
- гальма барабанні (задні) і дискові (передні);
- бензин - АІ-92.
Заводилися такі скутери кнопкою за допомогою електростартера, що теж було новинкою. Але в комплектації завжди був і кікстартер. Існували і двотактні моделі, але народу більше подобалися чотиритактні.
Моделі скутера Хонда
У японського виробника Хонда найбільший асортимент скутерів. У каталозі бренду є як невеликі одномісні версії, так і мопеди, більше схожі на мотоцикли-круїзери. Ось найпопулярніші варіанти та їхні характеристики:
- Honda DIO (фото+фото). Найпопулярніша та найпоширеніша модель. Має безліч поколінь і модифікацій: AF18, AF27, AF28, AF34, AF35, AF56, AF62 тощо. Спочатку комплектувалася 2-тактними ДВЗ на 50 см³, але зараз випускається з 4-тактними. Відрізняється компактністю і маневреністю. На 1,5-місцевому сидінні цілком уміщається дві дорослі людини. Ось тільки ноги не дуже зручно тримати. Навіть зараз можна купити новий Хонда Діо 35 від 18 000$.
- Honda Super Cub (фото+фото) - легенда, з якої почалася друга хвиля успіху компанії. Випускається досі. Оснащується 4-тактним двигуном об'ємом 49 см³ і бензобаком на 4,3 л. Рама так само скошена вниз, що спрощує посадку. Є як одномісні, так і двомісні варіанти.
- Honda TACT. (фото+фото) Ще одна компактна модель для міської експлуатації. Відрізняється невеликою вагою за рахунок зменшення всіх елементів, включно з об'ємом бензобака на 3,3 л. Колісна база дуже маленька, що дозволяє легко розвернутися на обмеженому просторі.
- Honda LEAD (фото+фото). Модель з'явилася 1982 року і була популярна кілька десятиліть. Мала мотор 49 см³ з віддачею 5,9 к.с. Але була і більш заряджена версія на 90 кубиків, що генерує 8,4 к.с. На відміну від Діо, деякі модифікації оснащувалися фарою головного світла, розташованою дуже низько над самим крилом. Це забезпечувало краще підсвічування дороги. Нових скутерів зараз не випускають, а ось б/в можна купити від 30 000 грн.
- Honda Giorno (фото+фото). Цікавий скутер із сучасної серії, виконаний у ретро-стилі. Ключові особливості дизайну: кругла фара, напівкругла задня частина кузова над крилом. Кольори корпусу дуже яскраві та різноманітні. Є бічні дзеркала заднього виду. При об'ємі двигуна 50 кубиків з потужністю 5,6 к.с. бака на 5 літрів цілком вистачає для далеких поїздок. Моделі з пробігом продаються зараз від 21000 грн.
- Honda TODAY (фото+фото). Ще одна модель у ретро-стилі, але вона випускається досі. Замість карбюратора зараз на неї ставлять інжектор AF67E. Завдяки цьому знизилася витрата палива до 1,25 л на 100 км. Замовити такий з Японії з пробігом можна від 33000 грн.
- Honda TOPIC (фото+фото). Господарська версія скутера зі збільшеними багажними відсіками. Один розміщений спереду у вигляді кошика. Допустиме навантаження становить 25 кг. Для цього довелося сильно опустити фару головного світла і передбачити виступ на рамі. Задній багажний майданчик розширено і виконано з більш товстих трубок. На такій моделі зручно їздити в магазин за покупками.
- Honda Broad (фото+фото). Модель для шосейної експлуатації. Випускається з двигунами 49 і 89 кубиків. Оснащується низьким або високим вітровим склом, дзеркалами заднього виду, широким сидінням з поперековою опорою, під яким розташовується просторий багажний відсік. При установці додаткової опори може використовуватися як двомісний. Для такого скутера навіть випускали дах зі стійками, що давало змогу кататися на ньому в дощ або сильну спеку.
- Honda ACTIVA 125 (фото+фото). Просунута модифікація на основі Хонда Діо. Має 4-тактний двигун 125 см³, що генерує 8,6 к.с. Завдяки подовженим габаритам 1814х704х1151 мм на ньому комфортніше удвох. Максимальна швидкість досягає 85 км/год. Але цю модель уже зняли з виробництва, тому купити можна тільки б/в від 45000 грн.
- Honda Wave 110 T (фото+фото). Наступна шосейна модель зі збільшеними колесами на 14 дюймів. Має сидіння довжиною 66 см, комфортне для двох осіб. Під сидінням багажник об'ємом 8 л. Мотор PGM-FI на 110 кубиків видає 8,3 к.с., розвиваючи швидкість байка до 88 км/год. Коробка тут 4-ступінчаста, механічна, але зчеплення вичавлюється автоматично при натисканні на кулісу.
- Honda PCX125 (фото+фото). Незважаючи на величезні габарити і значний зовнішній вигляд це теж японський скутер Хонда. Він виконаний як круїзер і розрахований на далекі поїздки. Має ступінчасте сидіння для двох, бічні дзеркала заднього виду, вітрове скло, захист ніг у вигляді аеродинамічних обтічників. Оснащується двигуном 125 см³ і варіатором V-Matic. Довжина скутера становить рекордні 1935 мм. Максимальна швидкість сягає 110 км/год. Великий бак на 8 л дає змогу рідше зупинятися на заправках за витрати 2 л на 100 км. Купити такий максі скутер з пробігом можна від 66000 грн.
- Honda INTEGRA (фото+фото). Гібрид скутера і мотоцикла від Хонда випускався з 2012 по 2020 рр. Має зручні підставки для ніг, великі передні обтічники, вітрове скло. Комплектувався двигунами на 47 і 51 к.с. Оснащувався 17-дюймовими литими дисками. Максимальна швидкість становить 175 км/год. Продаються у нас такі з пробігом за ціною від 160 000 грн.
Активно компанія розвиває й електричний напрямок скутерів, де найпопулярнішим є Honda Zoomer E (фото+фото). Це одномісна версія для міської експлуатації на 400 Вт. Вона розганяє мопед до 45 км/год. Запас ходу становить 90 км, а час зарядки - 360 хвилин.
Скутер Honda фото реальних власників
Мопед Honda відео огляд від власників
Запчастини на мопед Honda
Скутери Хонда відрізняються підвищеною надійністю, чим і пояснюється їхня висока вартість. Якщо китайський мопед може потребувати ремонту вже через рік експлуатації, то Honda здатна від'їздити до 10 років без серйозного втручання. Але поломки все ж трапляються, про що свідчать відгуки власників і численні відеоогляди. Серед поширених несправностей, які потребують втручання майстра і купівлі запчастин на скутер Хонда, такі:
- Періодично збиваються налаштування карбюратора. Його доводиться регулювати гвинтами якості та кількості. У версій з інжектором такого немає, але, якщо робота двигуна погіршиться через збій електроніки, доведеться коригувати показники за допомогою підключення до ПК через спеціальну програму.
- Зношуються ролики варіатора. Через це втрачається плавність ходу, розгін стає повільним, з'являються сторонні звуки, падає максимальна швидкість. Проблему вирішує заміна роликів на нові.
- При тривалому перевантаженні можуть замкнути котушки в генераторі магнето. Тоді іскра пропаде, двигун скутера затихне. Виявити несправність можна за допомогою продзвону мультиметром, хоча спершу всі думають на вихід з ладу свічки і котушки.
- Згодом глушник обростає всередині нагаром з масляних і паливних відкладень. Вони звужують канали або навіть закупорюють їх. Поступово мотор душиться, оскільки відпрацьованим газам нікуди виходити. Це призводить до сильного падіння потужності, неможливості завести скутер Хонда, зниження максимальної швидкості, нестабільних холостих обертів. Поломка усувається чищенням глушника зі зняттям або заміною на новий.
- При великих пробігах сильно зношується колінвал. Оскільки між шатунами і шийками вала утворюється додатковий простір, виникають сторонні звуки і вібрація. Падає потужність. Ремонт полягає в заміні колінвала і сальників.
- Тріснуте сидіння скутера Хонда - зустрічається рідко, але все ж при тривалому простої на сонці дермантин швидше пересихає, втрачаючи свої властивості. Тоді можна замінити сидіння в зборі або купити чохол.
- Забиваються бензинові форсунки в інжекторних моделей, якщо заправлятися неякісним паливом. Допомагає ультразвукове чищення або заміна.
Якість пластику мопеда хоч і висока, та все ж панелі тріскаються під час ударів або падіння скутера. Деякі їх паяють або клеять, інші - просто міняють на нові. Двигун скутера Хонда може відпрацювати 80 000 км до капітального ремонту, а може і 15 000 км. Все залежить від манери їзди, своєчасності обслуговування, ваги, що перевозиться. Коли тяга зовсім пропадає, потрібно замінити поршневу. Але якщо втрутитися раніше, то можна обійтися поки заміною тільки поршневих кілець.
У головку блоку циліндрів власники заглядають для регулювання клапанів. Коли ті прогорають, встановлюють нові клапани. У моделей, фара яких розташована близько до дороги, нерідко захисне скло розбите. У нього потрапляє більше каменів. Благо, що скло фари для Хонда є в продажу і коштує не дорого.
ТО для скутера Хонда
Регламент технічного обслуговування для скутерів Хонда відрізняється залежно від типу двигуна. Для двотактних моделей необхідно міняти повітряний і паливний фільтр кожні 500 км пробігу. Для 4-тактних японських мопедів встановлений ліміт у 2500 км, після досягнення якого потрібно замінити моторне мастило і масляний фільтр. Орієнтовна витрата оливи в роздільній системі становить 1 л на 1000 км. Не можна допускати зниження до критичної позначки.
Свічки запалювання міняються через 8000 км, але можна і раніше, якщо мопед починає чхати (пропуски запалювання). Трансмісійне масло в редукторі заднього колеса виробник рекомендує міняти щороку. Ролики і ремінь варіатора служать зазвичай до 5 років. Їх можна замінити в міру зносу або достроково, через 4 роки експлуатації. Тормозні колодки виходжують до 15000 км. Далі краще замінити. Але, якщо ознак сильного зносу немає, можна продовжити їзду.
Як правильно обкатати скутер Honda?
Якщо ви купили новий скутер "Хонда" або виконали капітальний ремонт двигуна, потрібна правильна обкатка. Вона необхідна, щоб поршневі кільця акуратно притерлися до стінок циліндра. Тоді вони будуть щільніше прилягати, що забезпечить необхідну компресію, і зможуть краще відводити тепло. Обкатка триває 1000-1500 км. Протягом цього періоду не вичавлюйте ручку газу на 100%. Під час рушання провертайте її максимум на 50%. Далі збільшуйте оберти, але не більше 80%. Проїхавши так 500 км, замініть оливу, щоб видалити стружку, що накопичилася. Потім повторіть це ще через 500 км.
Як правильно вибрати і купити вживаний мопед Хонда?
Скутер Honda відмінно підійде для поїздок на роботу, в магазин або на риболовлю. У більшості моделей майданчик для ніг можна пристосувати і перевезти навіть щось громіздке. Його вибирають більше дорослі люди, які віддають перевагу японській якості, а не зовнішньому вигляду. Мопеди з великими колесами 14-17 дюймів і потужними двигунами 90-125 см³ цілком придатні для далеких поїздок по Україні.
Нові скутери Хонда продаються за дуже високими цінами - дорожче, ніж деякі автомобілі. На тлі дешевих нових китайських мопедів, продавці не бачать сенсу ввозити нові Хонди, тому з салону купити такий байк складно. А ось вторинний ринок наповнений цими мопедами, і купити Хонда Діо можна від 16000 грн. Все залежить від року випуску, комплектації, стану.
Під час вибору рекомендуємо звернути увагу на патьоки навколо двигуна і варіатора. Якщо вони є, можливо агрегати працюють в умовах масляного голодування, і потрібно бути готовим до того, що скоро буде потрібен капітальний ремонт. Перевіряйте мопед на холодну. Заведіть його кнопкою. Якщо він довго крутить, але не схоплює, можливо, вже низька компресія. Тоді торгуйтеся з урахуванням майбутньої капіталки або відмовтеся від покупки.
Ще практикується така послуга, як поставка мопеда б/в з Японії. Про такі гордо пишуть, що у них немає пробігу по Україні. Варіант цікавий, але передоплату просять одразу, тому подальші перевірки вже марні - гроші вам не повернуть. Тут вирішуйте самі.
Документи для їзди на скутері Honda
Для їзди на Хонда Діо або іншому скутері Honda з двигуном 49 см³ потрібні права категорії А1. Їх можна отримати в МРЕВ, пройшовши навчання в автошколі. Мінімальний вік для їзди - 16 років. Для керування більш потужними мопедами Honda потрібні права категорії А. На дорогу дозволено виїжджати з 18 років. Коштують права як А1, так і А - від 6000 до 10000 грн. Усе залежить від міста навчання і місцевих тарифів автошкіл. На скутер потрібно оформити страховку і зареєструвати його в сервісному центрі МВС.
Тюнінг скутера Хонда
Бажаючи поліпшити свій японський мопед, власники використовують різні елементи тюнінгу та модифікації. Серед них:
- Світлодіодні стрічки, що прикріплюються вздовж кузова, або таблички з назвою бренду, що світяться.
- Підігрів рульових ручок, що підвищує комфорт під час експлуатації скутера в холодну пору року.
- Притримувачі телефону на кермо, щоб користуватися навігацією в незнайомому місці.
- Сигналізація, що блокує запуск двигуна і попереджає про несанкціонований доступ.
- Кофри та сітки багажника, що розширюють можливості транспортування вантажу.
- Колонки з радіо магнітолою, що дозволяють комфортно кататися з музикою.
- Наклейки на колеса, глушник, бензобак та інші частини кузова.
Дуже круто поставити ксенон на дальнє і ближнє світло скутера Хонда замість штатних лампочок. Це покращує видимість при їзді в темний час доби, підвищуючи безпеку експлуатації.
Відгуки про скутер Хонда від справжніх власників
Володимир, 40 років
Купив Хонда Діо 2004 року з пробігом. У ньому ще стояла японська поршнева. Проїхав на ній 100 000 км. Вирішив розкрутити мотор до відсічки, але так і не зміг - він продовжував їхати. Без охолодження катався ще 2 години, після чого двигун заклинив. Зараз поставив китайську поршневу і циліндр. Катаюся далі. Якщо знайдете скутер Хонда з японською поршневою, прослужить вона вам дуже довго.
Максим, 35 років
Володію Хонда Діо AF35 8 років. За цей час міняв тільки гальмівні колодки. Зламалася кнопка електростартера, тому останнім часом користуюся кікстартером. З колесами діаметром 10 дюймів і кліренсом 10 см їжджу тільки по місту - на ґрунтовці чиркає дном об купини. Зате невеликий мопед вагою 67 кг я самотужки заштовхую на перший поверх до ліфта і можу зберігати його на балконі.
Олег, 52 роки
Втомився я стояти в заторах, тому купив собі вживаного японця Honda DIO AF 35 ZX. З варіатором - пісня, не потрібно нічого перемикати, освоїв швидко. Підвіска комфортна, їзда плавна. Користуюся вже 5 років. За цей час кілька разів віддавав мопед у сервіс для налаштування карбюратора. В іншому - міняв тільки витратні матеріали. Єдине чого не вистачає - це динаміки. Понад 50 км/год не розганяється, тому в потоці я трохи заважаю машинам.
Славік, 39 років
Японський скутер Хонда мені подобається своєю керованістю і маневреністю в міському потоці. За 4 роки володіння міняв масло, свічку, фільтри і амортизатор - невдало потрапив колесом у яму. Любителям драйву апарат не підійде, а ось для поїздок на роботу цілком - і не потрібно заряджати, як електричні, тим паче, коли так несамовито світло вимикають.
Популярні запитання та відповіді про скутер Honda
Чим двигуни скутера Хонда кращі за інші?
Двигуни скутерів Honda відрізняються підвищеною надійністю і збільшеним експлуатаційним ресурсом. У результаті капітальний ремонт вам доведеться робити рідше, тому довгострокове володіння обійдеться дешевше. Ще у деяких моделей скутерів Хонда, наприклад, як у Діо, горизонтальний хід поршня. Це дало збільшений крутний момент за невеликого об'єму циліндра - 7 к.с. за 49 см. куб.
Где бензобак на скутері Хонда?
Найчастіше бак із паливом розміщений у підлозі. Це дає змогу зробити його більшим, не збільшуючи візуальні габарити мопеда, і переносить нижче центр ваги, сприяючи підвищеній стійкості.
Чи можна збільшити потужність скутера Honda?
Так, навіть найменші мотори на 49 кубиків легко переробляються. Встановлюється новий поршень і циліндр більшого діаметра, що дає відчутний приріст крутного моменту. Міняти основу з картером не потрібно, вся робота відбувається на місці без повного демонтажу двигуна.
Чи є в скутері Honda протиугінна система?
Так, у більшості моделей під сидінням є важіль блокіратора підніжки. Якщо його повернути, закрити сидіння і замкнути замок, прибрати підніжку буде неможливо. Їхати так не вийде.
Наскільки велике багажне відділення під сидінням скутера Honda?
Навіть під сидіння найменшого японського скутера Хонда поміщається шолом. До того ж усередині є відділення для документів. У такій багажній ніші вийде перевезти невеликий пакет із продуктами з магазину.
0 коментарі