Ідея використання однієї зірки, також відомої як 1X, на велосипеді може бути привабливою для велосипедистів. Це відбувається з кількох причин. Часто перемикання передач є складним, коли ви перебуваєте в умовах бездоріжжя. Також можливо, що ви хочете спростити трансмісію свого велосипеда і рідше міняти запчастини для велосипеда. У цій статті ми розглянемо переваги та недоліки використання однієї зірки на велосипеді, а також те, чи підходить вона вам.
Зовнішній вигляд 1X:
Система з однією зіркою може виглядати привабливо для тих, кому подобається простота велосипеда. Передня частина велосипеда - це кругла деталь спереду, навколо якої обертається ланцюг. Звичайна трансмісія на велосипеді зазвичай має два або три ланцюгові кільця. Перемикач регулює рух ланцюга з боку в бік і утримує його на правильній зірочці. Однозіркова трансмісія усуває потребу в передньому перемикачі та перемикачі швидкостей, видаляючи одну з ланок ланцюга.
Правила переходу на одну зірку:
Щоб перейти на однозіркову трансмісію, ви повинні спочатку переконатися, що у вас є відповідна задня втулка. Трансмісія 1X має касету більшого діапазону на задній втулці. Дуже важливо переконатися, що задній перемикач сумісний з касетою на велосипеді.
Тест на підйом:
Однією з переваг використання системи з однією зіркою є те, що вона робить круті підйоми трохи легшими. Велосипедистам, можливо, доведеться продовжувати ефективно крутити педалі, щоб не відставати від гонщиків, які використовують численні ланцюги під час підйому. Однак сучасні технології у виробництві задніх перемикачів дозволяють виготовляти касети з ще більшим діапазоном, що дає змогу використовувати двозірочкову трансмісію і отримувати таку ж легкість у русі на підйомах, як і з однозірочковою.
Поради щодо переходу на 1X:
Завжди робіть це повільно і поступово вимикайте передній перемикач. Ви можете помітити, що при першому перемиканні на однозірочкову трансмісію передачі перемикаються повільніше, ніж зазвичай. Найбільша зміна з 1X полягає в тому, що необхідно ретельніше продумувати зміни маршруту. Знайдіть хороший маршрут, який підходить для вашого стилю їзди, і почніть тестувати налаштування 1X на ньому.
Кому потрібен 1X:
Гонщики можуть знайти простоту установки з однією зіркою корисною під час перегонів, але вона не для всіх. Вона добре підходить для велосипедистів, які переважно їздять по бездоріжжю, піднімаючись на круті пагорби. Велосипедисти, які їздять на жорстких велосипедах, наприклад, на одношвидкісних, оцінять простоту установки з однією зіркою і касетою широкого діапазону на задній частині.
Плюси і мінуси:
Для деяких велосипедистів однозірочкова система може бути привабливою, оскільки вона позбавляє від необхідності перемикання передач. Це також змушує велосипедиста більше концентруватися при виборі правильного маршруту, оскільки немає простішого способу швидко перемикатися між надто легкою і надто важкою передачею. Одним з головних недоліків 1X є обмежений вибір передач. Для шосейних велосипедистів зменшення передаточних чисел обмежує максимальну швидкість.
Одна зірка для гравію:
Використання однозіркової трансмісії для їзди по гравію - фантастична ідея. Трансмісія з однією зіркою та касетою великого діапазону на задній панелі ідеально підходить для гравійних доріг, оскільки дозволяє велосипедистам швидше підніматися в гору. Крім того, більшість 1X-кривошипів мають одноболтове з'єднання, яке набагато легше обслуговувати, оскільки немає небезпеки застрягання сміття між різними ланцюговими кільцями.
Перехід на 1X для лиж 8-9 розміру:
Якщо ви катаєтесь на восьми- або дев'ятишвидкісному велосипеді, ви можете перейти на систему з однією зіркою, але вам потрібно буде замінити задній перемикач на версію зі зчепленням. Без перемикача з зчепленням ланцюг не матиме достатнього натягу, що призведе до його зіскакування з шатуна або ланцюга. Перемикач зчеплення утримує ланцюг на місці під час їзди по нерівній місцевості.
Розмір зірки для гравію:
Для гравійних велосипедистів 40-зубчастий ланцюг є чудовим середнім розміром для налаштування 1X. Ланцюг з більшим числом зубців, ніж сорок, буде створювати надмірне навантаження на коліна, тому краще вибрати відносно невеликий ланцюг в цьому діапазоні.
1X на шосе:
Велосипедистам слід уникати використання однієї зірки на дорозі, оскільки вам потрібно додатково перемикати передачі, щоб розвивати більшу швидкість на асфальті. Це обмежить потенціал швидкості, коли ви виїжджаєте на ранкову поїздку. Якщо ви не розрахуєте передаточні числа, ваше оптимальне передаточне число для певної частини поїздки може вийти за межі доступних.
Знос ланцюга:
Знос ланцюга більший при встановленні однієї зірки, що призводить до швидшого зносу ланцюга. При їзді в брудних умовах довговічність ланцюга може погіршитися ще більше. Дуже важливо стежити за зносом ланцюга і замінювати його за необхідності, інакше ви ризикуєте зіскочити з ланцюга тоді, коли не зможете собі цього дозволити.
Висновок:
Установка однієї зірки має свої плюси і мінуси, і це не універсальне рішення. Кожен велосипедист сам вирішує, чи хоче він спробувати цю унікальну конструкцію трансмісії, і в яких умовах вона буде працювати найкраще.
0 коментарі