Реєстрація скутера в Україні у 2024 році: 7 обов'язкових процедур під час походу в МВС центр

А що, так можна було?

"Я куплю собі скутер і буду їздити на ньому тільки на риболовлю сільськими дорогами".

Саме так переконують себе деякі власники мопедів, виправдовуючи небажання йти в сервісний центр МВС для реєстрації двоколісного транспортного засобу. Але ж одного разу вам знадобиться з'їздити по запчастини для скутера або терміново відвезти когось у лікарню, і саме в цей момент (за "законом підлості") вас зупинить співробітник поліції. Тому краще "здатися добровільно", заздалегідь пройшовши процедуру реєстрації скутера у 2024 році. Як це буде на практиці, ми вам розповімо з особистого досвіду.

Ми нагадуємо, що наш інтернет магазин запчастин на скутер представляє в своєму каталозі тільки високоякісні деталі та комплектуючі на які діє гарантія.

Які скутери потрібно реєструвати у 2024 році?

Трохи юридичної та довідкової інформації, щоб бути обізнаним. Згідно із законодавством України, реєструвати в МРЕВ необхідно всі транспортні двоколісні засоби, що мають двигун внутрішнього згоряння. Так, так - усі, включно з тими, об'єм ДВЗ яких менше 50 см³. Поширюється норма і на ТЗ з електротягою.

Якщо реєстрацію скутера не проведено або виконано з порушеннями, відсутні номерні знаки тощо, передбачено штраф за КУпАП ст. 121. у розмірі 10-ти неоподатковуваних мінімумів. При повторному виявленні порушення сума штрафу збільшується до 15-ти неоподатковуваних мінімумів, мопед можуть вилучити на штрафмайданчик, а порушника притягнути до громадських робіт. Їхня тривалість становить 30-40 годин. До речі, поки скутер без реєстрації стоятиме на штрафмайданчику, за кожен день доведеться платити.

Тому неважко прорахувати, що якщо попастися, грошей піде набагато більше. Ось чому варто виконати реєстрацію скутера добровільно і у встановлені терміни. Далі ми розповімо, які 7 обов'язкових процедур вам доведеться пройти у 2024 році для цього.

№1 Підготовка документів

Після оформлення договору купівлі-продажу (при купівлі б/в скутера) або отримання чека в салоні, ви стаєте повноправним власником двоколісного транспортного засобу. За законом у вас є 10 днів, щоб поставити його на облік. Відповідно, їздити на ньому не можна, а попрямувати можна тільки в центр МВС для реєстрації скутера. Заздалегідь підготуйте такі документи:

  • Паспорт громадянина України.
  • ІПН.
  • Сертифікат відповідності транспортного засобу.
  • Документ на право власності.

Сертифікат відповідності необхідний для підтвердження, що мопед придатний для експлуатації на дорогах громадського користування, а його конструкція та основні вузли не саморобні. Якщо було здійснено переобладнання, сертифікат оновлюється, засвідчуючи, що все виконано відповідно до чинних норм безпеки дорожнього руху.

При купівлі скутера в магазині, вимагайте такий сертифікат у продавця. Якщо брали мопед з рук (б/в), оформити сертифікат можна в будь-якій акредитованій для цього організації (СТО), що працює з системою УкрСЕПРО. Але послуга платна. Документи готові і можна переходити до наступного етапу.

№2 Талон в електронну чергу

Прийдіть до сервісного центру МВС, який вам зручний (не обов'язково за місцем проживання) у робочі години та:

  1. Підійдіть до електронного терміналу на вході.
  2. Знайдіть серед меню вкладку "Реєстрація транспортних засобів".
  3. Виберіть її.
  4. Вкажіть підкатегорію послуги ("Первинна реєстрація", "Перереєстрація", "Зняття з обліку").
  5. Заберіть із термінала талон із номером електронної черги.
  6. Знайдіть місце де сісти і спостерігайте за великими моніторами, розміщеними по залу.
  7. Коли висвітиться великою цифрою ваш номер, поруч буде вказано, до якого столу або віконця підійти.

Лайфхак: найменше відвідуваність центрів МВС у середу, четвер і п'ятницю вранці. Можна впоратися за 1 годину. Дізнатися навантаження відвідувачів на конкретний центр можна за Гугл-картою, натиснувши на відповідний заклад.

№3 Подача документів

Підійдіть до вказаного столика, подайте підготовлений заздалегідь пакет документів. Співробітник сервісного центру МВС буде заносити дані в комп'ютер, а вам залишається тільки чекати. Коли інформація занесена в базу, вам видадуть документи для огляду експертом-криміналістом.

№4 Огляд транспортного засобу експертом

Огляд експертом-криміналістом відбувається там же в сервісному центрі МВС, але на окремому майданчику. Займіть там живу чергу за іншими власниками ТЗ. Сплатіть послуги огляду в касі (поруч з оглядовим майданчиком). Надайте видані співробітником МВС документи експерту. Він звірить VIN-код на кузові та двигуні, переконається, що цифри не перебиті. Заодно транспортний засіб перевіряється за базами МВС на предмет розшуку за викрадення, розкрадання, участь в інших злочинах. Якщо мопед "чистий", вам видадуть дозвіл на вчинення реєстраційних дій.

№5 Оплата послуг у касі

Після огляду криміналістом можна оплачувати державне мито за реєстрацію скутера. Це робиться прямо всередині сервісного центру МВС у касі. Реквізити візьміть у співробітника, за столиком якого ви обслуговуєтеся. У 2024 році орієнтовна вартість реєстрації скутера в Україні складається з таких платежів:

  • Адміністративний збір - 200 грн.
  • Видача номерного знака - 84 грн.
  • Плата за бланки - 312 грн.
Разом виходить 596 грн коштує поставити скутер на облік в Україні. При першій державній реєстрації збору на пенсійне страхування немає. Дізнатися точну суму можна за допомогою онлайн-калькулятора на сайті головного сервісного центру МВС, ввівши дані щодо свого ТЗ.

№6 Отримання номерних знаків

Коли все оплачено, вам видадуть номерний знак. Його необхідно відразу встановити на мопед. На скутері номер кріпиться тільки ззаду. Його не повинні закривати інші елементи, наприклад, тюнінг. Цифри мають бути помітні з відстані 20 м.

№7 Отримання свідоцтва про реєстрацію

При реєстрації скутера процедура завершується видачею свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на території України. Вам дадуть пластикову картку жовто-салатового кольору, в якій вказані технічні параметри мопеда.

Важливо! Не поспішаючи й уважно перевірте правильність даних: VIN-код, модель, рік випуску, марку, прізвище тощо. Якщо знайшли помилку, одразу повідомте про неї співробітнику, який вас обслуговував. Вимагайте виправлення неточності. Тоді це зроблять безкоштовно на місці. У разі виявлення помилки пізніше, заміна свідоцтва про реєстрацію стане платною, оскільки це буде вже нова послуга.