Правильна обкатка генератора - як її зробити?

Як правильно обкатати бензиновий або дизельний генератор, вказує виробник в інструкції з експлуатації. Але чомусь не всі покупці люблять вникати в інструкцію або їм вона здається занадто складною. Тому я вирішив розповісти простими словами в короткій статті як відбувається обкатка генератора після купівлі, навіщо це робити і що буде, якщо обкатати генератор неправильно. Нагадаю, що мене звати Андрій, у мене своя майстерня з ремонту і я співпрацюю з МотоЗілла понад 10 років.

Навіщо необхідна обкатка генератора

Насамперед поясню, що мається на увазі під обкаткою бензинового або дизельного генератора. Обкатується саме двигун внутрішнього згоряння. Сама генерувальна установка і приводи зібрані на заводі щільно і не потребують притирання. А ось із ДВЗ справи йдуть інакше. У процесі спалювання палива поршень сильно нагрівається. Оскільки він розташований усередині блоку, то передача тепла можлива в основному через поршневі кільця. У справних силових установках таким способом передається до 60% температури.

Але в нових двигунах поршневі кільця ще не притерлися, тому менше контактують зі стінками циліндрів. У результаті ввімкнення генератора і подача високого навантаження на нього призведуть до перегріву нової силової установки. Причому перегріється не весь двигун, а саме поршнева система. У результаті можуть настати такі негативні наслідки:

  • поршень деформується;
  • гарячі кільця прикиплять до стінок циліндрів;
  • робочий майданчик поршня прогорить;
  • на стінках циліндрів утворюються задирки.

Обкатка генератора необхідна для притирання поршневих кілець, щоб вони максимально щільно прилягали до стінок циліндрів. Це забезпечує надійний контакт і передачу зайвої температури блоку.

Підготовка до обкатки

Перед обкаткою генератора бензинового або дизельного типу раджу виконати такі дії:

  1. Залити моторне мастило в картер ДВЗ і переконатися, що рівень у нормі. Якщо мастила буде недостатньо, що датчик тиску блокуватиме запуск - ви не зможете завести агрегат.
  2. Залити паливо. У бензинові генератори я рекомендую заливати 92-й бензин.
  3. Увімкнути кнопку старту (повернути ключ запалювання).
  4. Відкрити кран подачі палива.
  5. Закрити повітряну заслінку для збагачення паливної суміші. На інверторних моделях потрібно вичавити клапан підсосу.
  6. Повільно потягнути на себе ручку троса ручного стартера, щоб підкачати паливо і змастити внутрішні деталі маслом.
  7. Різко потягнути за ручку стартера і завести двигун.

Після цього дайте мотору прогрітися до робочої температури і відкрийте повітряну заслінку.

Правильна обкатка генератора

Далі розповім, як відбувається правильна обкатка генератора, щоб після цього він довго і справно працював:

  1. Підключіть навантаження, що дорівнює 50% потужності генератора. Наприклад, якщо у вашої електростанції максимальний показник становить 3 кВт, то потрібно навантажити її на 1500 Вт. Це може бути холодильник, телевізор, освітлення, підключені одночасно або один електрообігрівач.
  2. Дайте генератору попрацювати в такому режимі 10 годин безперервно.
  3. Заглушіть двигун, злийте повністю масло з картера.
  4. Залийте свіжу оливу за щупом.
  5. Заведіть ДВЗ.
  6. Навантажте генератор до 50%.
  7. Дайте йому попрацювати так 20 годин.
  8. Заглушіть двигун, злийте відпрацьоване масло, залийте свіже масло.

Далі можна експлуатувати електростанцію в будь-яких режимах і з потрібною тривалістю. Наступна заміна масла в картері передбачена через 50-100 мотогодин, залежно від того, що зазначено в інструкції з експлуатації до конкретної моделі.

Помилки під час обкатки генератора

Зі свого досвіду я помітив поширену помилку, якої припускаються покупці під час обкатки генератора. Вони заводять двигун і дають йому попрацювати на холостих обертах до 10 годин. Користувачі бояться навантажувати новий мотор. Але такий підхід згубний для силової установки, оскільки мастило з картера розподіляється по внутрішньому простору методом набризкування. Коли оберти низькі, мастило менш інтенсивно подається вгору. Отже, поршневим кільцям не вистачає мастила, тому вони перегріваються ще більше від тертя.

На моїй практиці бували випадки, коли після такої 10-годинної роботи генератор не виходило завести повторно. Це пов'язано з роботою на збагаченій суміші, коли власник забував відкрити повітряну заслінку. Тоді на свічці утворювався шар нагару, що перешкоджає збудженню іскри. Моя порада - не бійтеся навантажувати новий генератор і завжди відкривайте повітряну заслінку після прогріву. Головне, щоб підключене навантаження не перевищувало 50%.

Третя поширена помилка - виконання обкатки з піковими навантаженнями. Вона теж веде до перегріву, адже тепло ще недостатньо ефективно передається через кільця. Ніколи не перевищуйте половину потужності під час обкатки, щоб не довелося робити капітальний ремонт двигуна електростанції незабаром після купівлі.

Дотримуючись наведених тут порад, ви зможете правильно обкатати генератор, підготувавши його для тривалої експлуатації. Але в міру використання вам знадобиться олива, ремені, фільтри. Усе це є в інтернет-магазині МотоЗилла.