Поширена проблема зі скутером - це коли він не заводиться, хоча свічка мокра (це означає, що бензин надходить), і є іскра при перевірці на викрученій свічці, замкнутій на масі. Сьогодні я розповім, що робити в цій ситуації, як обчислити причину поломки, які деталі знадобляться для заміни. Інформацію даю на підставі мого досвіду, оскільки у мене своя майстерня з ремонту мотоциклів і скутерів. А ще я понад 10 років працюю з МотоЗілла, допомагаючи обирати якісні комплектуючі для мототехніки.
Підсмоктування повітря
Коли до мене надходить скутер з такими ознаками, я все перевіряю ще раз. Викручуючи свічку, дивлюся на її колір, відстань між електродами. Замикаю на масу і дивлюся, щоб іскра була яскравою, била строго між електродами. Звертаю увагу на наявність бензину на ній, відразу після викручування. Як контроль і виключення паливної системи, впорскую ефір прямо в двигун.
Не заводитися скутер може якраз через підсос повітря. При цьому бензин надходитиме, іскра битиме, але запалитися суміш не зможе - вона виявиться занадто збідненою. Впорскування ефіру допомагає виключити всі можливі негерметичні місця, оскільки легкозаймиста суміш виявляється вже в камері згоряння. Якщо за наявності бензину та іскри скутер не заводиться, приступаю до ремонту.
Замінюємо комутатор
У моїй практиці бували випадки, коли скутер не заводиться, хоча іскра надходить, бензин є, через поломки комутатора. Перевіряю я це шляхом встановлення завідомо справного комутатора, який тримаю у себе під рукою. Якщо після заміни вузла мопед заводиться як ні в чому не бувало, значить, "рідний" комутатор не виробляв іскру потрібної потужності, хоча її і було видно під час перевірки.
Якщо у вас немає запасного, свідомо справного комутатора, можна не поспішати купувати новий. Адже проблема може виявитися не в ньому. Попросіть комутатор у друга, який теж їздить на скутері. Це дасть змогу перевірити техніку без вкладень. Переставляється пристрій просто, достатньо від'єднати дві фішки. А взагалі рекомендую завжди в гаражі мати власний другий запасний комутатор. Це допоможе під час діагностики відсікати проблеми із запалюванням.
Теплові зазори клапанів
На 4-тактних скутерах двигун може не заводитися за умови надходження бензину і потужної іскри через неправильні теплові зазори клапанів. Вони можуть бути занадто маленькими або занадто великими. В обох випадках нормальної роботи ДВЗ не вийде. Повітря буде або мало, або воно виходитиме передчасно. Це не тільки збіднить суміш, а й знизить компресію.
Тут раджу підходити комплексно:
- Манометром виміряти компресію двигуна скутера. На хорошому моторі має бути 9-11 атм.
- Якщо компресія низька, розкриваємо клапанну кришку і перевіряємо зазори клапанів. На впускному потрібно виставити за щупом 0,05 мм, а на випускному - 0,1 мм. Найчастіше під час такої операції потрібна заміна прокладки клапанної кришки.
- Коли компресія в нормі і теплові зазори відрегульовані, але скутер не заводиться, перевіряємо мітки. Для цього розкриваємо кожух на генераторі магнето і дивимося на зірочку розподілвала. На генераторі зазвичай мітка позначається буквою "Т", яка має розташовуватися навпроти виступу на корпусі (картері). Зірочка має один великий отвір і два менші. Коли великий отвір виставлено вгорі, два менших мають розташовуватися на горизонтальній лінії.
Якщо всі мітки у 4Т скутера виставлені, теплові зазори відрегульовані, але компресія низька, значить зносилася поршнева. З мого досвіду скажу, що найчастіше зношуються кільця. З одного боку кільце може мати нормальний перетин, а ось з іншого - занадто тонке. Без розбирання перевірити теорію можна, впорснувши через свічковий отвір у циліндр масло. Для цього я використовую шприц.
У разі зношених поршневих кілець мастило короткочасно ущільнить щілини за рахунок своєї в'язкості, тому компресія зросте, мотор заведеться. Потім, коли мастило згорить, компресія знову опуститься, що призведе до зупинки ДВЗ. Тоді доведеться розбирати двигун, міняти поршневі кільця. Встановлювати нові поршні або колінвал із шатунами доводиться тільки в крайньому випадку за сильного зносу.
Тепер ви знаєте, чому не заводиться скутер, коли іскра є, бензин надходить. Якщо вам знадобиться для ремонту комутатор, свічка, поршневі кільця, ви завжди знайдете якісні запчастини в МотоЗілла.
0 коментарі