Як майстер, який ремонтує двигуни мотоблоків, мопедів, мотоциклів і бензокіс, я добре знаю поширені поломки цих агрегатів, а також способи їх усунення. Серед частих ситуацій, з якими стикаються мої клієнти - не заводиться бензокоса, а свічка при цьому мокра. У цьому огляді я розповім, у чому можуть бути причини і дам покрокову інструкцію щодо усунення проблеми. Нагадаю, що мене звати Андрій, і я майстер, який співпрацює з МотоЗіллою 10 років.
Коли не заводиться бензокоса і свічка мокра, не все так погано. Одразу повідомлю хороші новини - такі ознаки означають, що у вас є паливо в баку, карбюратор його подає, паливна система не забита. Відповідно, проблема в запалюванні. Тому розбиратися доведеться з іскрою, але спершу раджу злити бензин і залити про всяк випадок інший, куплений на перевіреній АЗС. У мене був один випадок, коли двигун бензотримера просто перестав заводитися, хоча все було справно. Я залили інше паливо, і проблема вирішилася. Але, якщо це не допомогло, розбираємося далі.
Крок №1 - перевірка свічки
Рекомендую викрутити свічку з бензокоси й оглянути її. Крім того, що вона мокра, вона може бути в сажі. Шар бруду створює додатковий опір, тому іскра не може пробити її і запалити суміш. Очистіть свічку щіткою по металу, а потім візьміть пасатижі, затисніть її і прожаріть над вогнем (я роблю це портативним газовим пальником, але можна і просто над газовою плитою). Розжарте електроди до червоного кольору.
Коли бруд випалено, дочекайтеся охолодження металу, виставте зазор між електродами 0,8 мм за щупом, вкрутіть свічку і знову повторіть запуск бензотримера. Якщо бензокоса не заводиться, а свічка мокра, оцініть силу іскри. Для цього:
- Викрутіть свічку.
- Вставте в колодязь свічковий ключ.
- Одягніть на свічку насвічник і доторкніться нею до ключа.
- Встановіть кнопку на ручку в положення ON.
- Смикніть за ручку стартера кілька разів.
Щоразу має пробиватися яскрава іскра, без пропусків. Вона збуджується строго між електродами. Якщо розряд б'є в бік або між електродом і корпусом, це називається пробій. Замініть свічку на нову.
У своїй майстерні я обходжу подібні тести, відразу заміряючи опір свічки мультиметром. Нормальний показник - 2,5-10 кОм. Нижче цього діапазону - відразу заміна витратного елемента. До речі, в МотоЗілла великий вибір свічок для бензокіс будь-якого бренду. Коли заміна розхідника не допомогла, розбираємося далі і переходимо до кроку номер два.
Крок №2 - перевірка проводки
Далі по ланцюгу перевіряємо дроти і контакти. Викрутіть гвинти, що утримують кришку корпусу, і відкрийте бічну частину для доступу. Від котушки запалювання відходить плюсовий і мінусовий дріт, є фішки з роз'ємами і кріплення мінуса на масу. Перевірте кожне з'єднання. На моїй практиці було чимало випадків, коли контакти окислювалися, тому іскра не збуджувалася в системі запалювання, бензокоса не заводилася, а свічка була мокра.
Ще неприємний момент зустрічався мені в самому надсвічнику. У ньому є обтискне кільце, яке передає напругу далі. Сама контактна частина фіксується до кабелю в деяких китайських бензинових тримерах просто саморізом. Поступово контакт у цьому місці послаблюється і розривається. У таких випадках я вкорочую високовольтний дріт на 1 см і закручую саморіз назад. Це допомагає відновити щільний контакт на якийсь час. Якщо не хочете так періодично мучитися, купіть якісні надсвічники.
Крок №3 - перевірка котушки запалювання
Якщо нічого не допомогло, мій досвід підказує, що залишається тільки котушка запалювання. Я перевіряю її мультиметром:
- На тестері встановлюю перемикач у діапазон 200 Ом.
- Прикладаю червоний щуп до контактів первинної обмотки.
- Торкаюся чорним щупом металевої частини на котушці.
- На екрані має відобразитися значення близько 01 кОм.
Якщо вище або нижче, значить потрібно замінити котушку запалювання. На будь-яку модель бензокоси знайти її можна в МотоЗілла, де я беру якісні запчастини. Для тих, у кого немає мультиметра, рекомендую перевірити котушку простим способом, який практикую я та інші майстри (коли тестер віддав другові на час). Встановіть на свічці зазор 1,5 мм. Вставте її в свічник, прикладіть до ключа, встановленого в свічковий колодязь. Переведіть кнопку в положення ON і смикніть за ручку стартера. Якщо котушка генерує слабку іскру, то вона не зможе пробити такий повітряний зазор. Це простий спосіб визначити, чи потрібно міняти котушку запалювання.
0 коментарі