Не заводиться бензокоса, свічка мокра: що робити - покрокове керівництво

Як майстер, який ремонтує двигуни мотоблоків, мопедів, мотоциклів і бензокіс, я добре знаю поширені поломки цих агрегатів, а також способи їх усунення. Серед частих ситуацій, з якими стикаються мої клієнти - не заводиться бензокоса, а свічка при цьому мокра. У цьому огляді я розповім, у чому можуть бути причини і дам покрокову інструкцію щодо усунення проблеми. Нагадаю, що мене звати Андрій, і я майстер, який співпрацює з МотоЗіллою 10 років.

Коли не заводиться бензокоса і свічка мокра, не все так погано. Одразу повідомлю хороші новини - такі ознаки означають, що у вас є паливо в баку, карбюратор його подає, паливна система не забита. Відповідно, проблема в запалюванні. Тому розбиратися доведеться з іскрою, але спершу раджу злити бензин і залити про всяк випадок інший, куплений на перевіреній АЗС. У мене був один випадок, коли двигун бензотримера просто перестав заводитися, хоча все було справно. Я залили інше паливо, і проблема вирішилася. Але, якщо це не допомогло, розбираємося далі.

Крок №1 - перевірка свічки

Рекомендую викрутити свічку з бензокоси й оглянути її. Крім того, що вона мокра, вона може бути в сажі. Шар бруду створює додатковий опір, тому іскра не може пробити її і запалити суміш. Очистіть свічку щіткою по металу, а потім візьміть пасатижі, затисніть її і прожаріть над вогнем (я роблю це портативним газовим пальником, але можна і просто над газовою плитою). Розжарте електроди до червоного кольору.

Коли бруд випалено, дочекайтеся охолодження металу, виставте зазор між електродами 0,8 мм за щупом, вкрутіть свічку і знову повторіть запуск бензотримера. Якщо бензокоса не заводиться, а свічка мокра, оцініть силу іскри. Для цього:

  1. Викрутіть свічку.
  2. Вставте в колодязь свічковий ключ.
  3. Одягніть на свічку насвічник і доторкніться нею до ключа.
  4. Встановіть кнопку на ручку в положення ON.
  5. Смикніть за ручку стартера кілька разів.

Щоразу має пробиватися яскрава іскра, без пропусків. Вона збуджується строго між електродами. Якщо розряд б'є в бік або між електродом і корпусом, це називається пробій. Замініть свічку на нову.

У своїй майстерні я обходжу подібні тести, відразу заміряючи опір свічки мультиметром. Нормальний показник - 2,5-10 кОм. Нижче цього діапазону - відразу заміна витратного елемента. До речі, в МотоЗілла великий вибір свічок для бензокіс будь-якого бренду. Коли заміна розхідника не допомогла, розбираємося далі і переходимо до кроку номер два.

Крок №2 - перевірка проводки

Далі по ланцюгу перевіряємо дроти і контакти. Викрутіть гвинти, що утримують кришку корпусу, і відкрийте бічну частину для доступу. Від котушки запалювання відходить плюсовий і мінусовий дріт, є фішки з роз'ємами і кріплення мінуса на масу. Перевірте кожне з'єднання. На моїй практиці було чимало випадків, коли контакти окислювалися, тому іскра не збуджувалася в системі запалювання, бензокоса не заводилася, а свічка була мокра.

Ще неприємний момент зустрічався мені в самому надсвічнику. У ньому є обтискне кільце, яке передає напругу далі. Сама контактна частина фіксується до кабелю в деяких китайських бензинових тримерах просто саморізом. Поступово контакт у цьому місці послаблюється і розривається. У таких випадках я вкорочую високовольтний дріт на 1 см і закручую саморіз назад. Це допомагає відновити щільний контакт на якийсь час. Якщо не хочете так періодично мучитися, купіть якісні надсвічники.

Крок №3 - перевірка котушки запалювання

Якщо нічого не допомогло, мій досвід підказує, що залишається тільки котушка запалювання. Я перевіряю її мультиметром:

  1. На тестері встановлюю перемикач у діапазон 200 Ом.
  2. Прикладаю червоний щуп до контактів первинної обмотки.
  3. Торкаюся чорним щупом металевої частини на котушці.
  4. На екрані має відобразитися значення близько 01 кОм.

Якщо вище або нижче, значить потрібно замінити котушку запалювання. На будь-яку модель бензокоси знайти її можна в МотоЗілла, де я беру якісні запчастини. Для тих, у кого немає мультиметра, рекомендую перевірити котушку простим способом, який практикую я та інші майстри (коли тестер віддав другові на час). Встановіть на свічці зазор 1,5 мм. Вставте її в свічник, прикладіть до ключа, встановленого в свічковий колодязь. Переведіть кнопку в положення ON і смикніть за ручку стартера. Якщо котушка генерує слабку іскру, то вона не зможе пробити такий повітряний зазор. Це простий спосіб визначити, чи потрібно міняти котушку запалювання.