Заміна гальмівної рідини входить в обслуговування мотоцикла і має виконуватися за регламентом, встановленим виробником. Від цього залежить ефективність і безвідмовність роботи гальм, а значить і ваша безпека на дорозі. Давайте розберемося навіщо потрібно своєчасно міняти гальмівну рідину на мотоциклі, коли і як це робити.
Регламент заміни
На відміну від фільтрів і мастила, заміна гальмівної рідини мотоцикла виконується не за пробігом, а за часом - кожні 2 роки. Це пов'язано з тим, що застосовувана DOT4 містить гліколь, який дуже гігроскопічний (накопичує вологу, вбираючи її навіть з навколишнього повітря). Тому незалежно від того, чи стоїть ваш байк у гаражі, чи ви ганяєте на ньому щодня, раз на два роки потрібно замінити DOT4. Зазвичай для мотоцикла з переднім і заднім супортом вистачить 450 мл.
Якщо ігнорувати регламент, то технічна рідина накопичить вологу, у якої менша температура кипіння. Під час активної роботи гальм вона швидше нагріється, закипить, утворяться бульбашки повітря. Щільність повітря дуже низька. В черговий раз під час спроби загальмувати, ручка просто натиснеться без зусиль, а гальма відмовлять. Тому краще міняйте ДОТ4 в мотоциклі своєчасно.
Ознаки необхідності заміни гальмівної рідини
Якщо ви купили байк з пробігом і не знаєте, коли в ньому востаннє мінялася DOT4, зробіть це найближчим часом. Ознаками, що вказують на наявність старої гальмівної рідини в системі, є:
- каламутний, темний колір речовини в розширювальному бачку;
- збільшення гальмівного шляху;
- занадто вільний хід ручки гальма;
- неповне зведення колодок, звуки тертя, скреготу.
Не варто ігнорувати ці ознаки. Тим паче ціна гальмівної рідини для мотоцикла дуже доступна, а змінюється все легко.
Особливості процесу
Заміна гальмівної рідини в мотоциклі може бути виконана кількома способами. Своїми руками і без різних пристосувань це можна зробити так:
- Знайдіть на супорті гумовий ковпачок і зніміть його.
- Під ним буде штуцер для зливу старої гальмівної рідини - надіньте на нього прозору гумову трубку, кінець якої помістіть у пластикову пляшку.
- Відкрийте горловину розширювального бачка з ДОТ4 і долийте до верху свіжу гальмівну рідину.
- Закрутіть кришку, прокачайте ручкою гальма систему, щоб створити тиск.
- Відкрутіть ключем (зазвичай на 9) штуцер на супорті і дайте вийти в пляшку відпрацьованому газу.
Такі дії циклічно повторюються до тих пір, поки в пляшку не буде виходити чиста гальмівна рідина. При цьому важливо стежити, щоб у розширювальному бачку завжди була свіжа DOT4. Якщо пропустити рівень, у циліндр потрапить повітря, тому доведеться додатково прокачувати контури. Коли на мотоциклі кілька супортів, подібну процедуру починають з дальнього, щоб послідовно оновити систему.
Прискорити процес можна за допомогою великого пластикового шприца на 60-100 кубиків. На його носик насаджується прозора трубка від крапельниці, другий кінець якої надівається на спускний штуцер супорта. Відкручується кришка розширювального бачка, щоб уникнути утворення вакууму. Шток порожнього шприца відтягується назад. У шприц засмоктується стара ДОТ4. Розширювальний бачок своєчасно поповнюється свіжою технічною рідиною. Такий метод заміни зручний тим, що не потрібно створювати тиск натисканням рукоятки, процес відбувається швидше.
Купити гальмівну рідину для мотоцикла об'ємом 500 мл або 1 л можна в нашому інтернет-магазині МотоЗилла. У нас же є і розширювальні бачки на мотоцикл, якщо ваш трісне.
0 коментарі