Не всі мотоблоки обладнані з заводу генератором. Замість того щоб купувати більш просунуту версію, можна встановити генератор на мотоблок самостійно. Це дасть змогу організувати освітлення для роботи або їзди в темний час доби, заряджати встановлений акумулятор. В інших ситуаціях деякі навіть роблять із мотоблока електростанцію, встановлюючи генератор не на 12V, а на 220V. У цій статті я розгляну всі випадки, як встановити генератор на мотоблок своїми руками, навівши електричну схему і фото за місцем розміщення. Нагадаю, що мене звати Андрій, я володію своєю майстернею з ремонту мототехніки, і співпрацюю з МотоЗілла понад 10 років.
Встановлення генератора 12V на мотоблок своїми руками
Встановлення генератора 12В на мотоблок дає можливість живити освітлення і зробити запуск електростартером. Перше актуально для роботи вечорами, щоб не залишати пропусків при проходах по полю. Запуск кнопкою або за допомогою ключа запалювання стане в нагоді літнім людям, щоб не смикати ручкою кікстартера.
Зі свого досвіду зазначу, що встановлення генератора 12В конструктивно можливе на великі мотоблоки. Важливо, щоб на рамі було місце для розміщення. Раджу використовувати генератор від трактора, наприклад, від МТЗ або іншого. Вони бувають потужністю від 700 до 1500 Вт. Для наших завдань підійде будь-яка. Купити такий генератор можна на розбиранні або на барахолці, електро ринку у вашому місті. Найлегше це зробити на моделях з ремінною передачею крутного моменту, встановивши генератор між двигуном і редуктором.
Тоді вийде використовувати штатний ремінь, передаючи від нього обертання на генератор. Ось покроковий процес, як встановити тракторний генератор 12В на мотоблок своїми руками:
- Спершу необхідно підготувати основу для встановлення на рамі. Її можна зробити з листового металу перетином 4 мм. Тонше використовувати не раджу, оскільки воно може деформуватися. В ідеалі закріпити пластину на рамі мотоблока в штатні прорізи. Це дасть змогу регулювати як натяг ременя, так і місце встановлення.
- У пластині свердлять отвори під болти М10 у чотирьох місцях - по два на кожному боці рами. Раджу встановити болти головкою вгору і прихопити зварюванням. Тоді вийде притягувати їх гайками, не притримуючи головки другим ключем.
- Зверху на пластині приварите вушка з металу перетином 4 мм для закріплення самого генератора. Рекомендую кріпити його довгими болтами, щоб вийшло накрутити гровер, гайку і контргайку. В іншому разі від вібрації з'єднання може розкрутитися.
- На валу генератора потрібно передбачити охолодження у вигляді вентилятора. Його лопаті мають бути металевими. Пропелер можна виготовити самостійно з листового металу перетином 0,8-1,0 мм, зробивши прорізи по колу і загнув один край смуги для створення лопатей. На вал він встановлюється на шпонку і підтягується загальною гайкою.
- Для передачі крутного моменту від двигуна потрібно виточити на токарному верстаті втулку. Щоб ремінь не зіскакував, рекомендую зробити по краях втулки бортик. Діаметр втулки залежить від висоти розміщення генератора, тому цю характеристику вам належить визначити на місці.
- Підключення генератора після самостійного встановлення раджу зробити через кабель, покладений у гофру, щоб можна було не побоюватися за витік струму під час дощу.
Прикладають електричну схему встановлення генератора на мотоблок своїми руками, за якою ви можете зорієнтуватися, куди і що підключати.
Наявність контрольної лампи допоможе зорієнтуватися під час увімкнення замка запалювання, вказуючи на подачу живлення на генератор. В ідеалі, щоб лампа була червоного кольору, але підійде і будь-яка інша. Для акумулятора 12В раджу зробити бокс із кришкою. Його можна зварити з металу товщиною 1 мм. Фіксація кришки здійснюється через петлі. Щоб вона не ляскала під час їзди, надягніть на бортик ящика розрізану поздовжньо гумову трубку. Заодно це додасть кришці герметичності.
Далі встановіть на мотоблок фару, замок запалювання, акумулятор. Тепер можна заводити сільськогосподарський агрегат поворотом ключа і мати якісне світло.
Встановлення генератора 220V на мотоблок своїми руками
У періоди блекаутів стало актуальним питання щодо встановлення на мотоблок генератора, що виробляє змінну напругу 220В. Це дає змогу під'єднувати від нього освітлення в будинку, холодильник, електроплиту та інші побутові пристрої - все залежить від потужності генерувальної установки, що видається, і потужності двигуна мотоблока, здатного розкручувати ротор генератора.
Оскільки постійно такий генератор на рамі мотоблока не потрібен, раджу зробити приставку, що підчіплюється лише на періоди використання. Який вигляд це матиме, показую на фото. Буде потрібен асинхронний генератор змінного струму 220V на власній підставці. Вона може бути як з чотирма ніжками, так і з двома, що мають горизонтальні розпірки знизу. З'єднання з двигуном виконується за допомогою пасової передачі. Для цього на ДВЗ доведеться встановити новий шків з двома канавками - для штатного ременя, пов'язаного з редуктором, і для ременя на генератор. Щоб була можливість натягувати додатковий ремінь, між приставною частиною і рамою мотоблока рекомендую зробити жорстку розпірку з різьбленням, встановивши талреп. Обертання рухомої частини буде розсовувати раму і приставку, створюючи натяг.
Під генератором розмістіть розеткову колодку, щоб підключати навантаження. Раджу використовувати асинхронний генератор потужністю 3 кВт, розрахований на 1500 об/хв. Знайти такий можна на електро ринку. Рекомендую встановити недорогий прилад, що поєднує вольтметр, амперметр і частотомір. Це дасть змогу контролювати ключові показники. З'єднання обмоток виконується за схемою зірка. Вийде нульовий провід на кожну розетку і по одній фазі. Оскільки на якорі асинхронного двигуна немає магнітів, знадобиться встановлення додаткового конденсатора. Він допоможе створювати збудження.
Сподіваюся, я повною мірою описав, як поставити генератор на мотоблок своїми руками залежно від необхідної напруги на виході. Для такого переобладнання вам будуть потрібні ремені, шківи, ролики натягу, акумулятори. Все це ви знайдете в інтернет-магазині МотоЗилла. Тут є і запчастини для мотоблоків різних моделей, які стануть у пригоді в ремонті.
0 коментарі