Всім привіт! Я - Андрій, майстер з ремонту мототехніки та бензоінструменту. Сьогодні у мене для вас тема, присвячена сільськогосподарській техніці бренду KENTAVR. Мотоблоки Кентавр з Дніпра дуже популярні в Україні з огляду на свою доступну ціну і різноманітність характеристик. У каталозі бренду є бензинові та дизельні агрегати потужністю від 8 к.с. Серед найвідоміших моделей: 2080Б, МБ40-1С, 1080Д, МБ2070Б1081Д, 2070Д, МБ 1012, 2060Д. Продукція KENTAVR підходить для обробки городу на дачі, а також для оранки і прополки великих полів. Але періодично до мене звертаються клієнти зі скаргою, що дизельний або бензиновий мотоблок Кентавр не заводиться. У цій статті я розгляну, чому таке відбувається і що можна зробити.
Перший запуск
Часом мої клієнти стикаються з ситуацією, коли навіть новий мотоблок Кентавр не заводиться - причини того, що відбувається, можуть бути в такому:
- Аккумулятор, що сів. Для дизельних мотоблоків Кентавр критичне значення має сила крутного моменту електростартера, оскільки свічок запалювання у них немає. Потрібен різкий проворот коленвала, щоб від стиснення повітря в камері встигло нагрітися і запалити паливо. Деякі мотоблоки довго стоять на складі, чекаючи покупки, тому підключені акумулятори встигають розрядитися. Необхідно перевірити мультиметром рівень заряду на клемах. Якщо він видає менше 12,5 В, потрібно спершу зарядити батарею. Підключіть зарядний пристрій, дочекайтеся повної зарядки, повторіть спробу запуску.
- Перекрито паливний кран. Бензин або солярка завжди перекриваються під час зберігання мотоблока. Перед запуском потрібно відкрити кран, щоб паливо з бака надходило в карбюратор.
- Не натиснутий важіль декомпресора у дизельних версій. У дизелів створюється високий тиск (до 30 бар) у циліндрах, який виступає опором, заважаючи ручному розкручуванню коленвала. Під час запуску обов'язково потрібне натискання важеля декомпресора, що випускає частину повітря назовні.
- Слабкий ривок ручки троса кікстартера. Якщо модель не має електростартера, запуск здійснюється за смикання рукоятки з тросом. Спершу потрібно кілька разів плавно потягнути за ручку, накачавши паливо, а потім смикнути один раз різко. Достатня сила ривка забезпечить потрібний крутний момент для запуску обертання коленвала.
- Неправильне положення повітряної заслінки. У бензинових мотоблоків Кентавр потрібно закрити повітряну заслінку в момент запуску. Це забезпечує збагачення паливної суміші, покращує запуск. Коли двигун прогрівся, можна відкрити заслінку, щоб знизити витрату бензину.
Не заводиться мотоблок Кентавр після простою
Якщо у вас мотоблок Кентавр уже був у використанні, то на моїй практиці не заводиться він найчастіше після зимового простою. Розповідаю, чому це відбувається і що робити.
Перевіряємо запалювання
У бензинових мотоблоках Кентавр раджу перевірити всі клеми на надійність фіксації. Почніть з акумулятора, генератора, стартера, з'єднання котушки зі свічкою. Наступна причина, чому не заводиться мотоблок Кентавр - стара свічка запалювання зі збільшеним опором. У мене в майстерні є стенд для перевірки свічок, але ви можете зробити це і примітивно самі:
- Демонтуйте надсвічник.
- Викрутіть ключем свічку запалювання з двигуна.
- Під'єднайте надсвічник.
- Прикладіть різьбу свічки до ребер ДВЗ для контакту на масу.
- Смикніть ручку кікстартера або натисніть на кнопку електростартера мотоблока Кентавр.
- Оцініть якість іскри: вона має бити чітко між електродами, світіння біле, яскраве.
Якщо іскри немає, вона тьмяна, пробиває між різьбленням або стріляє кудись убік, замініть свічку запалювання мотоблока Кентавр на нову. Траплялися на моїй практиці й обламані високовольтні дроти - це ще одна причина, чому не заводиться мотоблок KENTAVR. Можна спробувати розібрати надсвічник і відремонтувати, але простіше купити новий, ціна якого невисока.
Якщо і після заміни надсвічника з високовольтним проводом культиватор не заводиться, раджу перевірити котушку запалювання. При вимірюванні мультиметром має бути опір близько 6,9 кОм. Інші показники - це ознака несправності, і котушку доведеться замінити.
Перевіряємо свічки накалу
Зазначу, що у дизельних мотоблоків Кентавр немає свічок запалювання, зате є свічки розжарювання. Вони відповідають за підігрів повітря в камері згоряння під час запуску в холодну пору року. Якщо ви вирішили взимку чистити сніг, а мотоблок Кентавр не запускається - причина може бути в збільшеному опорі свічок, які нагріваються занадто повільно. Тоді рекомендую замінити їх на нові.
Перевіряємо масло
Виробник мотоблоків Кентавр оснащує їх датчиком тиску масла. Захисний контролер спрацьовує, коли тиск мастила падає. Після спрацьовування він відключає живлення на двигун, тому силова установка зупиняється. Завести культиватор не вийде. Раджу перевірити рівень мастила за щупом. Якщо він на мінімальній позначці, долийте до середньої або максимальної. Повторіть спробу запуску. Коли завести мотоблок не вдалося, від'єднайте фішку контакту датчика і спробуйте знову запустити ДВЗ. У разі успіху причиною проблеми був контролер, що вийшов з ладу, який блокував роботу мотоблока. Тоді доведеться купити новий датчик тиску і встановити його в блок.
Перевіряємо паливну систему
Ще одна причина, чому не заводиться бензиновий або дизельний мотоблок марки Кентавр - проблема з паливом або паливними магістралями. Раджу перевірити таке:
- Наявність бензину або солярки, а також рівень палива. Якщо низький - долити. Якщо паливо старе - злити і залити свіже.
- Наявність сміття на дні бака і в сіточці перед краном. Потрібно витягти сіточку і промити її.
- Паливний фільтр на магістралі. Якщо його пори забиті, то пропускна здатність знижується. Потрібно замінити фільтр на новий.
- Налаштування карбюратора. Потрібно відрегулювати суміш гвинтами якості та кількості за інструкцією для експлуатації. У деяких ситуаціях доведеться почистити карбюратор. У разі сильного зносу внутрішніх деталей потрібно купити ремкомплект або встановіть новий карбюратор, що відповідає мотоблоку цієї марки.
Якщо у вас мотоблок Кентавр з інжекторною системою, може забитися сам інжектор. Тоді знадобиться його очищення промивними розчинами. Коли це не допомогло, замініть інжектор на новий.
Перевіряємо зазори клапанів
На мотоблоках KENTAVR з ДВЗ 4Т труднощі із запуском створюють неправильні зазори клапанів. Якщо вони пропускають мало повітря під час старту, то двигун може заводитися й одразу глухнути. При надмірній кількості повітря суміш збіднена, тому важкозаймиста. Погане закриття клапанів погіршує компресію. Відрегулюйте клапани за щупом.
Я постарався сповна розповісти, чому не заводиться мотоблок Кентавр і що робити в кожній конкретній ситуації. Напевно для усунення деяких поломок вам знадобляться якісні запчастини. Ремкомплекти та деталі для мотоблока Кентаврбудь-якої моделі є в МотоЗілла.
0 коментарі