Знову всім привіт! Нагадаю, мене звати Андрій, і я вже 10 років співпрацюю з МотоЗілла. З 2020 р відкрив свою майстерню з ремонту скутерів, мотоциклів, бензогенераторів, бензопил та іншого інструменту з ДВЗ. Мої клієнти періодично скаржаться на наявність мастила в повітряному фільтрі генератора, причому таке спостерігається як у старих моделей, так і в тих, що пропрацювали лише кілька годин після купівлі. Спробую, на підставі свого досвіду, пояснити причини того, що відбувається, і що можна зробити.
Принцип роботи генератора
Щоб зрозуміти, як потрапляє масло в повітряний фільтр генератора, спершу трохи розповім будову апарата, яку я знаю напам'ять, оскільки часто їх ремонтував. Тоді стане зрозуміліше, якими шляхами воно туди проникає і причини того, що відбувається. Через блок із повітряним фільтром ДВЗ бензогенератора отримує повітря для формування повітряно-паливної суміші. Там же передбачена трубка для подачі картерних газів. Вони підмішуються до повітряного потоку, підігріваючи її і покращуючи займистість основної суміші.
Картерні гази подаються через гумовий шланг, приєднаний до головки блока циліндра. У ГБЦ вони потрапляють через клапани. Самі клапани змащуються моторним мастилом через отвори в штовхачах. Відбувається це методом накидання. Часом мастила дуже багато, тому воно проникає трубкою разом із газами, опиняючись на поролоні та інших матеріалах у повітряному фільтрі (може навіть скапувати з нього).
Щоб перевірити, чи так це, рекомендую наступний тест:
- Відкрутіть гвинти і зніміть клапанну кришку мотора.
- Запустіть двигун, дайте йому попрацювати хвилину.
- Піднесіть до відкритої ГБЦ картонку або аркуш білого паперу А4.
- На папір почнуть летіти краплі олії. Вони мають бути дрібні та рівномірні.
Якщо вилітають великі краплі, значить через ГБЦ двигун кидає мастило, і масло неминуче опиниться в повітряному фільтрі генератора. Це погано, оскільки в'язка технічна рідина забиває пори, знижується пропускна здатність, електрична станція може почати працювати з перебоями, глухнути.
Що робити?
З мого досвіду, мастило в повітряному фільтрі генератора таким способом може подаватися, якщо перевищено допустимий рівень. Знайдіть інструкцію до свого бензогенератора і прочитайте, скільки мастила має бути в картері за щупом. Викрутіть щуп і переконайтеся, що рівень правильний. Якщо він перевищений, злийте трохи мастила. Після цього встановіть новий повітряний фільтр і продовжуйте експлуатацію.
Якщо через деякий час, ви знову помітите мастило в повітряному фільтрі генератора, тоді проблема серйозніша. Відразу перевірте рівень мастила за щупом. Коли він перевищений, з мого досвіду, проблема може бути в підмішуванні бензину. Річ у тім, що залишений відкритим паливний кран переносить утримання пального на маленьку поплавкову голку в карбюраторі. Під дією ваги бензин поступово просочується через карбюратор у блок циліндрів генератора, а звідти потрапляє в картер. При цьому моторне масло розбавляється, втрачаючи свої захисні властивості. Визначити це можна як за рівнем, що повторно піднімається, так і за станом - мастило на вигляд більш водянисте.
У результаті на стінках циліндра ДВЗ генератора можуть утворитися задираки, швидше зносяться кільця, створиться еліптичне вироблення. Як майстер, я раджу злити моторне масло і залити свіже. Не забувайте перекривати паливний кран після використання генератора. Знову замініть повітряний фільтр.
У майстерні я зустрічав випадки, коли навіть після всіх виконаних процедур, масло все одно потрапляло в повітряний фільтр генератора. У такому разі вердикт один - сильно зношені маслознімні кільця. Необхідна їх заміна. Якщо зволікати з ремонтом, тоді наблизиться капітальний ремонт всього двигуна бензогенератора. Тому не затягуйте. А купити новий повітряний фільтр, оливу, карбюратор або кільця для генератора можна в інтернет-магазині МотоЗілла.
0 коментарі