Чому масло в повітряному фільтрі генератора і що робити?

Знову всім привіт! Нагадаю, мене звати Андрій, і я вже 10 років співпрацюю з МотоЗілла. З 2020 р відкрив свою майстерню з ремонту скутерів, мотоциклів, бензогенераторів, бензопил та іншого інструменту з ДВЗ. Мої клієнти періодично скаржаться на наявність мастила в повітряному фільтрі генератора, причому таке спостерігається як у старих моделей, так і в тих, що пропрацювали лише кілька годин після купівлі. Спробую, на підставі свого досвіду, пояснити причини того, що відбувається, і що можна зробити.

Принцип роботи генератора

Щоб зрозуміти, як потрапляє масло в повітряний фільтр генератора, спершу трохи розповім будову апарата, яку я знаю напам'ять, оскільки часто їх ремонтував. Тоді стане зрозуміліше, якими шляхами воно туди проникає і причини того, що відбувається. Через блок із повітряним фільтром ДВЗ бензогенератора отримує повітря для формування повітряно-паливної суміші. Там же передбачена трубка для подачі картерних газів. Вони підмішуються до повітряного потоку, підігріваючи її і покращуючи займистість основної суміші.

Картерні гази подаються через гумовий шланг, приєднаний до головки блока циліндра. У ГБЦ вони потрапляють через клапани. Самі клапани змащуються моторним мастилом через отвори в штовхачах. Відбувається це методом накидання. Часом мастила дуже багато, тому воно проникає трубкою разом із газами, опиняючись на поролоні та інших матеріалах у повітряному фільтрі (може навіть скапувати з нього).

Щоб перевірити, чи так це, рекомендую наступний тест:

  1. Відкрутіть гвинти і зніміть клапанну кришку мотора.
  2. Запустіть двигун, дайте йому попрацювати хвилину.
  3. Піднесіть до відкритої ГБЦ картонку або аркуш білого паперу А4.
  4. На папір почнуть летіти краплі олії. Вони мають бути дрібні та рівномірні.

Якщо вилітають великі краплі, значить через ГБЦ двигун кидає мастило, і масло неминуче опиниться в повітряному фільтрі генератора. Це погано, оскільки в'язка технічна рідина забиває пори, знижується пропускна здатність, електрична станція може почати працювати з перебоями, глухнути.

Що робити?

З мого досвіду, мастило в повітряному фільтрі генератора таким способом може подаватися, якщо перевищено допустимий рівень. Знайдіть інструкцію до свого бензогенератора і прочитайте, скільки мастила має бути в картері за щупом. Викрутіть щуп і переконайтеся, що рівень правильний. Якщо він перевищений, злийте трохи мастила. Після цього встановіть новий повітряний фільтр і продовжуйте експлуатацію.

Якщо через деякий час, ви знову помітите мастило в повітряному фільтрі генератора, тоді проблема серйозніша. Відразу перевірте рівень мастила за щупом. Коли він перевищений, з мого досвіду, проблема може бути в підмішуванні бензину. Річ у тім, що залишений відкритим паливний кран переносить утримання пального на маленьку поплавкову голку в карбюраторі. Під дією ваги бензин поступово просочується через карбюратор у блок циліндрів генератора, а звідти потрапляє в картер. При цьому моторне масло розбавляється, втрачаючи свої захисні властивості. Визначити це можна як за рівнем, що повторно піднімається, так і за станом - мастило на вигляд більш водянисте.

У результаті на стінках циліндра ДВЗ генератора можуть утворитися задираки, швидше зносяться кільця, створиться еліптичне вироблення. Як майстер, я раджу злити моторне масло і залити свіже. Не забувайте перекривати паливний кран після використання генератора. Знову замініть повітряний фільтр.

У майстерні я зустрічав випадки, коли навіть після всіх виконаних процедур, масло все одно потрапляло в повітряний фільтр генератора. У такому разі вердикт один - сильно зношені маслознімні кільця. Необхідна їх заміна. Якщо зволікати з ремонтом, тоді наблизиться капітальний ремонт всього двигуна бензогенератора. Тому не затягуйте. А купити новий повітряний фільтр, оливу, карбюратор або кільця для генератора можна в інтернет-магазині МотоЗілла.