Чому бензогенератор працює ривками: причини та ремонт

Всім привіт! Я - Андрій - співпрацюю 10 років з МотоЗилла і займаюся ремонтом скутерів, мопедів, мотоциклів, а також двигунів мотоблоків, бензопил, тримерів і бензогенераторів. Клієнти нерідко ставлять мені запитання, чому бензиновий генератор працює ривками. Зі свого досвіду відповім, що причин нестабільної роботи ДВЗ бензогенератора існує понад 10. Розбиратися потрібно послідовно. Сьогодні я розповім, що перевірити по черзі і як зробити ремонт своїми руками.

Бензогенератор черный

Бензогенератор чорний

Спершу попереджу, що відразу після запуску, поки ДВЗ холодний, оберти можуть плавати, двигун смикається. Це нормальне явище, оскільки теплові зазори ще занадто великі, присутнє неправильне змішування палива з бензином. Тут переживати не варто - просто почекайте, поки ДВЗ прогріється. Якщо бензогенератор працює ривками на гарячу, наведу ТОП причин зі свого досвіду, розташувавши їх від простих до складніших. Цю статтю можете використовувати як інструкцію, послідовно перевіряючи свій апарат.

КРОК №1

Переконайтеся, що бензиновий генератор встановлений на рівній поверхні і в картері двигуна достатньо оливи (перевіряється за щупом). Якщо мастила мало або воно переливається на одну зі сторін через нахил, ДВЗ буде смикатися. Долийте мастило за рівнем.

КРОК №2

Деякі моделі генераторів смикаються без навантаження. Підключіть у розетку станції обігрівач або інший споживач. Якщо обороти зростуть, але вирівняються, значить це просто особливість вашої моделі.

В інших ситуаціях бензогенератор працює ривками при перевищенні навантаження. Перевірте паспортну допустиму потужність і сумарну потужність підключених пристроїв. За необхідності вимкніть один із них, щоб простежити, чи зміниться робота мотора.

КРОК №3

Перевірте кран, що відкриває подачу бензину. Іноді він просто мало відкритий, що ускладнює надходження палива.

КРОК №4

Переконайтеся, що в баку достатньо бензину. Якщо він на дні, то в роботі електричної станції можуть виникнути ривки, посмикування. Бажано завжди починати експлуатацію на повному баку і доливати, коли він витратиться наполовину.

КРОК №5

Якщо генератор смикається навіть за повного баку палива, спробуйте злити пальне і заправити інший бензин. Купіть пальне з відповідним октановим числом для вашої моделі на одній із брендових заправок, що торгують імпортним пальним (не рекламую, але це може бути ОККО або WOG). Можливо, оберти стануть рівнішими. Якщо зміна бензину не допомогла, то продовжуємо шукати.

КРОК №6

Далі раджу почистити паливний фільтр (якщо він у вас розбірний), або замінити його на новий. Часом забитий фільтрувальний елемент уповільнює прохідність бензину, що призводить до ривків і нестабільних обертів.

КРОК №7

Перевірте положення повітряної заслінки. Виходячи з мого досвіду, у більшості моделей бензогенераторів вона розташована над повітряним фільтром. Як правило, перед запуском вона має бути закрита, щоб станція легко заводилася на збагаченій суміші. Але далі для нормальної роботи, через 30 секунд після старту, потрібно відкривати її до кінця. Це забезпечує достатню подачу повітря, допомагає економити пальне.

КРОК №8

Якщо свічка закоксована, то її іскра буде не чіткою, слабкою, що призведе до того, що бензогенератор працюватиме ривками. Викрутіть свічку і прочистіть її наконечник щіткою по металу. Виставте зазор між електродами 0.6 мм для контактного запалювання і 0.7-0.8 мм для станції з карбюраторами та електронним запалюванням.

Закоксованная свеча генератора

Закоксована свічка генератора

Коли це не допомогло, виміряйте мультиметром опір свічки. Він має бути в межах 2,5-8 кОм. У разі підвищеного опору розряд не зможе створити потужну іскру для займання суміші. Опір потрібно перевірити і у високовольтного дроту, що йде від котушки. Свічки і ВВ дроти з підвищеним опором міняються на нові.

Ще один момент - подивитися, куди б'є іскра. Для цього раджу виконати тест:

  1. Зніміть надсвічник.
  2. Відкрутіть ключем свічку.
  3. Одягніть на неї надсвічник.
  4. Притуліть свічку різьбленням до корпусу двигуна, щоб з'явився контакт на масу.
  5. Проверніть стартером (ручним або електричним) колінвал.

Іскра має бути біла, яскрава, бити строго між двома електродами. Якщо вона б'є в бік або горить між електродом і різьбленням, то двигун бензогенератора працюватиме ривками. Порада: замініть свічку на нову.

КРОК №9

Зазначу на підставі мого досвіду, що часом нестабільна робота ДВЗ бензогенератора виникає через неправильні теплові зазори в ГБЦ. Ремонт полягає в знятті кришки ГБЦ, виставленні теплових зазорів клапанів за щупом. На більшості моделей це 0,15 мм на впускному клапані і 0,20 мм у випускному.

КРОК №10

Наступна поширена, з мого досвіду, причина роботи бензогенератора ривками - забитий карбюратор. Присадки в паливі і нагар поступово забруднюють канали, погіршується прохідність бензину. Для ремонту потрібно зняти карбюратор, розібрати його, продути спеціальною очисною рідиною з балона під тиском.

Усі необхідні матеріали та запчастини для ремонту бензинових генераторів рекомендую купувати в інтернет-магазині МотоЗилла.