До мене не раз зверталися клієнти з проблемою - їхній бензогенератор глухне при відкритті заслінки. Хоча, коли вона напіввідкрита або трохи прочинена - працює нормально. Я, як майстер з ремонту мототехніки і бензинових установок, завжди знаходив причину і виправляв ситуацію. І сьогодні я розповім, чому бензинові генератори погано працюють і глухнуть при відкритій заслінці, а також, що можна зробити для вирішення проблеми. Хто мене ще не знає - я майстер з ремонту мототехніки та агрегатів з бензиновими ДВЗ. Звати мене - Андрій. Маю свою майстерню і 10 років співпрацюю з МотоЗілла.
Чому глухне бензиновий генератор, коли відкривається заслінка
Під час запуску холодного бензинового генератора потрібно відкривати повністю повітряну заслінку. Це забезпечує збільшений приплив повітря і рясне спалювання палива. Завдяки такому ходу від виробників полегшується запуск. Коли двигун попрацював 5-10 хвилин і прогрівся, повітряну заслінку закривають. Це забезпечує економну витрату палива, стабільну роботу ДВЗ. Але в декого на відкритій заслінці мотор починає трястися, втрачається стабільність обертів, він "захлинається" і зупиняється. Коли заслінку закриваєш, все функціонує як зазвичай. Але це вже при прогрітому двигуні. А ось на холодну все складно - адже для запуску потрібно відкривати заслінку.
Бензогенератор глухне при відкритій заслінці через брак палива, брак повітря або через надлишок однієї з цих складових повітряно-паливної суміші. А ось чому відбуваються такі зміни, потрібно розбиратися. Причин може бути кілька, наведу їх усі.
Підсмоктування повітря
Відкриття заслінки має сприяти притоку повітря в камеру згоряння. Зі свого боку карбюратор збільшує подачу палива. Це забезпечує гарне займання суміші, виділення збільшеної потужності, щоб ДВЗ не глухнув. Коли ж присутній підсмоктування повітря, його надходить ще більше, ніж потрібно. Суміш збіднюється і мотор глухне.
Ось, що можна зробити в такій ситуації:
- Купіть ефір у балоні для запуску двигунів.
- Запустіть бензогенератор на злегка відкритій заслінці.
- Потроху відкривайте її, поки оберти не почнуть "плавати", посилиться вібрація.
- Розпилюйте ефір з балона навколо карбюратора, повітряного каналу.
- Коли ви потрапите ефіром на негерметичне місце, обороти вирівняються, кілька секунд мотор попрацює нормально.
Запам'ятайте це місце. Заглушіть двигун, дійте за ситуацією - можливо, доведеться замінити стару прокладку, нанести герметик або встановити новий патрубок, а може вистачить і тугіше підтягнути хомут.
Забито отвір вентиляції або сміття в системі
Наступний випадок з моєї практики - засмічений отвір для вентиляції бака. Тоді створюється зворотна сила, що протидіє висмоктуванню пального з резервуара вакуумним краном. Бензину не вистачатиме для посиленого впорскування, коли відкривається заслінка, тому мотор почне глухнути. Рекомендую прочистити цей отвір.
Проблеми з роботою бензогенератора при відкритій заслінці будуть, коли в баку плаває багато сміття. Воно засмічує вихід, що погіршує пропускну здатність. Паливна система не може забезпечити достатнє надходження пального в камеру при збільшенні повітряного потоку, а тому ДВЗ глухне. Рекомендую демонтувати бензобак і очистити його від сміття.
Попутно засмічення може бути далі по системі. Наприклад, на моїй практиці я знаходив сміття в паливному кранику. Усередині є сіточка, де воно благополучно збирається. Результат той самий - мотор зупиняється, щойно відкрити заслінку. У деяких бензогенераторів, які вже побували в ремонті, така сіточка відсутня. Тому там сміття може накопичуватися в гумовому шлангу, що з'єднує бак з карбюратором. У всіх подібних випадках рекомендую почистити кран і шланг. Якщо сіточка відсутня, краще встановити нову, інакше буде швидше забиватися карбюратор, а його чистити важче. Старий кран, який не тримає бензин, замініть на новий.
Часом бували й банальні причини, коли бензогенератор глохнув під час відкривання заслінки - наприклад, низький рівень палива в баку. Завжди стежте, щоб бензину було достатньо, інакше станція може погано працювати. Не зайвим буде нагадати і про заправку якісним паливом - неякісне може гірше запалюватися.
Забитий карбюратор
І тут ми переходимо до наступної причини, чому при відкритій заслінці глухне двигун бензогенератора - засмічення головного дозуючого жиклера. Через нього не проходить достатня кількість бензину, що позначається на можливості електростанції функціонувати на підвищених обертах. Раджу демонтувати карбюратор і продути його спеціальною очисною рідиною з балона. Якщо голка сильно зношена, замініть її на нову.
Неправильні зазори клапанів
У бензинових генераторів 4Т можуть бути неправильні теплові зазори клапанів у голівці. Це дає порушене надходження повітря в камеру згоряння. Його або мало, або занадто багато, що теж псує роботу силової установки. Раджу зняти клапанну кришку і відрегулювати клапани за щупом, виставивши зазори 0,05 і 0,1 мм. Не забудьте встановити після цього нову прокладку клапанної кришки.
Зламався регулятор обертів
Найрідкісніша причина з моєї практики - поломка регулятора обертів. Це датчик, що повідомляє карбюратору, скільки подавати палива. У такому разі відкриття заслінки буде неузгодженим, мотор почне трясти, він затихне. Але це буває рідко. Тому датчик раджу перевіряти в останню чергу. Якщо він виявиться зламаним, тоді доведеться замінити його на новий. А ось тяги регулятора нерідко пошкоджуються під час транспортування агрегату. На щастя їх можна легко замінити, скориставшись ремкомплектом.
Тепер ви знаєте, з яких причин може глухнути бензиновий генератор, коли відкриваєш заслінку. Для ремонту вам знадобляться деталі до китайських, корейських або японських бензогенераторів. Якісні запчастини ви завжди знайдете в МотоЗілла.
0 коментарі