Усім привіт! Мене звати Андрій, і я володію майстернею з ремонту мототехніки та установок із бензиновими двигунами. Часом до мене звертаються клієнти з проблемою - бензиновий генератор видає підвищену напругу. Іноді в моїй практиці були випадки, коли побутова бензинова електростанція генерувала до 400V. Таке небезпечно, оскільки від підвищеного струму може згоріти побутова техніка (холодильник, пральна машина, телевізор), якщо в них немає вбудованого захисту. Сьогодні я розповім, чому бензиновий генератор може видавати підвищену напругу і що можна зробити, щоб виправити ситуацію.
Трохи про роботу бензинових генераторів
За час ремонту паливних електростанцій я перебрав багато обладнання, і на підставі свого досвіду можу зазначити, що все воно сильно відрізняється за внутрішнім наповненням. Найпростіші бензинові генератори часом так сконструйовані розробниками, що на холостих обертах напруга буде підвищеною. Це зроблено для того, щоб під час під'єднання споживача (електрообігрівача, електрочайника, бойлера тощо), оберти різко не просіли. В іншому разі двигун одразу б глохнув. А так, електростанція видає 250В, а при підключенні навантаження просідає до 210В. Цього цілком вистачає для живлення домашньої техніки, і ДВЗ не глохне.
Але це зовсім у примітивних бензогенераторів. У більш просунутих є пристрої, що регулюють кількість обертів, щоб вона відповідала споживаній потужності. Коли підключено лампочку, станція видає 230В. У разі під'єднання потужного споживача, оберти відразу збільшуються, тому напруга не падає. Є версії з AVR (не плутати з автоматичним введенням резерву - АВР). У них напруга регулюється електронікою ще точніше, що дає змогу під'єднувати до бензогенераторів холодильники та котли з електронним управлінням, чутливим до стрибків електроенергії. Далі опишу, як бути в разі, коли бензиновий генератор видає підвищену напругу, залежно від типу пристрою.
Знижуємо частоту обертів шляхом налаштування заслінки
Найчастіше при підвищенні напруги на бензиновому генераторі піднімаються і оберти. З мого досвіду скажу, що таке може відбуватися через неполадки з відцентровим автоматом заслінки карбюратора. У неї є тяга і регулювальна гайка. Часом з'єднання розбовтуються і зміщуються, що призводить до збільшеного відкриття і підвищення обертів разом із напругою. Зустрічалися в моїй практиці і випадки деформації тяги під час неакуратного транспортування.
Рекомендую оглянути вузол, відновити цілісність і жорсткість з'єднань, здійснити налаштування за тахометром (для встановлення обертів холостого ходу) і частоту струму за частотоміром (для виставлення 50 Гц).
Змінюємо ємність конденсатора
Ще в конденсаторних бензинових генераторах напруга регулюється ємністю конденсатора. Зазвичай із заводу встановлюється елемент ємністю 20-25 мікрофарад (але для потужніших моделей використовуються й інші значення, наприклад, конденсатори на 50 мкф).
Якщо за такої характеристики напруга зашкалює понад 280В, спробуйте замінити конденсатор на аналогічний, але з меншою ємністю. Експериментувати можна зі значеннями від 12 до 18 мкф. Дослідним шляхом, заміряючи струм мультиметром, можна підібрати відповідний конденсатор у конкретному випадку. Але для цього потрібен паяльник і низка конденсаторів різної ємності, що є не у всіх. Тоді доведеться звертатися в сервіс, де більше можливостей для тестування.
Звертаємо увагу на AVR
Якщо сучасний бензиновий генератор видає напругу вищу за норму на холостих обертах або під навантаженням, раджу звернути увагу на модуль AVR. Можливо, випадково збилися його налаштування. Блок встановлюється на потрібну напругу, що можна одразу бачити за вбудованим вольтметром і чути за швидкістю обертання коленвала.
Вузол являє собою реле і розташований відразу за генератором. Найчастіше закритий кришкою з отворами. Через неї відбувається повітряне охолодження. На регуляторі два контакти: наскрізні і такі, що підключаються до щіток. Реле може виходити з ладу, тому бензогенератор починає видавати 310V і більше. Якщо регулювання не допомогло, тоді потрібно замінити модуль AVR, оскільки ремонту він не підлягає. За формою вони бувають різні, але всі вважаються взаємозамінними. Під час встановлення не переплутайте клеми "плюс" і "мінус".
Перевіряємо обмотку статора
Бували на моєму робочому шляху випадки, коли напруга бензинового генератора злітала через міжвиткове замикання обмотки статора. Тоді струм іде найкоротшим шляхом, минаючи інші витки, тому напруга вже виробляється зовсім інша. Раджу продзвонити обмотку мультиметром. Якщо прилад покаже замикання або занадто низький опір, значить доведеться перемотувати обмотку.
Тепер ви розумієте, чому бензиновий генератор може видавати підвищену напругу і що з цим робити. Ну а якщо вам знадобляться запчастини для ремонту бензогенератора, ви завжди знайдете відповідні варіанти до будь-якої моделі генератора в інтернет-магазині МотоЗилла. Також тут можна купити якісні генератори замість зламаних.
0 коментарі