Мопед Альфа вважається народним, оскільки він дуже поширений у багатьох країнах. На ньому можна побачити як підлітків, дорослих людей, так і літніх. Символічною є і назва моделі, що означає першу літеру грецького алфавіту. Цей символ використовується в багатьох виразах як початок чогось, тобто перший. Як з'явився найпопулярніший мопед Alpha, які бувають модифікації, що ламається в ньому найчастіше, як обслуговувати і тюнінгувати його - все це в нашому огляді. Тут ви знайдете перевірену інформацію з відгуками та відео від справжніх власників, а також зможете одразу обрати запчастини на мопед Альфа, щоб відремонтувати свого залізного коня.
Історія виникнення мопеда Alpha
Мопед Альфа був розроблений і сконструйований у Китаї на початку 1990-х рр. На той час заводи, що діяли в СРСР, переживали важкі часи, деякі проходили етап націоналізації, інші - закривалися. Ось тут китайські підприємці й побачили нішу, що відкривається. І з цим вони не помилилися - зараз мопед Alpha продається в багатьох країнах, включно з Україною.
За основу створення нової версії було взято один із найпопулярніших на той час моторолерів Honda Super Cub. Його випускали вже близько 30 років у Японії, і він встиг полюбитися багатьом користувачам. Але японська техніка завжди була дорогою, тому китайські виробники вирішили створити ідентичний за дизайном і характеристиками мопед Alpha, який би всім нагадував японський, але коштує в кілька разів дешевше. Кінцевим прототипом було обрано Honda CD 70.
За його прикладом, не порушуючи авторських прав, була розроблена Т-подібна сталева рама. Колісні диски на 5 спиць і приладова панель були запозичені в іншої японської версії - Suzuki GN 125. Перший двигун мав об'єм 50 кубиків і працював у парі з 4-ступінчастою коробкою передач. Його доповнювали захисні дуги, що підвищують безпеку ніг райдера при падінні. Передня вилка була відразу телескопічною, а гальма - барабанними спереду і ззаду. Побачивши такий крутий мопед, що нагадує легкий мотоцикл з Японії, але за доступною ціною, покупці не могли зупинитися. Так почалася історія та успіх цієї моделі, що тривають досі.
Загальні характеристики Alpha
На ринку України перші мопеди Alpha з'явилися у 2000-х рр. Зараз їх випускає вже кілька окремих китайських заводів. У найпростішої Альфи (фото) такі характеристики:
- об'єм двигуна - 49 см³;
- потужність - 3 к.с.;
- габарити - 1660х1010х700 мм;
- кількість сидінь - 2;
- вантажопідйомність - 120 кг;
- приблизна витрата палива при міській експлуатації - 2,1 л/100 км;
- максимальна швидкість - 60 км/год;
- об'єм бензобака - 7 л;
- гальма - барабанні на всіх колесах;
- розмір шин - передні 2.50-17, задні - 2.75-17;
- коробка - механічна, 4-ступінчаста;
- маса мопеда - 86 кг;
- тип охолодження двигуна - повітряний;
- спосіб запуску - кікстартер і ручний стартер.
Працює мопед Альфа на 92-му бензині. Спиці майже ніхто з виробників не використовує - ставлять диски. Купити новий двоколісний транспорт можна від 27 000 грн. У міру набору популярності стали випускати нові модифікації, що розширило гаму двигунів, трансмісії, варіанти гальмівної системи і комплектації.
Моделі Alpha
Сьогодні мотоцикли і мопеди класу Альфа випускають такі китайські бренди як: VIPER, MUSSTANG, FORTE, SPARK, ZONGSHEN, SPARTA. Крім Китаю, їх роблять в Індії та Тайвані. У деяких напис "Alpha" красується на баку або пластиковій бічній кришці. У інших він значиться тільки в документації або описі на сайті, а на корпусі вказано бренд виробника. Ось можливі модифікації та їхні особливості.
Classic/RX
Простий мопед (фото+фото), характеристики якого наводилися вище. Ідеальний варіант для міста, щоб їздити на роботу, в магазин. Підійде для поїздок на річку або по гриби, якщо це недалеко за містом. Звичайнісінька версія за бюджетною ціною. Має 4-ступінчасту коробку зі схемою 1-N-2-3-4. У ДВЗ один циліндр і два клапани. Потребує мінімум запчастин під час ремонту.
Є більш просунута версія класичної Альфи з мотором 70, 90, 110 і 125 кубиків. У неї потужність 4-9 к.с. і вона цілком може конкурувати з легкими міськими мотоциклами. Дорожній просвіт 140 мм дає змогу заскакувати навіть на невисокі бордюри, що підвищує прохідність у місті. Максимальна швидкість збільшена до 82 км/год. Колісні диски можуть бути хромовані або чорні, що змінює зовнішній вигляд.
Tourist/FIT/Доріжний
Модифікація мопеда Alpha (фото+фото) називається у різних виробників Tourist, FIT або Дорожній, підкреслюючи своє призначення. У такій версії такі відмінності:
- світлодіодні фари, що збільшують дальність світла на трасі;
- пластиковий кофр для транспортування речей;
- вантажопідйомність - 150 кг;
- ступінчастий роздільник сидіння, щоб пасажир не сповзав на водія;
- дискові гальма на передній маточині;
- двигун об'ємом 125 см³;
- 5-ступінчаста коробка передач;
- габарити 1900х1070х780 мм;
- маса - 95 кг.
З боків заднього колеса передбачені трубчасті упори. Якщо пасажир відсутній, на ці упори можна повісити додаткові кофри, збільшивши обсяг багажних відсіків. У туристичній версії, залежно від виробника, може бути вітрове скло, що захищає райдера від зустрічного повітряного потоку. Бувають моделі з пластиковою обшивкою на дугах, що покращує аеродинаміку. Обсяг бензобака збільшено до 10 л, а це дає підвищений запас ходу, щоб не доводилося часто зупинятися на заправках. Ця модифікація відмінно підходить для далеких подорожей. Вартість туристичної версії починається від 37000 грн.
Dingo XL
Модифікація мотоцикла Alpha (фото+фото) зі збільшеною базою. Довжина двоколісного транспорту становить 1970 мм. Сидіння рівне і велике, тому на ньому двом пасажирам набагато комфортніше, ніж на класичному мопеді. Ззаду є поручні, що підносяться, які покращують безпеку пасажира. Заднє колесо відрізняється типорозміром - 3.0-17. Усе це підвищило вантажопідйомність байка до 179 кг.
Обсяг паливного бака тут максимальний - 12 л, тому техніка може проїхати без зупинки майже 600 км шляху. Яскрава зовнішня відмінна риса такої модифікації - захисні металеві перегородки на фарі головного світла. Це допомагає зберегти цілісність оптики в разі падіння мотоцикла або під час потрапляння каміння. Коштує така версія від 35000 грн.
OFFROAD
Рідкісна позашляхова модифікація мопеда Альфа (фото+фото), яку можна не скрізь знайти в продажу. Зовні нагадує ендуро. Випускається з двигунами 110 і 125 кубиків. Задні амортизатори відрізняються збільшеним ходом дії, тому підходять для подолання перешкод на швидкості з невеликим стрибком через перешкоду. Ззаду передбачена додаткова металева дуга, що захищає стоп-сигнал і колесо від удару.
Широкі крила підняті, надаючи більш спортивного вигляду байку, а за рахунок збільшеної площі надійно закривають райдера від бруду. На шинах одразу помітний високий грязьовий протектор. Бензобак, як і в туристичній версії, вміщує 10 л, щоб ви могли насолоджуватися покатушками бездоріжжям і не думати про заправку. Передні гальма - дискові, для підвищеної надійності спрацьовування і швидкої реакції. Ціна двоколісного позашляховика - від 38000 грн.
Фото Alpha від реальних власників
Відео огляд мопеда Alpha від власників
Запчастини на мопед Альфа при поломках
Оскільки якість китайських мопедів середня або навіть нижча за середню, важливо знати, де купити хороші запчастини для Альфи, щоб виконати своєчасний ремонт і продовжити експлуатацію. Серед поширених поломок, про які повідомляють власники, такі:
- З часом від навантаження гнеться лапка куліси і зношується вал перемикання передач.
- Під дією вібрації відривається кріплення стоп-сигналу і покажчиків повороту на задньому крилі, утворюються дірки (знадобиться зварювання).
- При частій експлуатації на бездоріжжі, перевезенні вантажу або пасажира швидше деформується задній обід.
- Через тертя швидко протирається дермантинове сидіння. У інших воно починає облазити, що сильно псує зовнішній вигляд.
- Навіть при міській експлуатації починають швидко текти передні амортизатори через погану якість сальників. Проблема вирішується заміною гумових ущільнювачів або повною заміною передніх амортизаторів.
- Сайлентблоки маятника втрачають еластичність через перепад температури, розриваються, підвіска починає скрипіти на купинах або під час проїзду "лежачих поліцейських".
- Прогорають клапани в ГБЦ, якщо сильно перегрівати мотор на високих оборотах або використовувати бензин з іншим октановим числом.
Серед дрібних поломок зустрічається розтягування тросів спідометра, зчеплення, гальм. Нерідко гуде підшипник у передній або задній маточині. Як витратний елемент, змінюється ланцюг і зірочки трансмісії. Вони продаються окремо або комплектом. Якщо їх не замінити вчасно, привід може перескакувати або взагалі обірватися під час різкого вичавлювання ручки газу.
Коли почне сильно йти масло і впаде потужність, доведеться робити капремонт двигуна. Для цього знадобиться замінити поршні з поршневими кільцями, шатуни, колінвал. Якщо циліндри сильно зношені, змінюють блок. Нерідко під час капітального ремонту двигуна дивляться і головку блоку циліндрів. У ній встановлюють нові: розподільчий вал, клапани, направляючі, сухарі. Під час такого ремонту знадобляться: нова кришка головки циліндра, кришки двигуна, натягувачі ГРМ, а також сам ланцюг ГРМ.
ТО для мопеда Альфа
Керівництво з експлуатації наказує проводити технічне обслуговування мопеда Альфа, орієнтуючись за мотогодинами, місяцями або пройденими кілометрами. Тут враховують, що настане раніше. Регулярне ТО виконують кожні 20 мотогодин, кожні 6 місяців експлуатації або кожні 2000 км пробігу. Тільки такий дбайливий підхід забезпечить довгий термін служби мотора та інших вузлів. Розтягування інтервалу обслуговування якраз і призводить до того, що движок доводиться капіталізувати через 20000 км.
Під час ТО Alpha змінюють:
- моторне мастило;
- масляний фільтр двигуна;
- повітряний фільтр.
Паливний фільтр змінюється через ТО, тобто кожні 4000 км або раз на рік. При кожному обслуговуванні перевіряються зазори клапанів. За необхідності вони регулюються щупом товщиною 0,05 мм. Для цього знадобиться ключ на 9. Свічка запалювання змінюється кожні 12 місяців, незалежно від пробігу. Але, якщо виникають пропуски запалювання і хлопки, нову свічку встановлюють достроково. Ланцюг приводу служить недовго - його міняють раз на 5000 км, а ось змащувати і підтягувати його потрібно разом із заміною масла. Трос приводу дроселя теж змінюється раз на 5 тис. км. Решту вузлів, включно з гальмівними колодками, акумулятором, шлангом вентиляції картера, масляним насосом тощо, перевіряють під час кожного ТО.
Чистка карбюратора виконується за симптомами. Коли в ньому зношується мембрана, можна купити ремкомплект карбюратора. Лопнули пильовики передньої вилки, кришки і кожухи задньої зірки - теж періодично потребують заміни.
Як правильно обкатати мопед Alpha?
Інструкція з експлуатації від різних виробників радить обкатувати новий мопед або мотоцикл Альфа протягом 1000-1500 км. При цьому рекомендується не витискати ручку газу до повного - максимальна межа повороту ручки становить 80%. Коли поршневі кільця притруться і почнуть краще відводити тепло, можна вичавлювати з байка більше, не боячись перегріву мотора. Тільки перед цим зливають масло, в якому містяться дрібні частинки стертого металу. Це необхідно зробити двічі на 500 і 1000 км пробігу. Аналогічні дії застосовуються під час обкатки Alpha, що пройшов капітальний ремонт ДВЗ.
Як правильно вибрати і купити мопед Alpha?
На моторинку України представлений великий вибір мопедів і мотоциклів типу Альфа. Вони є з пробігом і нові. Версії б/в можна купити на OLX або інших майданчиках за ціною від 6500 до 19000 грн. Варто звертати увагу на патьоки навколо двигуна, легкість запуску силової установки. Для цього попросіть продавця не мити техніку перед показом і не заводити мотор. Якщо мопед важко заводиться, можливо, в циліндрі вже низька компресія, і це привід торгуватися або відмовитися від покупки. Ідеально вимитий і блискучий ДВЗ - теж має насторожити. Він має гарний вигляд, але, можливо, після купівлі доведеться його розбирати і міняти прокладки.
Купити новий мотоцикл Alpha можна в інтернет-магазині або мотосалоні. Рекомендуємо звертатися в солідні фірми, що надають необхідні документи для постановки транспорту на облік і видають гарантію. При виборі врахуйте об'єм двигуна, можливий від 50 до 125 кубиків.
Якщо плануєте їздити тільки містом, мінімальної версії достатньо, щоб не вибиватися з транспортного потоку. Заодно заощадите на бензині. Для далеких поїздок вибирайте мотори 110 або 125 см³. Тоді поїздка пройде швидше, не потрібно буде постійно притискатися до узбіччя, пропускаючи інші автомобілі. Якщо в планах возити картоплю з дачі, тоді стане в пригоді версія зі збільшеною вантажопідйомністю. В іншому разі швидше деформується рама, просядуть задні амортизатори.
Документи для їзди на Alpha
Які документи необхідні для їзди на мопеді Альфа, залежить від об'єму двигуна у конкретної моделі. Якщо у вас версія з 49 кубиками, достатньо категорії А1. Отримати водійське посвідчення можна в сервісному центрі МВС, для чого проходять навчання терміном 1,5-3 місяці в автошколі. Вступити навчатися можна особам від 14 років за згодою батьків. На дороги громадського користування дозволено виїжджати з 16 років.
Якщо об'єм ДВЗ 70, 90, 110 або 125 кубиків, будуть потрібні права категорії А. Їх теж видають у сервісному центрі МВС після успішного складання іспиту. Терміни навчання - ті самі. Але вступити вчитися можна з 16 років, а їздити - з 18 років.
Незалежно від об'єму двигуна, в Україні будь-який транспортний засіб із двигуном внутрішнього згоряння підлягає реєстрації. Тому потрібно поставити новий мопед на облік і отримати свідоцтво. Тільки з таким набором документів можна виїжджати на дорогу.
Тюнінг мотоцикла Alpha
Щоб виділятися на тлі стокових мопедів, власники Альфи можуть змінити зовнішній вигляд або ходові характеристики за допомогою таких елементів тюнінгу:
- дзеркала заднього виду з круглою, п'ятикутною, прямокутною або ромбовидною формою;
- зірочки на більшу кількість зубів, що збільшує максимальну швидкість;
- світлодіодної фари на 6 LED-елементів, що підвищує яскравість світіння;
- бензобака більшого розміру, що збільшує дальність ходу;
- чорного чохла сидіння з червоним кантом;
- покришок з іншим малюнком протектора;
- литих ободів сріблястого і чорного кольору.
Завдяки бічним кріпленням можна встановити додаткові кофри, перетворивши свій легкий мотоцикл на круїзер. Наклейки на кузов теж можуть надати стилю та створити певний настрій. Загалом мопед Альфа став справді народним з огляду на свою цінову доступність і поширеність запчастин. Перед остаточним вибором буде корисно дізнатися відгуки реальних власників і відповіді на поширені запитання, щоб підійти до покупки об'єктивно.
Відгуки про мопед Alpha від справжніх власників
Єгор, 27 років
Купив мопед у травні 2023 року і вже встиг накатати на ньому 4000 км. З плюсів зазначу: просте обслуговування, привабливий зовнішній вигляд, доступну ціну запчастин, тяговитий двигун. Серед мінусів для мене: слабкий метал рами, криво нарізані різьблення, вібрація на швидкості понад 70 км/год. Моя Альфа не боїться з'їздів з асфальту, тому експлуатую її як у місті, так і для поїздок на риболовлю.
Микола, 42 роки
Зовнішній вигляд Альфи не дуже подобається - моє око помічає невідповідність пропорцій. Зате до двигуна претензій немає - дуже добре тягне, тихо працює, немає масляних сопель. Якщо правильно доглядати, буде радувати.
В'ячеслав, 50 років
За 11 років перебрав у ньому все, що тільки можна. З рідного - залишилася тільки рама. Але благо, запчастини на нього дешеві, є скрізь. Швидко купив, зробив і їжджу далі. Мотор працює навіть на гасі, тільки дим чорний і заводиться зі штовхача. Про бензин і говорити нічого - їсть будь-який, можна найдешевший брати. Загалом не можу позбутися мопеда, подобається він мені.
Популярні запитання та відповіді про мопед Альфа
Який бензин заливати в мопед Alpha?
У мопед Альфа заливається бензин АІ-92. Масло додавати не потрібно, оскільки двигун 4-тактний, мастило є окремо в картері. Використання бензину АІ-95 призведе до його догорання у випускному тракті, прогорання поршнів, перегріву ДВЗ.
Який ресурс двигуна Alpha до капітального ремонту?
Ресурс мотора Альфа до капітального ремонту залежить від регулярності проведення ТО і якості використовуваних витратних матеріалів. Судячи з відгуків і відео, деяким власникам доводилося капіталіти двигун вже через 20 000 км пробігу. Але інші відео огляди показують, що цей мотор здатний відпрацювати і 150 000 км без серйозного втручання в конструкцію.
Скільки оливи заливати в двигун мопеда Альфа?
Інструкція з експлуатації наказує заливати в 4-тактний двигун 0,8-0,85 мл масла. У найпотужніших версій обсяг мастила в картері ДВЗ становить 0,9 л. У будь-якому разі, купуючи 1 л оливи, вам вистачить провести обслуговування і ще залишиться на долив. Буде потрібна технічна рідина з в'язкістю SAE 10W-40.
Яка якість у мопедів Alpha?
Якість китайських мопедів Альфа досить низька, якщо порівнювати з японською технікою. Але і ціна на двоколісні байки набагато доступніша. З урахуванням дешевизни запчастин і їхнього великого асортименту в Україні багато хто вважає таке придбання виправданим, щоб не платити за дорогий японський скутер.
Як зробити, щоб мопед Alpha їхав швидше?
Для збільшення швидкості стокового мопеда необхідно встановити іншу передню зірочку. Замість 14-зубої ставлять 16-зубу. Тоді максимальна швидкість збільшується на 10 км/год. Але динаміка і швидкість розгону при цьому знижуються, адже двигуну доводиться важче розкручувати колеса на старті через таку зірку. Якщо поставити 17-зубу зірочку, максимальна швидкість зросте на 13 км/год. Але робити це варто тільки при постійному пересуванні по трасі. У місті таке доопрацювання не виправдає себе.
0 коментарі