Чому з карбюратора бризкає бензин у повітряний фільтр?

Усім власникам скутерів і мотоциклів з карбюратором слід періодично перевіряти стан повітряного фільтра. І дивитися потрібно не тільки на те, щоб пори паперу не були забиті пилом. Ще важливо стежити, щоб у ньому не було бензину. Так, так, саме бензину! Через певні несправності паливо починає проникати в обратку і вбирається в поролон або гофрований папір. На моїй практиці навіть були випадки, коли під мопедом утворювалася калюжа в гаражі. Сьогодні я розповім, чому з карбюратора бризкає бензин у повітряний фільтр і як це виправити. Хто ще не знає, мене звати Андрій. Я володію майстернею з ремонту мототехніки і співпрацюю з інтернет-магазином МотоЗилла понад 10 років.

Проблеми з вакуумним краном і голкою

Отже, перша причина, чому з карбюратора бризкає бензин у повітряний фільтр, пов'язана з одночасним виходом з ладу вакуумного краника і голки в поплавковій камері. У справному стані вакуумний кран подає паливо тільки при створенні розрядження в камері згоряння. Якщо двигун не працює, то канал із паливом автоматично перекривається.

Коли вакуумний кран виходить з ладу, він починає пропускати бензин навіть за непрацюючого ДВЗ. Тоді пальне накопичується в карбюраторі. Але воно продовжує утримуватися всередині завдяки перекритому колодязю в поплавковій камері. Перекриває його невелика голка. Якщо під цю голку потрапляє сміття або вона має природне вироблення, паливо починає просочуватися далі, наповнює камеру і через дифузор карбюратора надходить до повітряного фільтра.

Таке буває і у версій з електробензонасосом, замість вакуумного крана. Голка не тримає, насос накачує велику кількість палива, яке зливається в повітряний фільтр. Подібну проблему я зустрічав як у двигунів 2Т, так і 4Т, адже подача палива від карбюратора у них відбувається за однаковим принципом.

Для ремонту рекомендую:

  1. Замінити вакуумний краник або бензонасос.
  2. Перевірити стан голки в поплавковій камері. Якщо вона просто заклинила через сміття - промити карбюратор.
  3. Коли голка сильно зношена, замінити її.

Купити голку можна окремо в МотоЗілла або в складі ремкомплекту для ремонту карбюратора.

Несправний пелюстковий клапан

Далі, на підставі свого досвіду розповім, чому з карбюратора бризкає бензин у повітряний фільтр у двигунів скутерів і мотоциклів 2Т, якщо вакуумний кран справний. Основна причина - вихід з ладу пелюсткового клапана. Він встановлений на впуску, по якому подається повітряно-паливна суміш. Коли вона надходить у кривошипну камеру, поршень стискає її для розігріву. Пелюстки в цей момент закривають вхід, щоб у камері створився тиск.

Але, якщо одна з пелюсток клапана прилягає нещільно або відламана, тиском паливо з повітрям починає видавлювати назад. Пальне закидає в карбюратор, а через нього - в повітряний фільтр. Для усунення неполадки раджу розібрати впуск і замінити пелюстковий клапан.

Проблеми в голівці клапанів

У скутерів і мотоциклів із двигунами 4Т буває аналогічна причина, чому з карбюратора починає бризкати бензин у корпус повітряного фільтра, хоча конструктивно вони відрізняються від 2Т. Замість пелюсткового клапана в 4-тактних моделях є вдосконалена конструкція - головка блоку. У ній передбачені впускні та випускні клапани. Вони забезпечують герметичне перекриття камери в момент приготування суміші та її стиснення.

Але природне вироблення в клапані або сідлі створює щілини для виходу повітряно-паливної суміші. Тиском поршня її виштовхує назад у впускний колектор, тому бензин заходить у карбюратор з іншого боку і проникає в блок із фільтром. Останній є найнижчою точкою в конструкції багатьох мопедів і мотоциклів, що і призводить до накопичення бензину саме в цьому місці.

Для ремонту рекомендую перевірити головку блоку ДВЗ, щільність притиснення клапанів. У простих випадках допоможе притирання клапана і гнізда. Якщо це не спрацює або марно, клапана, а деколи разом з сідлами, міняються на нові.

При подібних проблемах з головкою ДВЗ у 4-тактних моторів і неполадками з пелюстковими клапанами у 2Т буде ускладнений запуск двигуна. Це пов'язано з падінням компресії. Потрібно провести діагностику, щоб виключити інші поломки.

Тепер ви розумієте, чому з карбюратора мопеда або мотоцикла бризкає бензин у повітряний фільтр. Побачивши краплі палива або цілу калюжу під мототехнікою, лякатися не варто. Все можна відремонтувати, використовуючи якісні запчастини з МотоЗілла.