Привіт усім, мене звати Андрій! Хоча я займаюся ремонтом мотоциклів і скутерів, періодично мені доводиться ремонтувати суміжну техніку, наприклад: мотоблоки, бензокоси, бензопили та велосипеди. В останніх часта проблема - це деформація обода. Його доводиться витягати спицями або взагалі міняти. Настає таке при ударі під час їзди, коли накачано неправильний тиск. Сьогодні я розповім, який тиск має бути в шинах велосипеда, виходячи з його типу, особливостей дорожнього покриття, пори року, ваги райдера. Інформація заснована на особистому досвіді та вказівках виробників байків. А якщо вам потрібні якісні запчастини на велосипед, я допоможу їх підібрати в інтернет-магазині МотоЗилла.
Чим небезпечний неправильний тиск у шинах велосипеда
Для початку опишу детальніше, навіщо райдеру стежити за тиском у шинах велосипеда, підтримуючи його в правильному діапазоні. Недокачані велосипедні покришки призводять до:
- ударам по ободу;
- ударам, що передаються в сидіння;
- зриву гуми в повороті;
- легкому поколюванню коліс;
- зажовування гуми;
- деформацій шини;
- скорочення терміну служби покришки.
Велосипедисту доведеться докладати більше зусиль, крутячи педалі, щоб пересуватися. Якщо колеса перекачати, проявляться інші негативні наслідки:
- велосипед стане сильно стрибучим, буде довго стабілізуватися після проїзду нерівності;
- почнеться нерівномірний знос гуми (більше стиратиметься центральна бігова частина);
- погіршаться маневреність і гальмівні властивості.
Який тиск має бути в шинах велосипеда
Який тиск має бути в передній і задній шині велосипеда, зазначено на самих покришках. Я вважаю, що ця інформація найоптимальніша, оскільки її надано виробником, який краще за всіх знає особливості гуми.
Тут я навів таблицю з тиском у шинах байків, що залежить від ширини покришки і ваги користувача. Значення в таблиці вказані як у барах, так і PSI - кому як зручніше. Цифри застосовні для більшості велосипедів і розраховані на райдера вагою 60-70 кг.
Від чого залежить конкретна величина тиску в шинах байка
Величина тиску в шинах завжди вказується виробником у вигляді діапазону. Така тактика застосовується спеціально, оскільки конкретне значення залежить від низки додаткових факторів:
- Тип шин і якість покриття. Сліки (гладкі покришки майже без протекторного малюнка) часто накачують до верхньої допустимої межі. Здебільшого їх використовують, щоб кататися спеціальними кросовими доріжками з ідеальним покриттям. Напівслики качають, не доходячи 0,5 атм до верхнього порога. Вони підходять для шосе. Колеса для ґрунтових і гірських доріг накачують у середніх показниках діапазону, щоб підвищити амортизаційні властивості. Нижні межі діапазону тиску шин у колесах велосипеда задіюють для їзди по піску.
- Вага райдера. Як видно з таблиці, зі збільшенням маси велосипедиста на 15 кг у середньому додають 1 атм. Якщо маса користувача перевищує 110 кг, додають 2 і більше атмосфер від встановленого виробником значення.
- Температура навколишнього повітря. Що спекотніше на вулиці, то нижчий тиск у шинах, і навпаки.
Як майстер з ремонту, зазначу, що під час накачування колеса велосипеда в теплі, коли ви виїжджаєте на холод, тиск у ньому падає. Це легко перевірити за простим тестом із пластиковою пляшкою. У теплому приміщенні відкрутіть пробку, щоб у неї зайшло повітря, а потім закрутіть кришку назад і вийдіть на вулицю. На холоді пластикові стінки почнуть стискатися. Таке відбувається за наявності однієї атмосфери всередині і тиску однієї атмосфери зовні. Коли всередині 2-3 атмосфери, цей ефект помітний менше, але все ж відбувається. Тому, якщо ви практикуєте їзду на байку в холодну пору року, раджу накачувати більше атмосфер. Або вивозьте велик на вулицю і підкачуйте шини там, щоб насос захоплював холодне повітря.
Для тих, хто не любить таблиці, створені калькулятори розрахунку тиску повітря в шинах велосипедів. Це невеликі програми, куди потрібно підставити низку значень. Занадто примітивні містять тільки поля з масою велосипедиста і стилем катання. Інші можуть містити додаткові відомості, наприклад, ширину покришки в дюймах або сантиметрах (адже що вона ширша, то вища, а відповідно менше травмуватиметься обід за однакового тиску). Ще низка калькуляторів розраховує тиск окремо для переднього і заднього колеса, що допомагає точніше підготувати свій байк до покатушок.
Я раджу своїм клієнтам завжди заміряти тиск у шинах велосипеда електронним манометром. Він більш точний. При цьому запам'ятовуйте відчуття руками під час здавлювання покришки. Згодом ви зможете визначити правильність накачування на дотик, навіть якщо вимірювального приладу немає під рукою.
Якщо вам будуть потрібні нові колеса і ободи для ремонту велосипеда, ви завжди зможете їх купити в інтернет-магазині МотоЗилла. Тут є покришки, камери, вилки та інші запчастини, а також насоси для накачування шин.
0 коментарі