Після прочитання шляху назад немає - ви захочете ендуро =)
Ендуро - це клас мотоциклів із великими колесами, високою посадкою, малою вагою. Вони одразу звертають на себе увагу своїм позашляховим протектором і висотою. У цьому огляді ми розглянемо 11 причин (насправді більше;), чому ви полюбите мотоцикли ендуро. Можливо, наведені аргументи настільки вас зачеплять, що це стане коханням на все життя.
Коротко про ендуро
Спочатку мотоцикли ендуро розроблялися для їзди по бездоріжжю і виконання трюків (відповідно запчастини на мотоцикл доводиться міняти частенько) . Але з часом цей клас розділився на три групи:
- Хард-ендуро.
- Софт-ендуро.
- Туристичні ендуро.
У підсумку серед сучасних ендуро можна вибрати оптимальний варіант для кросу, їзди по поганих дорогах, ґрунту і далеких поїздок. Хоча у всіх моделей спільні риси, відмінності є в потужності двигуна (1 або 2 циліндри), масі, малюнку протектора, і в допах. Отже, що ж змусить вас полюбити цю техніку?
Причина №1: Прохідність у місті
За рахунок великих коліс і високого кліренсу ендуро проїде через різні перешкоди в місті, що недосяжно для інших мотоциклів.
- У нас був не один випадок, коли навігатор, під час прокладання маршруту, не враховував бордюр заввишки 15 см. Доводилося розвертатися і шукати об'їзд. А в незнайомому місті це не просто.
- В іншому невеликому містечку навігатор не знав про бетонний стовп, що впав на дорогу, який там лежав уже кілька тижнів. Для об'їзду довелося проїхати пів міста.
Хоч би який крутий вигляд ви мали на круїзері Honda GL1800 Tour (кліренс 130 мм), зіткнувшись із такою перешкодою, "підіб'єте хвіст", а в разі мотоцикла - "підіб'єте заднє крило", і шукатимете іншу дорогу. А на ендуро BSE J10 з кліренсом 315 мм ви переїдете через будь-який бордюр і стовп.
А як ендуристи проїжджають лежачі поліцейські та сходинки? Та вони їх взагалі не помічають!
Причина №2: Прохідність на бездоріжжі
В Україні багато красивих місць у лісах, горах, навколо озер. Але дістатися туди часом не під силу навіть позашляховикам із двигунами V8 на 560 к.с. На ендуро ви зможете вільно проїжджати по:
- піску;
- траві;
- ґрунтовими дорогами;
- вузькими лісовими стежками;
- гірськими маршрутами (може місцями і на піший туристичний маршрут заскочите в Карпатах - а що? Це ендуро, їду де хочу).
Попереду бугор? Так це трамплін для ендуриста і нові відчуття!
Причина №3: Висока посадка
Найнижчі ендуро типу Kawasaki KL250 Super Sherpa мають висоту по сідлу 830 мм. Інші моделі вищі - 860-930 мм. За прямої посадки мотоцикліста ваша голова виявляється вищою за дахи всіх легковиків і кросоверів. Це забезпечує:
- Прекрасну видимість під час маневрування в міському потоці на пару перехресть вперед.
- Ви можете легко спланувати маршрут і вчасно перебудуватися, бачачи перешкоду або "тихохода".
- Спина в такому положенні менше втомлюється, ніж на спортивних мотоциклах з майже горизонтальною посадкою.
Огляду заважають тільки багажні аеробокси на деяких дахах, але добре, що вони дорогі і їх купують нечасто.
Причина №4: Невелика вага
Деякі моделі ендуро, як наприклад, Suzuki DR-Z 125, Yamaha TT-R 125 важать до 90 кг. І це за наявності 4-тактного двигуна. Звідси такі можливості:
- Такий мотоцикл простіше підняти, якщо ви впали.
- Можна переставити через перешкоду, якщо кліренс не дає змоги просто проїхати через неї.
- Навіть загнати на балкон у квартиру на першому поверсі можна за бажання. А якщо в багатоповерхівці є вантажний ліфт...
Середня вага звичайного мотоцикла - 200 кг. Якщо придавить ногу, а в конструкції немає упорів, то і витягнути самостійно не зможете. Виходить, завжди потрібно возити з собою домкрат))
Причина №5: Великі колеса
Не секрет, що в Україні подекуди є хороші дороги (хоча для декого їхнє місцезнаходження все ж залишається невідомим). Їзда по ямах сильно відчувається п'ятою точкою. У ендуро діаметр коліс від 17 до 21 дюйма. Коли таке колесо наїжджає на яму, воно просто не дістає до дна через великий розмір окружності. Немає удару. Ходова частина "проковтує ями", дорога відчувається рівніше, ніж є насправді, п'ята точка відпочиває.
Значить, простіше не ремонтувати дороги в Україні, а купити всім на ці кошти ендуро.
Причина №6: Комфорт руху по трасі
Хоча раніше ендуро були малопотужними і для коротких поїздок, виробники перебудувалися. Зараз більшість мають 17-27 к.с., а деякі, як-от Yamaha XTZ750 Super Tenere або Yamaha XT660Z Tenere ABS, мають потужність 48-69 к.с. і їдуть трасою на швидкості 175-192 км/год. А навіщо тоді ще придумали і спортивні мотоцикли - на швидкості 250-300 км/год нічого не видно навколо? На такому "залізному коні" ви легко обженете всі фури і більшість легковиків.
Причина №7: Недороге обслуговування
Комплектація ендуро з 2-тактним або 4-тактним двигуном досить проста. У першому випадку масло змішується з бензином під час заливання. Обслуговування практично немає (крім паливного і повітряного фільтра). У другому випадку потрібно міняти масло і фільтри. Мастила потрібно мало - 0,7-1,3 л, залежно від моделі. Свічки - теж звичайний недорогий витратний матеріал. Конструкція мотоцикла має мінімум обшивки, тому дістатися скрізь легко. Більшість індуристів усі операції з обслуговування виконують самостійно.
А почистити карбюратор і пахнути весь день, що залишився, бензином - навіть за щастя.
Причина №8: Вузький корпус
Мотоцикли класу ендуро виконуються у вузькому корпусі, щоб гонщик міг стояти на прямих ногах під час стрибків або виконання трюків. Такі параметри забезпечують економію місця при зберіганні мототехніки в гаражі або на балконі.
За шириною керма мотоцикл ендуро буває 750-850 мм. З урахуванням високих коліс і високого розташування рукояток, найширші частини виявляються вищими за бічні дзеркала заднього виду автомобілів, тому на такому "залізному коні" легше проїхати міжряддям, нікого не зачепивши. Прощавайте затори.
Причина №9: Невелика витрата палива
Важкі ендуро вагою 120 кг з потужними двигунами споживають 3,2-3,5 л на 100 км. Легкі - разом менше. Порівняно з витратою мотоциклів із ДВЗ на 600 "кубиків", різниця майже вдвічі на користь ендуро.
Причина №10: Надійність при падінні
Найчастіше рама мотоциклів ендуро посилена, адже вона розрахована на трюки, стрибки. У деяких моделей перетин профільних металевих конструкцій досягає 60 мм. Тому при падінні техніка рідко серйозно пошкоджується.
Що зробить ендурист, якщо завалиться на мотоциклі набік у багнюку? Правильно, встане і поїде далі!
Причина №11: Експлуатація взимку
З настанням холодів, заморозками і першим снігом більшість мотоциклів консервуються до весни. Але цього не можна сказати про ендуро. Власники ставлять шиповану гуму, надягають термобілизну, мотоботи, "черепаху", "лопухи" на ручки і вперед, у замети 30-40 см заввишки, ловити кероване ковзання.
А деякі навіть не ставлять шиповану гуму! Так, так - ендуристи божевільні)
Великий хід амортизаторів буде 12-ю причиною любові до ендуро. На таких мотоциклах легше тримати рівновагу, адже посадка, як у велосипеда - тому вони ідеальні для новачків (13-та причина). Володіння ендуро призводить до знайомства з цікавими людьми - ендуристами, які люблять пригоди. Існують цілі форуми в інтернеті, зльоти, обговорення трюків, важкодоступних місць. Це вже 14-та причина любові до ендуро. Ну все, мені час зупинятися! Так дійду і до 20 причин)
P.S. Не забудьте про спорядження для ендуро, якщо не любите смак українського чорнозему і глини - протектор земельку кидає хвацько.
0 коментарі