Регулярна заміна моторного мастила в скутерах з чотиритактними двигунами є необхідністю, і позитивно впливає на ефективність роботи і термін експлуатації двигуна та інших запчастин транспортного засобу.
Нагадаємо деякі особливості в експлуатації чотиритактного двигуна. Масло в скутері з чотиритактним двигуном (4T) не згорає разом із бензином. Під час їзди в суміші час від часу відкладаються металеві частинки. Ці чужорідні елементи здатні з часом змінювати мастило - його структуру та властивості. Йдеться про якісне моторне масло. Якщо це неякісне масло, рівень осаду збільшується в рази. Подібні зміни, пов'язані з моторним масло, негативно позначаються на терміні експлуатації деталей скутера. Рекомендується регулярно міняти масло, щоб уникнути передчасних поломок. А економія на мастилі - не тільки не вигідна справа, а й у деяких випадках навіть збиткова.
Досить часто скутери ставлять запитання, відповіді на які вони не завжди отримують. Розглянемо найпопулярніші з них.
Як часто слід міняти моторну оливу на скутерах із чотиритактними двигунами?
Перша заміна проводиться після того, як тільки купується скутер, оскільки не можна з упевненістю сказати, яку саме рідину і якої якості передають у використання попередній власник або постачальник транспортного засобу. Найчастіше сумніви не викликають фірмові скутери японського, європейського або тайванського виробництва, доставлені тільки зі складу. Китайські моторолери не потрапляють до цього списку виробників.
Друга заміна припадає на період, коли зафіксовано позначку пробігу в 1000 кілометрів. Радять також замінити моторне мастило в скутерах з пробігом у 3-4 тисячі кілометрів.
Яку моторну оливу заливати в скутери з чотиритактними двигунами?
Підбирати моторну оливу для скутера слід відповідно до рекомендацій виробника. Зазвичай технічні характеристики прописуються в керівництві з експлуатації моторного масла. Така ж ситуація і з іншими технічними рідинами. Рекомендується використовувати моторні масла класу SAE від 5W-20 до 10W-40. Найбільш популярними серед любителів скутерів є моторні масла класу SAE 10W-40.
Зношені двигуни більш чутливі до в'язкості оливи, тому радять використовувати оливи класу SAE 20W-50. На ринку представлений широкий асортимент олив різних брендів, серед яких і бренд французької компанії Motul. Однак це лише один із небагатьох, який безпечний у застосуванні.
Як підготувати скутер до заміни моторного масла?
По-перше, слід прогріти двигун скутера. Таким чином проводиться розмішування оливи із забрудненнями, які могли осісти на основі ємності за час простою. Перш за все, треба встановити скутер на пружині центральної опори, і забезпечити прогрівання транспортного засобу на холостому році протягом 5-10 хвилин. Звичайно ж, у зимовий період часу знадобиться набагато більше часу на прогрівання скутера.
По-друге, рекомендується промити заливний і зливний болти кріплення від можливих забруднень, щоб убезпечити двигун від сторонніх часток. Потім підготувати додатковий резервуар для зливу використовуваного моторного мастила. Звичайно ж, суміш слід передати в центр утилізації технічних рідин. НЕ рекомендують застосовувати злиту рідину ще раз, щоб убезпечити двигун від швидкого зносу.
Як замінити моторне масло в скутері?
Процес заміни оливи можна розділити на кілька етапів, які йдуть один за одним, по порядку. Після встановлення скутера на пружину центральної опори замініть масляний фільтрувальний елемент. Ця процедура проробляється щоразу, коли змінюється моторне масло. Підбір оливи відбувається відповідно до вимог виробника згідно з індексом в'язкості SAF. Далі переходимо до паливного бака. Підготуємо його до переливання рідини. Для цього слід відкрутити кришку бачка і витягнути щуп. Не менш важливо відгвинтити нижній зливний болт кріплення. Якщо в зливному отворі розміщується сітка, тоді її потрібно вийняти, промити бензином або розчинником.
Оскільки додатковий резервуар для зливу підготовлений, використовується напівпрозорий шланг для переміщення рідини з однієї ємності в іншу. Один кінець шланга має бути в бачку, тоді як інший - у ємності для зливання. Після того, як бак вдалося спустошити, ще раз переконайтеся в тому, що всередині нього немає навіть залишків суміші, що використовувалася раніше.
Заключний етап процесу передбачає фіксацію сітки, яку промивали після вилучення, і загвинчування зливного болта, тобто повернення його в початкове положення.
Після того, як процедура очищення завершена, скутер готовий до заливання нової порції моторного масла. Обсяг необхідної рідини залежить від сімейства обраного скутера, проте зазвичай заливають близько 1 літра рідини. Зверніть увагу, що слід відстежувати контроль рівня моторної оливи. Заливати потрібно до максимально допустимої позначки.
0 коментарі