Щойно мотосезон добігає кінця, більшість скутеристів стикаються з тим періодом, коли необхідність у скутері просто відпадає. У нього починається затяжна сплячка, як правило, місцем для цієї "сплячки" виступає гаражне приміщення, сарай або навіть вулиця. Останнє, до речі, найгірший варіант. Як би там не було, слід ретельно готувати скутер до зими, незалежно від місця його розташування. Найчастіше скутеристи користуються двома методами, які, як вони вважають, забезпечать скутеру захист від впливу погоди в зимовий час.
Перша методика полягає в наступному - з певною періодичністю, наприклад, раз на тиждень, потрібно заводити його, змусивши працювати певний проміжок часу на холостому ходу.
Вважається, що це сприяє прогріванню двигуна, і, на думку більшості, заряджає акумулятор, який за холодної погоди розряджається, за умови, що скутером не користуються. Звичайно ж, краще так, ніж ніяк. Але в будь-якому разі, це не зовсім правильний спосіб зберігання скутера.
Друга методика полягає в хорошій підготовці скутера та його зберігання, згідно з усіма нормами та правилами. Тільки в разі дотримання другого варіанту, можна не турбуватися про стан скутера в осінній і зимовий час, коли на вулиці починаються сильні холоди. Давайте ж ознайомимося з деякими правилами, які допоможуть уникнути неприємних наслідків:
1. Чи слід зливати бензин з бака, чи потрібно заливати повний бак? Саме таке питання є найпоширенішим, а відповідь на нього лежить на поверхні. У тому випадку, якщо у Вашого скутера паливний бак виконаний з металу, то його слід заливати до країв. І причиною тому є звичайна корозія, яка загрожує баку, якщо залишити його порожнім. Це навіть не підлягає обговоренню. Тим же скутерам, які обладнані баком із пластику, це не так важливо, і заливати їх бензином під зав'язку не потрібно.
Але пам'ятайте, що якщо залишати бак порожнім, то це може призвести до проблем з його заведенням в теплу пору. З цієї причини, нехай повний бак бензину при підготовці скутера до холодних часів стане Вашим правилом. Важливо, щоб рівень якості використовуваного палива був дуже високим. Краще зробити вибір на користь дорогої, але перевіреної заправки. Тут все просто, адже бензин поганої якості може призвести до утворення осаду, що, звісно ж, погано позначиться на моторі.
2. Скутер потрібно ставити на бічну або центральну підніжку? Його в обов'язковому порядку слід зберігати на центральній опорі, у такий спосіб Ви зможете забезпечити покришкам і ароматизаторам розвантаження. Бічну опору краще використовувати в разі короткочасної перерви, наприклад, біля торгового центру.
3. Чи слід спустити колеса скутера? Рівень тиску в шинах слід зменшити вдвічі від номінального показника, не можна допускати, щоб колеса були навантажені. У разі встановлення на центральну підніжку, слід стежити за балансом. Вся маса скутера має приходити виключно на центральну опору. Також важливо, щоб гума пройшла невелику обробку спеціалізованою поліроллю.
4. Чи є необхідність у зливі мастила з двигуна або мастилобака скутера? Ні, в цьому немає жодної потреби. Крім того, така дія заборонена, інакше Вам точно не уникнути внутрішньої корозії. Волога знайде можливість, і проникне всередину, до цього приплюсується негативний вплив осаду старого масла, мала частина якого обов'язково залишиться на дні, і все це запустить окислювальний процес.
З цієї причини потрібно дотримуватися одного правила: масло залишаємо, а найкраще - здійснюємо його заміну на нове. Якщо говорити про масляний бак у скутерах двотактного типу, то тут ситуація точно така сама, яку ми описували в пункті під номером 1.
5. Чи необхідно знімати акумулятор скутера в період зберігання? Зняття акумулятора і його переміщення в теплу кімнату 100% необхідність. В іншому випадку, він, безсумнівно, зламається в холодну пору. З певною періодичністю, наприклад, один раз на місяць, заряджайте акумулятор за допомогою професійного обладнання. Струм зарядки має перебувати в 10 % від номінального амперажу.
У такому разі, за ємності 4 Ач у Вашого акумулятора, рівень зарядного струму не повинен перевищувати 0,4 А протягом 8 - 11 годин. Вартість зарядки для акумуляторів з невеликою потужністю, як правило, набагато менша за саму батарею, тому куди вигідніше один раз трохи витратитися. Навіть найпростіший зарядний пристрій сучасного зразка може в автоматичному режимі визначити рівень заряду батареї, і припинити процес у разі фіксації на номінальній позначці.
6. У разі наявності нагару в двигуні, краще зняти циліндр і провести очищення поршня і вікон.
7. Якщо Ви все-таки залишаєте скутер на вулиці в зимовий час, то тут не обійтися без брезенту і чохлів-накидок. Він повинен пропускати повітря, але не вологість. Використовувати плівку або паронепроникні матеріали - погана ідея. Адже в такому разі на внутрішньому боці укриття утвориться конденсат, що стане причиною підвищеної вологості під укриттям. Як наслідок, кожна металева честь ще швидше постраждає від корозії.
8. Не забувайте обробляти елементи з металу, наприклад, раму. Найкраще для цього підійде синтетичне мастило, яке після настання теплої пори року необхідно змити. Якщо спеціального мастила немає в наявності, то скористайтеся аерозолем WD-40.
9. Щодо хромованих елементів, то для їхнього захисту підійде спеціальне силіконове мастило.
10. Дуже важливо докласти максимум зусиль, щоб захистити стінки циліндра і поршневі кільця від корозії. З цією метою слід користуватися невеликою інструкцією. Для початку потрібно викрутити свічку, і, використовуючи звичайний шприц, залити моторне мастило в циліндр, його знадобиться небагато, приблизно 5 кубиків. Якщо у Вас двотактний скутер, то логічно, що потрібно користуватися двотактним маслом. А для власників чотиритактних моделей без різниці. Хоч таке масло і не згорає до кінця з бензином, в такій кількості воно точно не принесе ніякої шкоди двигуну.
Через те, що, як правило, після заправки масла в картер, воно залишається в невеликій кількості, їм і користуйтеся. Потім потрібно провернути колінчастий вал, для цього скористайтеся кікстартером. Необхідно, щоб поршень кілька разів пройшовся по циліндру. Завдяки цьому, захисний шар масла покриє стінки циліндра і поршневі канавки.
11. Для того, щоб всередину вихлопного отвору не проникла зайва вологість, слід закрити його за допомогою ганчірки, підійде і пробка. Таким чином, корозія ніяк не зможе торкнутися нутрощів апарату.
<Якщо зберігати Ваш апарат у теплоті, що Ви зможете уникнути величезної кількості неприємних наслідків, але при цьому, періодично все одно потрібно від'єднувати клеми акумулятора, і заряджати його.
13. Готуючи скутер до зими, не забудьте з особливою ретельність помити його, очистивши від бруду і пилу. Крім цього, увагу варто приділити не тільки пластику, а й рамі. Кожен елемент повинен перебувати в чистоті. Як тільки Ви впораєтеся з мийкою, слідуйте за перерахованими вище пунктами. Обробці слід надавати тільки очищені і сухі поверхні.
0 коментарі