Акумулятор мотоцикла - річ не дешева, а тому потрібно знати, як правильно за ним доглядати/обслуговувати, щоб забезпечити довгу роботу. Оскільки я займаюся ремонтом мототехніки, то добре розумію поширені проблеми з АКБ скутерів і байків. У цьому огляді я - майстер Андрій, який співпрацює з МотоЗілла вже 10 років, розповім, у чому полягає обслуговування акумулятора мотоцикла або скутера і як ви можете робити це своїми руками.
Підтримка чистоти акумулятора
У більшості мотоциклів і скутерів акумулятор розташований за пластиковою декоративною накладкою, що замикається на замок. В інших моделях він захований під сидінням. Це захищає батарею від проникнення вологи під час дощу або миття. Але від пилу це не захищає взагалі. Тому перше правило обслуговування акумулятора мотоцикла або скутера - підтримання чистоти корпусу.
Деякі клієнти запитують у мене, навіщо це робити? Наведу невеликий приклад із власного досвіду:
- Знімаю акумулятор із мотоцикла.
- Підключаю до його клем щупу мультиметра, перемикач якого налаштований на 20V.
- На екрані висвічується 13,4V. Батарея добре заряджена.
- Залишаю один щуп мультиметра на мінусовій клемі, а іншими торкаюся корпусу кришки акумулятора.
- Мультиметр показує від 5 до 9V.
Цей тест доводить, що навіть не під'єднаний, але брудний акумулятор мотоцикла або скутера буде розряджатися сам на себе. Як майстер, відкрию секрет, чому це відбувається. З-під пробок електроліт поступово випаровується, і його пари осідають на поверхні корпусу. Вбираючись у пил, він стає напівпровідником. До повноцінного короткого замикання це не призведе, а ось сідати батарея буде швидко - у деяких моїх клієнтів це відбувалося буквально за пару днів простою.
Тому рекомендую обслуговування акумулятора мотоцикла або скутера у вигляді демонтажу АКБ і відмивання у воді з содою. Знадобиться велика губка, яка стане в нагоді в майбутньому для миття мотоцикла. Сода добре роз'їдає всі плями, але безпечна для пластикового корпусу. Раджу знімати батарею для цього завжди в гумових рукавичках, оскільки вона часто злегка мокра. Це може бути як вода після мийки, калюж, так і пролитий електроліт, якщо райдер падав на мотоциклі.
Долив електроліту
Ще один вид обслуговування акумулятора двоколісного байка - підтримання рівня електроліту. Рідина всередині повинна покривати пластини, інакше ємність АКБ зменшиться. На корпусі є спеціальні мітки, що показують правильність рівня. Слідкуйте за цим. Якщо потрібне доливання, виконуйте обслуговування таким чином:
- Зніміть захисну кришку на мотоциклі.
- Встановіть акумулятор на рівній поверхні.
- Витягніть пробки з АКБ.
- Наберіть шприцом дистильовану воду.
- Залийте її в "банку" батареї.
- За необхідності повторіть процес, щоб виставити рідину за рівнем.
- Проробіть те саме на інших "банках".
Раджу купувати дистильовану воду в аптеці, оскільки там її чистота вища, ніж у тієї, що продається в автомагазинах. Або можете купити готовий набір для обслуговування акумулятора. Ним зручно користуватися, коли ви хочете повністю замінити електроліт в АКБ. Таке необхідно, якщо щільність електроліту нижча за допустиму, що можна визначити ареометром.
Підзарядка
Якщо ви довго не їздите на мотоциклі, рівень заряду буде поступово падати (навіть на відмитій АКБ). Тому стежте за ним, заміряючи мультиметром. Якщо значення буде нижче 12В, ви навіть не зможете запустити двигун. Заряджайте акумулятор зарядним пристроєм до 12,8В мінімум. При тривалому простої скутера або байка від'єднуйте клеми. Якщо мотоцикл зимує в неопалюваному гаражі, краще занесіть АКБ в будинок.
Дотримуючись простих рекомендацій з обслуговування акумулятора, ви продовжите йому "життя" і завжди зможете завести свій мотоцикл. Але рано чи пізно будь-який акумулятор доведеться замінити. Хороший вибір є в інтернет-магазині МотоЗилла.
0 коментарі