Періодично власники бензопил, скутерів, бензокос, генераторів для вироблення струму можуть зіткнутися з поганою роботою двигуна. Щоб з'ясувати причину, доводиться провести низку тестів. Проблеми можуть бути в паливній системі, самому ДВЗ або системі запалювання. В останню входить котушка. Вона належить до електрики, і тут стане в пригоді такий вимірювальний прилад як мультиметр. Він заміряє напругу, ампери, опір. У цій статті ми розглянемо, як перевірити котушку запалювання мультиметром, що визначити її справність.
Коротко про систему запалювання
Система запалювання в 2-тактних двигунах згоряння складається з таких елементів:
- ротор Магнето, що перетворює механічну енергію в електричну завдяки обертанню електромагніту;
- котушка запалювання, з первинною і високовольтною обмоткою, що генерує високовольтні імпульси;
- надсвічник зі свічкою, яку вкручують у двигун;
- високовольтний дріт.
Котушку запалювання потрібно перевіряти мультиметром, якщо мотор бензокоси, пили, тримера або скутера не заводиться на холодну, різко глухне на гарячу або відсутня іскра.
Іскру перевіряють так:
- Знімається надсвічник, викручується свічка з двигуна.
- Надягають надсвічник, свічку прикладають корпусом до ребер повітряного охолодження ДВЗ.
- Смикається тросик ручного стартера.
При цьому має з'явитися чітка, яскрава іскра, без пропусків. Вона має горіти між нижнім і верхнім електродом свічки. Якщо вона тьмяна, з'являється не щоразу, б'є в бік або горить між електродом і спідницею, потрібно замінити свічку запалювання, що належить до витратних елементів. Після цього процес перевірки іскри повторюється. Варто перевірити зазор між котушкою і Магнето, а також переконатися в наявності контакту всередині бронепровода. Якщо це все справно, приступають до перевірки самої котушки запалювання 2-тактного двигуна за допомогою мультиметра.
Перевірка котушки запалювання мультиметром: покрокова інструкція
Далі розглянемо безпосередньо, як перевірити котушку запалювання мультиметром, щоб точно визначити, робоча вона чи поламана. Процес відбувається в такій послідовності:
- Котушка демонтується з бензокоси, генератора, скутера або бензопили.
- На мультиметрі круговий перемикач встановлюється в зону перевірки опору на значення 200 Ом.
- Один щуп прикладається до корпусу (металевої частини), а другий - до контактів первинної обмотки.
- Має висвітитися значення на екрані мультиметра приблизно 01 кОм. Якщо буде показник 00,8 кОм, це допустимо.
- Потім перевіряється високовольтна лінія, тестер встановлюється на значення 20 кОм.
- Один щуп прикладається до клеми всередині високовольтного проводу, що контактує зі свічкою, а другий - до металевої частини корпусу котушки.
- На екрані має відобразитися значення вище 4 кОм.
При менших значеннях, наприклад, 3,86 кОм, котушка не зможе генерувати іскру достатньої потужності, тому двигун бензокоси, мотоблока, скутера, бензопили або іншого пристрою не заведеться. У такому разі вам буде потрібно замінити котушку запалювання. Підібрати потрібну деталь до свого мопеду, тримеру, бензинової пили або бензогенератора можна у нас в інтернет-магазині МотоЗилла. Дізнатися про сумісність котушок з ДВЗ японської, німецької або китайської мототехніки можна у наших фахівців. Знаючи, як перевірити котушку запалювання, можна самостійно визначити, що зламалося. Часом заміни потребує роторМагнето або потрібно відрегулювати зазор на ньому. Іноді винні бронепроводи або пропадає контакт в надсвічнику. Все це теж можна замовити у нас.
0 коментарі