Як перевірити котушку запалювання мультиметром: скутера, бензопили, бензогенератора, бензокоси

Періодично власники бензопил, скутерів, бензокос, генераторів для вироблення струму можуть зіткнутися з поганою роботою двигуна. Щоб з'ясувати причину, доводиться провести низку тестів. Проблеми можуть бути в паливній системі, самому ДВЗ або системі запалювання. В останню входить котушка. Вона належить до електрики, і тут стане в пригоді такий вимірювальний прилад як мультиметр. Він заміряє напругу, ампери, опір. У цій статті ми розглянемо, як перевірити котушку запалювання мультиметром, що визначити її справність.

Як перевірити котушку запалювання мультиметром

Коротко про систему запалювання

Система запалювання в 2-тактних двигунах згоряння складається з таких елементів:

  • ротор Магнето, що перетворює механічну енергію в електричну завдяки обертанню електромагніту;
  • котушка запалювання, з первинною і високовольтною обмоткою, що генерує високовольтні імпульси;
  • надсвічник зі свічкою, яку вкручують у двигун;
  • високовольтний дріт.

Котушку запалювання потрібно перевіряти мультиметром, якщо мотор бензокоси, пили, тримера або скутера не заводиться на холодну, різко глухне на гарячу або відсутня іскра.

Іскру перевіряють так:

  1. Знімається надсвічник, викручується свічка з двигуна.
  2. Надягають надсвічник, свічку прикладають корпусом до ребер повітряного охолодження ДВЗ.
  3. Смикається тросик ручного стартера.

При цьому має з'явитися чітка, яскрава іскра, без пропусків. Вона має горіти між нижнім і верхнім електродом свічки. Якщо вона тьмяна, з'являється не щоразу, б'є в бік або горить між електродом і спідницею, потрібно замінити свічку запалювання, що належить до витратних елементів. Після цього процес перевірки іскри повторюється. Варто перевірити зазор між котушкою і Магнето, а також переконатися в наявності контакту всередині бронепровода. Якщо це все справно, приступають до перевірки самої котушки запалювання 2-тактного двигуна за допомогою мультиметра.

Перевірка котушки запалювання мультиметром: покрокова інструкція

Далі розглянемо безпосередньо, як перевірити котушку запалювання мультиметром, щоб точно визначити, робоча вона чи поламана. Процес відбувається в такій послідовності:

  1. Котушка демонтується з бензокоси, генератора, скутера або бензопили.
  2. На мультиметрі круговий перемикач встановлюється в зону перевірки опору на значення 200 Ом.
  3. Один щуп прикладається до корпусу (металевої частини), а другий - до контактів первинної обмотки.
  4. Має висвітитися значення на екрані мультиметра приблизно 01 кОм. Якщо буде показник 00,8 кОм, це допустимо.
  5. Потім перевіряється високовольтна лінія, тестер встановлюється на значення 20 кОм.
  6. Один щуп прикладається до клеми всередині високовольтного проводу, що контактує зі свічкою, а другий - до металевої частини корпусу котушки.
  7. На екрані має відобразитися значення вище 4 кОм.

При менших значеннях, наприклад, 3,86 кОм, котушка не зможе генерувати іскру достатньої потужності, тому двигун бензокоси, мотоблока, скутера, бензопили або іншого пристрою не заведеться. У такому разі вам буде потрібно замінити котушку запалювання. Підібрати потрібну деталь до свого мопеду, тримеру, бензинової пили або бензогенератора можна у нас в інтернет-магазині МотоЗилла. Дізнатися про сумісність котушок з ДВЗ японської, німецької або китайської мототехніки можна у наших фахівців. Знаючи, як перевірити котушку запалювання, можна самостійно визначити, що зламалося. Часом заміни потребує роторМагнето або потрібно відрегулювати зазор на ньому. Іноді винні бронепроводи або пропадає контакт в надсвічнику. Все це теж можна замовити у нас.