Без комутатора скутери з системою запалювання CDI не працюють. По суті, комутатор - це і є саме CDI (Capacitor Discharge Ignition), який забезпечує генерацію іскри для котушки запалювання, щоб вона могла функціонувати незалежно від наявності зовнішнього джерела живлення. Коли мопед не заводиться, послідовно перевіряють весь ланцюг, починаючи зі свічки. Але у деяких моїх клієнтів виникає питання - як перевірити комутатор на скутері? Сьогодні я - майстер з ремонту мотоциклів і мопедів - дам відповідь і поясню простою мовою, що може зробити навіть новачок для перевірки справності CDI. Нагадаю, що я маю великий досвід у ремонті мототехніки, і 10 років співпрацюю з МотоЗілла, допомагаючи людям підбирати якісні запчастини.
Пристрій комутатора на скутері
Щоб розібратися, як перевірити комутатор на скутері, спершу розповім його будову. Це дасть уявлення про внутрішні компоненти. Блок має чорний прямокутний корпус із двома фішками контактів - в одній 4 штирі, а в другій - 2. Усередині корпусу знаходяться:
- Діодний міст для випрямлення змінного струму, що генерується магнето, в постійний.
- Конденсатор, що накопичує напругу для імпульсу.
- Тиристор, що слугує вимикачем ланцюга для циклічної роботи.
Коли генератор магнето починає роботу, на витках його котушки утворюється струм через дію електромагнітного поля. Далі він надходить на комутатор. За допомогою діода на вході напруга випрямляється, перетворюючись на постійну. Вона починає заряджати конденсатор. Досягнувши певного значення відбувається розряд, що надходить на котушку запалювання. Тиристор перекриває канал, і цикл повторюється. Імпульс, що вийшов, приходить на високовольтну котушку запалювання, де напруга зростає до необхідного рівня, щоб розпалити іскру між електродами свічки.
Як перевірити комутатор на справність
Якщо ланцюг не працює, раджу перевірити свічку і саму котушку з високовольтним кабелем і надсвічником, Коли з ними все нормально або вони замінені на нові, а мопед не заводиться, переходимо до перевірки комутатора, про що я розповім на підставі мого досвіду.
Щоб перевірити комутатор на скутері, його необхідно демонтувати з транспортного засобу. Далі процес виконується в такій послідовності:
- Знайдіть заряджений акумулятор із напругою 12V.
- Підключіть до комутатора живлення від АКБ через послідовне з'єднання з мультиметром, встановленим на вольти до 20В.
- Для цього один щуп вставте у фішці в крайній правий роз'єм у нижньому ряду (це плюс).
- Другий дріт від АКБ встановіть на середній роз'єм у верхньому ряду фішки.
- Якщо на мультиметрі з'явилося значення 0,05В і воно поступово знижується, значить комутатор справний.
Таким способом можна перевірити новий комутатор на скутері (який ви купили в магазині), або переконатися, що ваш старий справний. Коли мультиметр показує напругу акумулятора 12V, значить він просто виконує роль транзитного пристрою, і не здатний накопичувати і генерувати розряд на котушку. Якщо тестер нічого не показує, це теж підтверджує поломку CDI.
Якщо мультиметра у вас немає, є ще один простий спосіб, як перевірити комутатор на скутері. Задіюється лампа розжарювання з напругою 3 Вт/12V. Вона під'єднується до тих самих контактів у фішці і до АКБ. Якщо вона горить постійно яскравим світлом або не горить - комутатор зламаний. Коли лампа загоряється і поступово тьмяніє, значить CDI справний.
Тепер ви знаєте, як перевірити комутатор на своєму скутері, ґрунтуючись на досвіді майстра з ремонту мототехніки. Несправні елементи CDI можна замінити, купивши нові в МотоЗілла. Тут є комутатори до різних моделей скутерів, свічки, високовольтні котушки, ротори магнето та інші запчастини.
0 коментарі