З настанням весни саме час відкрити гараж і нарешті повернутися на дорогу зі своїм скутером. На жаль, перш ніж уперше після кількох місяців перерви виїхати на асфальт, необхідно потурбуватися про належну підготовку до сезону - перевірити технічний стан, усунути дрібні несправності, замінити запчастини до скутера та деталі, що зносилися.
Небезпеки, пов'язані з ігноруванням надійної підготовки скутера до майбутнього сезону, можуть бути справді серйозними. На що звернути увагу, які деталі скутера варто замінити і з чого почати?
Ретельне миття для початку
Важко буде добре оглянути скутер, якщо не почати з ретельного миття всіх (ну, майже всіх) його частин. Звісно, ви можете дозволити собі зробити все трохи простіше і використати мийку під тиском. Однак ручна мийка - набагато кращий варіант, оскільки вона дає змогу уважно оглянути кожну деталь скутера. Крім того, це виключає ризик залити систему запалювання і знерухомити транспортний засіб після чищення - не кажучи вже про вимивання мастила з ланцюга.
Якщо скутер чистий, настав час перевірити його основні системи. Насамперед:
- систему запалювання,
- систему змащення,
- гальмівну систему,
- систему трансмісії.
Кожна з цих систем містить дуже важливі для скутера деталі, які можна оглянути й оцінити без особливих зусиль, не вдаючись до допомоги механіка. Саме на конкретних компонентах цих систем вам слід зосередити свою увагу.
Запалювання та електрика
Більшість людей перед тим, як прибрати скутер на зимове зберігання, знімають акумулятор - це особливо важливо, якщо скутер найближчі кілька місяців стоятиме без використання в місці, де є ризик контакту з низькими температурами та вологою. У цьому разі перед початком сезону його слід встановити назад і перевірити напругу: вона має становити від 12,2 до 12,5 вольт (але не менше ніж 12 вольт) за вимкненого запалювання і близько 13,5 вольт за працюючого двигуна.
Якщо акумулятор перебуває в робочому стані, а будь-які компоненти, що працюють від електрики, не працюють (або працюють неправильно), важливо перевірити, чи не перегорів випадково який-небудь із запобіжників. Іншим важливим компонентом, що відповідає за запалювання, є свічки запалювання. Вони мають бути пісочного кольору - білий або чорний наліт може вказувати на неправильне насичення суміші.
Мастило - важлива частина роботи двигуна
Система змащення відіграє дуже важливу роль у правильному функціонуванні двигуна - неправильна або надто мала кількість оливи може призвести до поломки (або навіть повного руйнування) двигуна.
Оливу слід міняти щороку (у разі більш частого використання - кожні 6 000-8 000 км). Думки про те, коли слід міняти мастило, розходяться, і експерти діляться на два варіанти:
Заміна оливи перед відходом на зиму - це дає змогу будь-яким ущільненням у двигуні краще витримати час, коли скутер не використовується.
Заміна оливи безпосередньо перед початком сезону - це запобігає утворенню конденсату та розрідженню мастила протягом кількох місяців.
Який би шлях ви не обрали, не забудьте також встановити новий масляний фільтр під час заміни. Не забудьте також замінити повітряний фільтр (у разі паперових фільтрів) або ретельно очистити його.
Гальма - гарантія безпечної їзди
Це цілком очевидно з точки зору безпеки водія скутера (але також і інших учасників дорожнього руху - як пішоходів, так і автомобілістів). Якщо говорити про найважливіші частини гальмівної системи, то перед початком сезону скутер має пройти перевірку чотирьох компонентів:
- колодки,
- диски,
- рідина,
- трубопровід.
Стан гальмівної рідини дуже важливий: вона має бути більш-менш солом'яного кольору - темна і в'язка скоріше потребує заміни, але навіть якщо для цього немає причин, її все одно слід міняти не частіше ніж один раз на два роки. Однак не кожен скутерист володіє необхідними знаннями, тому рекомендується покладатися на експертну оцінку. Товщина гальмівних колодок також дуже важлива - вона не має бути меншою за 2 мм, і абсолютно неприпустимо, щоб металеві деталі терлися об гальмівні диски. Допустима товщина гальмівного диска має бути вибита на диску, оскільки вона залежить від моделі.
Варто перевірити й очистити приводний ланцюг
скутеристи часто приділяють занадто мало уваги трансмісії, що є серйозною помилкою. Перед початком сезону рекомендується ретельно очистити приводний ланцюг, змастити його і перевірити на наявність люфту або надмірних зазорів між ланками. Правильний натяг ланцюга також важливий.
Підготовка скутера до сезону - дуже важливе завдання, якому необхідно приділити достатньо часу (а іноді й грошей). Однак це дасть вам змогу уникнути можливих поломок або ризику аварії та отримання травм, що, безсумнівно, має велике значення. Не кожен скутерист розуміється на пристрої машини, але це не звільняє його від необхідності пройти перевірку після зимової перерви - у цьому разі достатньо відвідати фахівця і довіритися його досвіду.
0 коментарі