Топ-10 непрощенних помилок і гріхів мотоцикліста-початківця

Основні причини аварій - невідповідність швидкості, неправильний обгін і недотримання безпечної дистанції між транспортними засобами - не змінюються роками. Ось кілька порад, які допоможуть усунути небезпеки та небезпечну поведінку мотоциклістів на дорозі, що може бути особливо корисним тим, у кого невеликий досвід їзди на двох колесах.

ошибки мотоциклистов

1. Перед купівлею мотоцикла

Замість того, щоб купувати одразу міцну "600", давайте знайдемо доглянуту "500". Поступове збільшення вантажопідйомності та віку, які має перевищити мотоцикліст, щоб отримати вищу категорію А, не було випадково закріплено в законі, що діє з 2013 року. Щоб їздити на мотоциклі з двигуном потужністю понад 47 к.с., вам має бути 24 роки, а не 18 років. Також важливо обрати для першого заїзду машину, яка гарантує надійну опору для наших ніг на землі. Крім того, важлива і вага.

Таким чином, краще почати свою пригоду з мотоциклів з меншим робочим об'ємом, які є відносно низькими та легкими.

2. Слідкуйте за технічним станом мотоцикла

У більшості молодих мотоциклістів кошти на купівлю нового мотоцикла доволі обмежені. У такій ситуації значна їх частина приймає рішення про купівлю вживаної машини. Крім витрачання всіх грошей на мотоцикл і можливу реєстрацію, на пристойне обслуговування і купівлю якісних запчастин для мотоцикла коштів уже немає. А потім з'ясовується, що гальмівні колодки скінчилися, масло тече через лаги, а гумі вже більше десяти років. Вийти з цієї ситуації можна, купивши старішу машину, але в кращому технічному стані.

Адже краще їздити на старій, але перевіреній техніці, ніж мати п'ятирічну "стимуляторку", яка стоїть у гаражі, бо ти боїшся на ній їздити.

3. Пам'ятайте про відповідний одяг

За українським законодавством обов'язковим екіпіруванням мотоцикліста є лише шолом. Однак не думайте, що цього достатньо, аби вберегти своє тіло від болісних наслідків падіння. Іноді навіть легке потирання руки може унеможливити подальше катання. Тож інвестуйте в повне екіпірування, рукавички та мотоциклетні черевики.

Пам'ятайте також, що дуже важливо правильно підібрати розмір, щоб накладки або шолом не зісковзнули з того місця, яке вони мають захищати під час падіння.

4. Передбачайте рухи інших

Мотоцикл - це не машина. Більшість із тих, хто вже має права на мотоцикл, раніше мали категорію B. Це також призводить до того, що під час водіння автомобіля накопичується безліч шкідливих звичок. У машині, навіть якщо ми занадто сильно розганяємося і нам доводиться сильно гальмувати, просто сильно натискайте на педаль.

Різке гальмування мотоцикла, наприклад, на слизькій поверхні, може призвести до перекидання.

Ось чому так важливо переключитися на інший спосіб мислення. Замість пасків безпеки, систем ESP, антипробуксовочної системи та подушок безпеки потрібно розвивати в голові здатність прогнозувати ймовірні сценарії, які можуть статися на дорозі. І ми повинні припускати найгірші варіанти.

5. Тренуйтеся гальмувати та уникати перешкоди

Складання іспиту з водіння на категорію А - навіть з першої спроби - не є гоночною ліцензією. Усвідомте, що ваші навички невисокі, але з роками і накатаними кілометрами вони ставатимуть дедалі кращими і кращими.

Це не дурний намір час від часу виїжджати за місто і практикувати екстрене гальмування на порожній дорозі. Ще краще взяти участь у мотошколах, де ви виправлятимете свої помилки під наглядом інструкторів, наприклад, під час обходу перешкоди.

6. Слідкуйте за провулками і доріжками

Під час водіння автомобіля ми часто не усвідомлюємо важливість зчеплення шин з дорогою. Такі роздуми приходять до людини тільки тоді, коли вона сідає на мотоцикл. По-перше, необхідно проїхати кілька кілометрів (залежно від температури), щоб шини нагрілися до потрібної температури, що дозволить протектору "прилипнути" до асфальту.

7. Просто повільніше

Невідповідність швидкості дорожнім умовам є найчастішою причиною аварій з вини мотоциклістів. До цього додається небезпека того, що інший водій приєднається до руху, не помітивши або неправильно оцінивши відстань. А всьому виною надто висока швидкість, що досягається двоколісними транспортними засобами.

Мотоциклісти часто скаржаться, що хтось підрізав їм дорогу. Так, але зазвичай вони не кажуть, що їхній байк їхав набагато швидше, ніж мав би.

8. Проїжджайте скрізь, де можете, використовуйте поворотники

Ще однією причиною аварій з вини мотоциклістів є неправильний обгін. Подвійна суцільна смуга, вузька дорога тощо. Ситуації, в яких необхідно швидко змінити смугу руху, можуть бути небезпечними. Якщо ви знаєте, що в таких ситуаціях загинуло багато мотоциклістів, ви будете уважніше ставитися до повільніших транспортних засобів. Також пам'ятайте про обов'язкове використання поворотників. Крім того, що цього вимагає регламент, відсутність сигналізації сприймається іншими водіями як відсутність культури водіння.

9. Тримайтеся на безпечній відстані

Говорячи про дотримання безпечної дистанції, пам'ятайте, що під час руху в заторі між автомобілями можна зачепити дзеркало в машині, і навіть (таких випадків було багато) нарватися на двері, які хтось відчинить, щоб щось винести.

10. Не змагайтеся з іншими гонщиками

Більшість молодих мотоциклістів вважають, що у них найшвидші машини в місті. Однак, якщо ви зустрінете на своєму шляху когось, хто також має схожу думку, це може закінчитися трагедією.