Топ 10 міфів про обкатку мотоцикла

Питання обкатки мотоцикла після купівлі або ремонту вкрите міфами і порадами на кшталт "а у мене тут таке було...". Ми зібрали їх усі - і пояснюємо чому іноді все зовсім не так, як здається :)

Міф 1. Мотоцикли проходять обкатку на заводі - більше нічого робити не потрібно

Та ні. У процесі складання мотоцикла мотор запускають лише 2 рази, кожен на кілька хвилин. Перший раз, коли двигун сходить зі складальної лінії, на холодний тест (двигун із залитою оливою під'єднують до електромотора, щоб знайти витоки, нестиковки і дефекти. Другий раз: коли мотоцикл повністю зібраний - на 10 хвилин тестів і потім одразу в пакувальний цех. Щоб нормально обкатати двигун мотоцикла потрібна щонайменше година, а це одразу підніме його вартість, тому виробники цього не роблять.

Міф 2. Під час обкатки припрацьовуються шестерні, шийки колінвалу і вкладиші

Так, усім новим деталям потрібен час, щоб трохи згладити поверхню, але це абсолютно не впливає на роботу двигуна (навіть за максимального завантаження). Єдина деталь, якій дійсно потрібна обкатка - це поршневі кільця. Вони мають спеціальну обкатну кромку і протягом 10 хвилин притираються до поверхні циліндра, забезпечуючи відмінну чіпкість. Але цю фазу мотоцикли проходять на етапі тестування.

Міф 3. Правильна обкатка мотора - на холостих

Ось так легко можна "вбити" мотор. По-перше, на холостих наповнюваність циліндрів дуже низька - тиск розвивається близько 20 атмосфер (проти 50-60 за нормальної роботи). Цього недостатньо, щоб кільця ефективно притискалися до поверхні циліндра. Як результат: втрата пружності кілець і весь спектр проблем із цим пов'язаних.
По-друге, мастило. Обороти холостого ходу не перевищують 1000, цього замало для нормальної роботи маслонасоса і створення достатнього масляного туману в картері. Як результат: спочатку - напівсухе тертя, а потім - клин

Міф 4. Головне - не перевищувати оберти і швидкість, зазначені в інструкції

Давним давно, в інструкціях були реально цінні поради. У сучасних мануалах все частіше зустрічається чергова фраза "перші 1000 км не катайся на обертах більше 5000 і швидше 70 км". Виконуючи ці інструкції деякі водії довго катають на низьких обертах, а після такої обкатки ресурс двигуна скорочується вдвічі. Що наближає дату капремонту

Міф 5 Якщо розвивати високі оберти - мотор заклинить

Ні-ні, короткочасно розвинути високі оберти - можна (якщо, наприклад, ти збільшуєш швидкість), а ось що не можна - так це їхати на них. Звісно, йдеться про плавний розгін, а не про віджиг на задньому колесі.

Міф 6. Під час обкатки не можна гальмувати двигуном

Сучасні інжекторні мотоцикли під час гальмування двигуном припиняють подачу пального і циліндри обдуваються холодним повітрям, за рахунок чого добре охолоджуються. Але знову ж таки - йдеться про плавне гальмування. Дві передачі вниз і різке гальмо здатне "вбити" навіть обкатаний мотор.

Міф 7. Обкатувати потрібно мінімум 4000 км

Зараз жоден мотоцикл або машина не потребують настільки багато часу для обкатки. Інша справа - мотор після капітального ремонту, тоді часу на обкатку потрібно побільше, так.

Міф 8. Під час обкатки можна використовувати найдешевшу оливу

У період обкатки мотору життєво важлива наявність в маслі протизносних, протизадирних присадок і дисперсантів, які виведуть абразиви і продукти притирання. Олива після обкатки - обов'язково поміняти (навіть, якщо на вигляд вона нормальна і не потемніла)

Міф 9. У поїздці димить мотор - так це нормально!

Ні! Таке може бути перші 10 хвилин, і то - мова зараз не про клуби сизого диму. Або циліндри спалені, або у них порушена геометрія.

Міф 10. Мотор вийде на свою номінальну потужність тільки після обкатки

Після капітального ремонту двигун має працювати на повну потужність одразу ж. Інакше - питання до самого ремонту.