Скутери для станта: 5 головних ознак, що скутер підходить для стантрайдингу

А ви не знали, що на скутері можна таке робити?!

Вираз стантрайдинг прийшов до нас з англійської (stunt riding), і означає "їзда" і "трюк". Так, на двоколісному транспорті можна влаштувати справжнє шоу, що, до речі, і відбувається на спеціальних майданчиках, які збирають тисячі глядачів. Стантрайдинг належить до екстремальних видів спорту, має мільйони шанувальників, спеціалізовані сайти та форуми, присвячені вибору мототехніки та нюансам виконання трюків. Хто займається таким видом спорту - тому часто доводиться міняти запчастини для скутерів в Україні, тому будьте готові.

Багато аматорів-початківців (привіт категорії 16+) вважають за краще тренуватися на скутері, адже падіння під час навчання неминучі, і краще це зробити на порівняно недорогому мопеді, ніж "потрощити" дорогий байк (за який буде "а-на-на" від тата). Звичайно, відпалювати гуму тут не вийде, але базові трюки освоїти можна. У цьому огляді ми розглянемо 5 головних ознак того, що скутер підходить для станта. Це допоможе вам уникнути помилок під час вибору.

Скутер для станта
Скутер для станта

Ознака 1: Рівна тяга

Оскільки більшість трюків передбачають їзду на задньому колесі ("віллі"), скутер для станта повинен мати рівну тягу, адже крутний момент передається на задню вісь. Це означає підтримання заданих обертів у будь-якому діапазоні, який задає спортсмен на рукоятці газу. Якщо ДВЗ працює ривками, вам буде важче утримати рівновагу, балансуючи на одному колесі, та ще й закидаючи в цей час ноги за голову, ну або що там належить робити...

В ідеалі стант скутер повинен мати інжекторну систему впорскування, що забезпечує більш економічну і точну подачу бензину в камеру згоряння. Але таких моделей одиниці на ринку, та й коштують вони пристойно. Доводиться вибирати з карбюраторних моделей. Тоді проведіть тест перед покупкою:

  1. Заведіть двигун і послухайте холості оберти - вони не повинні "плавати".
  2. Сядьте на скутер і наберіть швидкість 20 км/год - мопед має їхати не гальмуючи і не розганяючись мимовільно.
  3. Збільште швидкість до 30, 40, 50 км/год - скрізь має бути присутня рівна тяга.

Без такої перевірки купувати скутер для станта ризиковано, тому на вас чекає палка суперечка з менеджером магазину. А потім ви побачите, як він сивіє, поки ви робите тестову поїздку.

Ознака 2: Курсова стійкість

Стантрайдинг передбачає трюки з їздою без рук і навіть зі стійкою на сидінні. Найбезбашенніші екстримали вміють стояти ну руках. Відповідно, важлива курсова стійкість на обох колесах і на одному, інакше ви впадете у всіх на очах (зате скільки переглядів наберуть ролики на YouTube). Перевірити стійкість можна таким чином:

  1. Заведіть двигун мопеда.
  2. Розженіться до швидкості 20-30 км/год.
  3. Відпустіть кермо.
  4. Спостерігайте: скутер для станта має їхати рівною лінією, за умови, що ви правильно балансуєте своєю вагою (не зміщуйте корпус вліво або вправо).

Якщо мопед так і норовить піти з лінії, хилиться, значить, у нього порушена геометрія рами (варили зварювальники з руками, самі знаєте звідки), деформовані покришки або колісні диски. Без тесту цього не дізнатися, тому "стійте на смерть" у своїй вимозі або шукайте, де купити скутер в іншому місці. Але якщо мопед дістається вам безплатно (хтось дарує, наприклад), можна спробувати замінити шини та диски - а раптом допоможе?

Ознака 3: Передні дискові гальма

Один із найкрутіших елементів під час станту - "стоппі" або їзда на передньому колесі з різкою зупинкою. Щоб елегантно зависати і балансувати в такому положенні, не обійтися без передніх дискових гальм. Обтискний колодковий механізм навколо обода - взагалі не варіант, а барабанні гальма, що використовуються в деяких моделях скутерів, тримають гірше. Сподіваюся, ви знаєте, який вигляд мають дискові гальма?

Ознака 4: Надійна паливна система

Більшість трюків при "віллі" і "стоппі" передбачає положення мотоцикла під кутом 45-90 градусів відносно дороги. Такі перекоси можуть призвести до залиття камер карбюратора бензином, після чого мотор почне працювати гірше або взагалі затихне. Щоб переконатися, що скутер підходить для станта, заведіть ДВЗ і руками підніміть передню частину до передбачуваного положення, звичного при трюкових програмах. Не заглох - газуйте, і якщо знову не глухне - радіємо!

Ознака 5: Хороша підвіска

Повернення до двоколісної опори після їзди на задньому або передньому колесі завжди створює навантаження на амортизатори. Тому вони "вмирають" зазвичай першими. Скутер для станта повинен мати двосторонні газомасляні стійки, які "живуть" довше. В іншому разі налаштуйтеся часто їх міняти.

Що зазвичай переробляють для підготовки скутера до станту

Переробити для станта можна практично будь-який скутер, але краще використовувати японські моделі, а не китайські. Останні дозволять усім розповідати, що ви займалися стантрайдингом цілий місяць (поки техніка не зламалася остаточно).

Найчастіше для станта купують скутери: Yamaha Aerox, HONDA DIO, Yamaha BWS, Yamaha Slider або Yamaha Jog. Брати нову техніку або б/в - вирішувати вам, але не забудьте про тести, про які ми писали.

Перед початком тренувань вам знадобиться встановити:

  • кермо відкритого типу, що полегшує утримання під час "віллі" і не заважає закиданню ніг;
  • бугель, що захищає від падіння на спину;
  • пеги, щоб можна було ставити ноги на осі коліс.

Деякі змінюють вихлопну систему, встановлюючи укорочений глушник, щоб він не бився об асфальт і не заважав ногам.

Звичайно, "смертельний поцілунок" на скутері має не такий ефектний вигляд, як на спортивному мотоциклі, але можна виконати багато інших трюків. Головне, правильно вибрати мопед для стантрайдингу.

P.S. Обираючи стант скутер, звертайте увагу на поширеність моделі на ринку та наявність запчастин. Мототехніка за такої агресивної експлуатації, падінь, неминуче буде частіше ламатися, тому деталі підвіски, елементи обшивки і гальмівної системи мають бути в наявності в інтернет-магазинах. Інакше режим тренувань буде "день через місяць".