Як майстер з ремонту мопедів і мотоциклів, я нерідко стикаюся з проблемою, коли мені привозять зламаний скутер, який заводиться і одразу глухне. Причини тут можуть бути різні, і сьогодні я детально розпишу всі можливі, щоб ви змогли усунути їх своїми руками. Нагадаю, що мене звати Андрій, у мене великий досвід роботи з ремонту мототехніки, і я співпрацюю з МотоЗіллою вже 10 років.
Причини, чому скутер заводиться і глухне
Якщо мопед заводиться і може пропрацювати на холодну хоча б 1-2 секунди, значить відкидаємо версію зі зламаною системою запалювання, низькою компресією. В іншому разі мотор не запустився б взагалі. Головна причина, чому скутер заводиться і глухне, криється в паливній системі. Розглянемо три можливі версії того, що відбувається:
- Занадто низька кількість палива. Буває, коли в карбюратор надходить обмежена кількість бензину від насоса підкачки. Коли вприскнуте пальне закінчилося, двигун одразу глухне.
- Занадто збіднена суміш. Паливо подається постійно, але його занадто мало, щоб ДВЗ нормально функціонував.
- Занадто збагачена суміш. Пальне подається удосталь, тому його співвідношення в повітряно-паливній суміші надлишкове. Це теж погано, оскільки двигун буквально захлинається від збагаченої суміші і не може працювати далі.
Що робити, якщо скутер заводиться і глухне
Розуміючи можливі причини, чому скутер заводиться і глухне, розглянемо, що робити в кожній ситуації. Спершу рекомендую перевірити рівень палива в бензобаку. Ще на моїй практиці майстра з ремонту траплялися випадки, коли в баку забивався повітряний вентиляційний отвір. У результаті всередині утворюється вакуум, і бензин не проходить далі, навіть за умови повного бака. Прочистіть цей отвір і повторіть спробу запуску.
Серед інших банальних причин нестачі палива, через що скутер заводиться і глухне:
- перетиснуто шланг, що подає пальне;
- скупчилося сміття всередині бензобака;
- зламаний бензокран;
- засмічений паливний фільтр.
Рекомендую замінити зламані деталі та витратні матеріали, купивши якісні запчастини для скутера в Мотозілла. Якщо ТО нещодавно проводилося, ці елементи в порядку, розбираємося далі.
Основна причина того, що відбувається, судячи з моїх спостережень майстра, - в карбюраторі. Якщо суміш занадто бідна, покрутіть гвинт кількості за годинниковою стрілкою. Якщо занадто багата, навпаки загорніть цей гвинт проти годинникової стрілки. Коли ситуація не змінилася, скутер, як і раніше, заводиться і глухне, можливо, забився жиклер. У вузькому каналі накопичується сміття і наліт від неякісного бензину. Звужується пропускна здатність, що збіднює суміш. Викрутіть жиклер і продуйте його з балона з очисною рідиною. При цьому зверніть увагу на наявність ущільнювальної гумки на жиклері. Можливо, під час попереднього чищення вона вилетіла з гвинта якості, і тепер у цьому місці відбувається підсмоктування повітря. Знайдіть нову ущільнювальну гумку, встановіть її на клапан.
На моїй практиці майстра з ремонту траплялися випадки, коли підсмоктування повітря відбувалося через мембрану карбюратора. Розберіть корпус, відтягніть гумку і переконайтеся у відсутності тріщин. Розтягнутість мембрани (а вона розтягнута у багатьох) не має значення - головне герметичність.
Збагачена суміш, як підказує мені досвід, може бути через проблеми з клапаном-збагачувачем. Можливо, він криво встановлений, що призводить до заклинювання штока. Або на поверхні деталей, що труться, з'явилися задирки, і шток підклинює. Коли голка клинить, зависаючи в напіввідкритому положенні, відбувається перелив бензину, що збагачує суміш і призводить до неможливості її займання. Розберіть клапан збагачувача, шліфуйте шток (голку) і приберіть задирки в колодязі, куди він входить.
Під час складання клапана раджу звернути увагу на наявність ущільнювальної гумки. Якщо її немає, значить у цьому місці теж можливий підсос повітря. Підберіть відповідну гумку, звернувшись до менеджерів МотоЗілла.
0 коментарі