Бензопили різних брендів STIHL, Husqvarna, Goodluck, Huter, Patriot, DAEWOO та ін. оснащуються двотактними або чотиритактними бензиновими двигунами. У першому випадку паливо потрібно змішувати з маслом, а в другому - мастило заливається окремо і постійно знаходиться в картері. Але скрізь періодично потрібне регулювання карбюратора, що відповідає за подачу пального та повітря в камеру згоряння. Найчастіше це можна зробити своїми руками, знаючи просту інструкцію. Принцип скрізь схожий, незалежно від моделі та марки інструменту. У цій статті ми розглянемо, як відбувається регулювання карбюратора бензопили та як визначити, що налаштування зроблено правильно.
Коли потрібне регулювання карбюратора бензопили?
Найчастіше регулювання карбюратора на бензопилах потрібно перед першим використанням, коли бензоінструмент дістається з коробки. Навіть у найвідоміших брендів із заводу не завжди правильно налаштовується цей вузол (або зовсім не налаштовується), а весь процес перекладається на плечі покупця. Інструкція з експлуатації може містити мізерну інформацію або мати незрозумілі позначення по гвинтах.
Ще налаштування карбюратора можуть збиватися через вібрацію та природне зношування деталей, а також за мінливих погодних умов та зовнішніх факторів (збільшився рівень вологості повітря, сильно знизилася температура навколишнього повітря, залитий бензин сумнівної якості тощо).
Серед ознак, що вказують, що необхідне регулювання карбюратора на бензопили, такі:
- ДВЗ глухне мимовільно;
- неодружені обороти нестабільні;
- двигун як би захлинається паливом;
- при натисканні на курок газу ланцюг повільно набирає обертів;
- при пилянні виникають провали тяги;
- при натисканні курок виникає значна затримка реакції;
- під час пиляння дерева не вистачає потужності, робота йде повільно;
- пила сильно вищить;
- значно збільшилася витрата бензину;
- на неодружених обертах обертається ланцюг.
Деякі з ознак можуть вказувати на підвищений опір у свічці запалювання, попадання сміття в паливну систему, інші поломки та ін. Але ми виходимо з того, що все робоче, і потрібне лише правильне налаштування карбюратора бензинової пилки. Мета заходу – досягти рівних обертів без провалів на холостому ходу та достатньої потужності, щоб кроїти дерево, але без перевитрати палива.
Якщо ж щось зламалося, ви завжди можете знайти запчастини до бензопил різних брендів (Husqvarna, Goodluck та ін.) у нашому інтернет-магазині МотоЗилла. Ми маємо великий асортимент двигунів, деталей корпусу, витратних матеріалів. Пропонуємо розумні ціни та доставку.
Пристрій карбюратора бензопили
Щоб виконати процедуру правильно, потрібно трохи розуміти пристрій та принцип роботи карбюратора бензопили.
Карбюратор у будь-якій моделі бензинової пилки має:
- алюмінієвий корпус (для зменшення ваги) із внутрішніми камерами;
- фільтруючу сітку для затримання найдрібнішого сміття;
- керуючу мембрану.
- повітряну заслінку та дифузор на вході;
- паливну камеру поплавця;
- жиклери або клапани, що дозують подачу палива на різних етапах роботи;
- розпилювач, що подає пальне всередину.
У карбюраторі повітря поєднується з паливом і надходить у камеру згоряння. Від правильності налаштувань вузла залежить робота ДВЗ. Якщо суміш буде збіднена, двигун втратить потужність, пила погано різатиме, глухне. Збагачена суміш веде до перевитрати бензину, захлинуванню, вереску, мимовільної зупинки двигуна.
Управління клапанами для правильного налаштування здійснюється за допомогою трьох гвинтів. Як зазначено в інструкції з експлуатації, вони мають таке значення:
- L ― відповідає за реакцію бензоінструменту при натисканні на курок газу.
- Т ― регулює холостий перебіг.
- Н ― впливає на потужність, необхідну при крої матеріалу.
Для регулювання знадобиться фігурна викрутка (шліц Ph). Весь процес не вимагає розбирання корпусу ― доступ до гвинтів є через отвори у пластиковій обшивці. Усі виробники підписують отвори, щоб користувач не заплутався.
Покрокова інструкція налаштування карбюратора бензопили
Завдяки простій інструкції в цій статті, що підходить до всіх моделей та брендів (китайських, японських, німецьких), вам не доведеться шукати відео, як відрегулювати карбюратор на бензопилі. Все просто і зрозуміло - достатньо слідувати крокам, описаним у статті.
Регулювання відбувається на прогрітому двигуні, а значить бензопилу потрібно запустити, смикнувши за трос ручного стартера. Перед цим гвинти L і H слід закрутити до упору, а потім відвернути проти годинникової стрілки на 2 оберти кожен. Гвинт Т встановлюється у середнє положення (конус повністю видно, якщо зняти повітряний фільтр). Щоб не розбирати корпус досить повністю викрутити гвинт, потім повністю вкрутити, підрахувавши оберти. Потім викрутити до половини.
Коли двигун прогріється (приблизно 3-7 хвилин, залежно від температури на вулиці), можна приступати до безпосереднього регулювання у такій послідовності:
- Починається процес з гвинта L. Якщо при натисканні на курок газу двигун захлинається або повільно набирає обертів, потрібно спробувати трохи збіднити суміш. Для цього гвинт закручується за годинниковою стрілкою на 1/4 оберту. Знову натискаємо на курок та оцінюємо реакцію бензоінструменту. Якщо робота нестабільна, можна зменшити подачу палива, ще закрутивши 1/4 обороту.
- Тепер відбудовується робота холостого ходу ( Т ). ДВС повинен працювати стабільно (без підгазування курком), а ланцюг не повинен обертатися. Якщо пиляльне оснащення рухається, гвинт Т трохи крутять проти годинникової стрілки, поки ланцюг не зупиниться. При цьому чути, як обороти знижуються. Тут можна відбудувати пилку, щоб вона не глухла, але й не було перевитрати бензину.
- Налаштування гвинта Н задає потужність та оберти пили під час навантаження (контакту ланцюга з деревом). Якщо інструмент сильно вищить і ріже дуже бадьоро, гвинт потрібно закрутити за годинниковою стрілкою на 1/4 або 1/2 обороту. Оптимальний параметр обертання валу ДВЗ - 9000-10000 оборотів за хвилину (можна перевірити по тахометру). Протестуйте бензоінструмент під навантаженням, розпилявши гілку. Оснащення має впевнено входити в матеріал.
Додаткове підстроювання гвинтом Н роблять безпосередньо у роботі. При розпилюванні великих колод суміш трохи збагачують, а при порізці гілок - трохи збіднюють.
Регулювання карбюратора бензопили вважається закінченим, коли мотор не глухне, функціонує стабільно і потужності вистачає для комфортної роботи. Оскільки весь процес виконується на слух, новачкам спершу буде незвично. Важливо не поспішати. Якщо ДВС затихне – нічого страшного. При необхідності все можна повторити заново, встановивши гвинти у вихідне положення.
0 коментарі