Регулювання карбюратора бензогенератора: як правильно налаштувати?

Бензогенератори належать до альтернативних джерел струму, що застосовуються як резерв, коли немає напруги на основній лінії. Їх задіюють у разі тимчасового відключення світла, на дачі, під час роботи в польових умовах або на невеликих будівельних майданчиках. Щоб агрегат добре працював і видавав заявлену потужність, періодично необхідне регулювання карбюратора бензогенератора. Звертатися в сервісний центр при цьому не обов'язково - все можна зробити своїми руками. Ось проста інструкція з покроковим описом дій.

Ситуації, коли потрібне регулювання карбюратора бензогенератора

Для початку згадаємо ознаки неправильних налаштувань карбюратора, які потрібно знати всім власникам бензинових генераторів:

  • двигун важко запускається на холодну (після тривалого простою) або при сезонному похолоданні;
  • істотно збільшилася витрата бензину, хоча навантаження по роботі колишні;
  • з вихлопної труби йде густий дим, особливо в момент запуску;
  • на свічці запалювання присутній чорний нагар;
  • холості оберти плавають;
  • періодично ДВЗ глухне на холостих обертах;
  • спостерігається низька напруга під час відсутності навантаження;
  • після підключення споживачів (електроінструмент, обігрівач, лінія освітлення), відчувається робота з надривом, пристрій явно не тягне навантаження, хоча останнє не перевищує допустимого за паспортом.

Періодично регулювання карбюратора бензогенератора потрібне через зміну зовнішніх умов, наприклад, зниження температури навколишнього повітря або підвищення вологості. Оскільки повітря використовується для утворення повітряно-паливної суміші, його стан позначається на роботі всього пристрою, вимагаючи внесення коригувань у налаштування паливної системи.

Під час роботи генератор сильно вібрує, що призводить до ослаблення зафіксованих регулювальних гвинтів. Вони прокручуються, змінюючи положення. Природний знос деталей теж позначається на точності зазорів, що впливають на якість утворення і спалювання суміші. Якщо транспортування бензогенератора виконувалося неакуратно, регулювальні елементи могли пошкодитися від удару, що збило налаштування. Регулювати доводиться навіть нові моделі, якщо це проґавили зробити на заводі, а також за кілька днів експлуатації, оскільки деталі притираються під час обкатки і починають працювати по-іншому.

Трохи про конструкцію і принцип роботи

Незалежно від марки бензогенератора (Daewoo, Haofa, P.I.T., Target, Einhell тощо), усі 2-тактні та 4-тактні моделі без інжектора оснащуються карбюратором. Зазвичай він розташований із заднього боку (протилежного від приладової панелі), з краю. У ньому є 3-4 гвинти. Два розташовані у верхній частині і 1-2 в нижній. Нижні відповідають за злив бензину і видалення сміття. Під час регулювання їх чіпати не потрібно.

Робота з налаштування виконується верхніми латунними гвинтами. Один із них регулює положення дросельної заслінки, що подає повітря (кількість). Від нього залежить робота ДВЗ на холостому ходу. А інший - впливає на якість утворення повітряно-паливної суміші, що позначається на роботі під навантаженням.

Особливості регулювання карбюратора бензогенератора: інструкція простою мовою

Перед регулюванням карбюратора бензогенератора необхідно виконати просте техобслуговування. Свічковим ключем викручується свічка запалювання і очищається щіткою по металу від чорного нагару. За допомогою щупа виставляється зазор на електроді, що дорівнює 0,7 мм. Змінюється повітряний фільтр, а якщо ваша модель має паливний фільтр, то його теж краще замінити.

Потім озбройтеся викруткою з плоским шліцом (SL) і виконуйте дію в такій послідовності:

  1. Закрутіть за годинниковою стрілкою гвинт кількості до упору, а потім відверніть на 1 повний оберт.
  2. Закрутіть до упору, а потім відкрутіть на 2 оберти гвинт якості.
  3. Запустіть бензиновий генератор, смикнувши за ручку ручного стартера.
  4. На вольтметрі приладової панелі має видаватися напруга 220V.
  5. Якщо напруга менша, необхідно прокрутити вліво-вправо гвинт кількості подачі повітря, що керує дросельною заслінкою, щоб пристрій генерував рівно 220В. При цьому звертайте увагу, щоб двигун не захлинався, але й не працював на "останньому подиху".
  6. Досягніть балансу між максимально наближеним значенням напруги до 220В і рівною роботою холостого ходу.
  7. Потім навантажте генератор на 50% від максимально можливого. Наприклад, якщо у вас модель на 3 кВт, підключіть бойлер 1,5 кВт або кімнатний обігрівач.
  8. Слідкуйте за вольтметром, який має продовжувати показувати 220В. Обороти ДВЗ мають бути рівними (хоча звук генератора стане голоснішим). За необхідності коригуйте напругу другим гвинтом якості повітряно-паливної суміші, обертаючи його вліво або вправо.

Додатково перевірити правильність регулювання карбюратора можна за свічкою. Дайте обладнанню попрацювати під 50% навантаженням кілька хвилин, заглушіть двигун, викрутіть свічку. Вона має бути без чорного нагару (за умови, що ви її заздалегідь почистили, як було описано в нашій інструкції). Якщо нагар є, значить суміш перезбагачена, і гвинт якості потрібно трохи прикрутити.

Правильно відрегульований карбюратор бензогенератора буде легко заводитися (з одного ривка троса ручного стартера), зменшиться витрата палива (можливо, грам на 200). На холостих обертах збережеться рівна робота, і агрегат видаватиме 220V як під навантаженням, так і без нього.

Якщо після технічного обслуговування і регулювання карбюратора бензогенератор, як і раніше, працює погано, потрібен ремонт. Купити хороші запчастини для цього в Україні можна в нашому інтернет-магазині МотоЗилла. Ми пропонуємо витратні матеріали: фільтри, свічки запалювання, масла, прокладки, сальники, трубки. Є деталі для заміни, включно з: карбюраторами до бензогенераторів різних марок, приводними ременями, маховиками, бензобаками, шківами, стартерами, колесами, глушниками тощо. Маємо в продажу і самі бензогенератори, якщо ваш остаточно зламався. Якщо потрібна допомога в підборі запчастин до китайських, німецьких або японських бензинових генераторів, зверніться до наших консультантів, зателефонувавши за номером, вказаним на сайті.