Кожен власник мотоцикла або скутера має періодично перевіряти, чи горить стоп-сигнал при натисканні на скобу ручного гальма. Якщо задній ліхтар не спрацьовує, інші учасники дорожнього руху не дізнаються, що ви гальмуєте, а тому можуть не встигнути уповільнити хід. Сумними наслідками можуть стати ДТП, дорогий ремонт з відновлення, а може і травми. Якщо ви виявили, що під час натискання на гальмо не горить стоп-сигнал, потрібно знайти причину і усунути її. Причин може бути кілька. Бували на моїй практиці і незвичайні. У цій статті я розповім всі можливі варіанти, що робити в кожній ситуації. Хто ще мене не знає - я майстер з ремонту мотоциклів і скутерів. Ще я понад 10 років співпрацюю з МотоЗілла як експерт з мотозапчастин.
Причини, чому не горить стоп-сигнал на скутері або мотоциклі
Найбанальніша причина, через яку під час натискання на гальмо не горить стоп-сигнал, - перегоріла лампа. Вони не вічні. Я пробував встановлювати лампочки за 5 грн і за 30 грн, і навіть Valeo-оригінал французькі. Їх вистачає на 1-5 років, залежно від стану електрики і характеристик напруги бортової мережі. Будь-який стрибок струму може призвести до виходу з ладу лампи. Згодом напівпровідники та інші елементи вигорають від перепаду температур, а в поєднанні з тряскою можуть просто зруйнуватися.
Якщо нитку напруження не видно неозброєним поглядом, продзвоніть лампочку мультиметром. За відсутності тестера просто купіть нову - вона не завадить у запасі, якщо справа виявиться не в ній. Найчастіше заміна лампочки вирішує проблему. Далі розповім інші варіанти, чому може не горіти стоп-сигнал.
Обрив проводки
Передача напруги від генератора до заднього ліхтаря відбувається двома дротами, прокладеними по рамі. Поступово їхня ізоляція грубіє, перетирається від вібрації, оболонка лопається. Це призводить до замикання контакту на масу або короткого замикання між собою. Часом, як наслідок, перегорає лампочка. Її заміна нічого не дає, оскільки присутній обрив проводки.
Для усунення проблеми рекомендую продзвонити проводку мультиметром. Це можна зробити на клемах підключення кінцевика (називається серед райдерів і майстрів "жабка"), коли встановлено завідомо справну лампочку. Якщо прилад показує обрив ланцюга, огляньте дроти. Можливо, замкнуте або переламане місце видасть себе візуально. В іншому разі потрібно замінити обидва дроти.
Короткий язичок кінцевика
Стоп-сигнал на скутері або мотоциклі може не спрацьовувати через короткий важіль кінцевика. Це пластикова деталь, яка поступово зношується. Скоба ручки гальма при натисканні не дістає до неї, тому лампа не загоряється. Тут допоможе тільки заміна всього кінцевика, оскільки така маленька деталь як натискна кнопка окремо не продається.
Відсутність контакту
На моїй практиці майстра з ремонту скутерів і мотоциклів траплялися випадки, коли сигнал гальма не загорявся через окислення контактів. Вони алюмінієві, тому вологе повітря сприяє утворенню на поверхні металу тугоплавкого оксиду. Поступово оксидна плівка розриває контакт, передача струму припиняється. Ще я спостерігав, коли обтискні клеми розбовтуються в гнізді, куди підключається кінцевик. Електричний ланцюг при цьому розривається.
Для ремонту раджу:
- Роз'єднати фішку електропроводки на кермі скутера або мотоцикла.
- Надфілем сточити тугоплавкий оксид.
- Обробити контакти силіконовим мастилом, щоб захистити їх від впливу вологи в майбутньому.
- Підтиснути тонкою викруткою обтискні клеми, щоб контакт був щільним і не зникав від вібрації та тряски на купинах.
- Приєднати кінцевик до фішки контакту на кермі мотоцикла або скутера.
Ще, з мого досвіду зазначу, що контакт розривається всередині кінцевика. Там присутні два п'ятака, які замикаються між собою під час вдавлення виступаючої лапки. Якщо поверхня п'ятаків пригоріла, цей новоутворений шар не дає пройти електричному струму. Тоді можна розкрити одну з боковин "жабки", почистити надфілем контакти п'ятаків, зібрати все назад. Найчастіше конструкція "жабки" нерозбірна, тому для зворотного складання доведеться використовувати суперклей.
Поломки кінцевика
Серед рідкісних випадків з моєї практики майстра з ремонту мотоциклів - обламування одного з контактів кінцевика. Самі контакти являють собою дві алюмінієві пластини з отворами, розташовані паралельно один одному. Хоча великого механічного навантаження на них не виявляється, вони можуть відламатися. Алюміній дуже м'який, тому неакуратні дії райдера або іншого майстра з ремонту, наприклад, під час встановлення ручки, можуть призвести до облому одного з контактів. Відразу цього можна не помітити, поки інший водій не підкаже, що у вас не горить стоп-сигнал.
При цьому зазначу, що відламаний контакт застряє у відповідній частині всередині фішки. Витягти його можна пінцетом - саме так роблю я. Для ремонту потрібно встановити новий кінцевик. Не завадить профілактика у вигляді дій, описаних мною в попередньому підзаголовку.
Отже, тепер ви розумієте, чому при натисканні на гальмо не горить стоп-сигнал і як виправити ситуацію. Підкажу, що купити кінцевик для спрацьовування стоп-сигналу на будь-яку модель мотоцикла або скутера, а також проводку можна в інтернет-магазині МотоЗилла. Тут є якісні елементи і самої гальмівної системи для безпечної їзди.
0 коментарі