У більшості бензогенераторів використовуються двигуни внутрішнього згоряння, що працюють на 4 такти. За подачу повітря і відведення відпрацьованих газів у них відповідають клапани. На кожному циліндрі їх 2 - впускний і випускний. Згідно з інструкцією з експлуатації, необхідне періодичне регулювання клапанів бензогенератора, яке виконується за допомогою спеціального пристосування - щупа. У цьому огляді я - майстер з ремонту мотоциклів, бензогенераторів і скутерів, розповім, як покроково виконати цей процес правильно. Хто ще не знає - мене звати Андрій, у мене своя майстерня, і я 10 років співпрацюю з МотоЗілла.
Важливість регулювання і регламент
Спершу я, як майстер, розповім, на підставі мого досвіду, коротко будову клапанного блоку, щоб вам було простіше зрозуміти, навіщо його періодично регулювати. Клапани в бензогенераторі являють собою стрижні з п'ятаками на кінці. П'ятаки перекривають собою вхідні отвори у верхній частині циліндра, лягаючи в сідла. Це забезпечує збереження компресії в момент стиснення поршнем. Керують клапанами за допомогою коромисел, які впираються в їхні штовхачі.
Через властивість металу розширюватися під нагріванням, було передбачено технологічні зазори між коромислами та ударною частиною. Коли двигун бензинового генератора нагрівається, ці зазори практично зникають, що забезпечує:
- тиху роботу мотора;
- мінімум вібрації;
- економне витрачання палива;
- стабільні холості оберти;
- задану компресію і потужність.
Але метал поступово виробляється, а через постійну зміну температур кріплення послаблюється, налаштування збиваються. Тому потрібне періодичне регулювання клапанів бензогенератора, інтервал якого встановлено в інструкції з експлуатації до кожної моделі. У більшості версій з бензиновим ДВЗ регламент регулювання становить кожні 300 мотогодин. Якщо ви використовуєте електростанцію рідко, то перевіряти зазори потрібно щорічно.
Деякі клієнти запитують у мене, а що буде, якщо не регулювати клапани на бензогенераторі. У своїй майстерні я бачив чимало плачевних наслідків для двигуна. Серед них:
- накопичення нагару під клапанною кришкою;
- прогорання п'ятаків клапанів;
- випалювання мастила в газорозподільному механізмі;
- перегрів системи випуску відпрацьованих газів;
- руйнування п'ятаків з обваленням металевої стружки в циліндр.
Остання дія спричиняє порушення хонового покриття, утворення подряпин. У підсумку почне активно вугілля масло, виникне масляне голодування, попереду близький капітальний ремонт двигуна. Тому краще не ігноруйте регламент і своєчасно регулюйте клапани вашого бензогенератора. Далі я надам покрокову інструкцію, як це може зробити власник бензинового генератора з рівнем новачка.
Покрокове керівництво з регулювання клапанів бензогенератора
Раджу встановити генератор на столі, оскільки зі свого досвіду знаю, що робити налаштування на підлозі незручно - швидко втомлюється спина. Виконуйте регулювання клапанів бензогенератора в такій послідовності:
- Зніміть паливний бак, щоб він вам не заважав. Хоча це й необов'язково, але так отримаєте більше простору для рук - повірте моєму досвіду.
- Викрутіть свічку запалювання. Це необхідно, щоб під час прокручування колінвалу не створювалася компресія - крутити буде набагато легше.
- Зніміть ручний стартер.
- За ним буде крильчатка, за яку зручно провертати колінвал. Встановіть його так, щоб поршень циліндра опинився у верхній своїй точці. Це можна зробити, завівши в свічковий отвір олівець або будь-який інший стрижень. Коли він максимально висовується під час провертання колінвала, тоді залишаємо це положення.
- Торцевим ключем відкрутіть клапанну кришку збоку генератора, яка утримується на 4 гвинтах.
- Використовуйте автомобільний щуп, щоб перевірити наявні зазори. Для більшості версій бензогенераторів, виходячи з мого досвіду знання інструкцій з експлуатації, зазор має бути 0,2 мм. Щуп має входити щільно, але без зусиль. Не повинен бовтатися.
- Якщо бовтається, відпустіть комбінованим ключем велику гайку на коромислі і проверніть гайку поменше за годинниковою стрілкою.
- Потім знову перевірте зазори щупом.
Наприкінці все зберіть назад і зробіть тестовий запуск двигуна бензогенератора. Якщо після прогріву звук тихий, обороти стабільні, процес вважається закінченим. Але коли при обслуговуванні ви виявили прогорілі клапана, деформовані штовхачі, тоді замовте нові запчастини в МотоЗілла. Тут є коромисла, направляючі, та інші деталі для ремонту.
0 коментарі