Правильне регулювання клапанів бензогенератора: покрокова інструкція

У більшості бензогенераторів використовуються двигуни внутрішнього згоряння, що працюють на 4 такти. За подачу повітря і відведення відпрацьованих газів у них відповідають клапани. На кожному циліндрі їх 2 - впускний і випускний. Згідно з інструкцією з експлуатації, необхідне періодичне регулювання клапанів бензогенератора, яке виконується за допомогою спеціального пристосування - щупа. У цьому огляді я - майстер з ремонту мотоциклів, бензогенераторів і скутерів, розповім, як покроково виконати цей процес правильно. Хто ще не знає - мене звати Андрій, у мене своя майстерня, і я 10 років співпрацюю з МотоЗілла.

Важливість регулювання і регламент

Спершу я, як майстер, розповім, на підставі мого досвіду, коротко будову клапанного блоку, щоб вам було простіше зрозуміти, навіщо його періодично регулювати. Клапани в бензогенераторі являють собою стрижні з п'ятаками на кінці. П'ятаки перекривають собою вхідні отвори у верхній частині циліндра, лягаючи в сідла. Це забезпечує збереження компресії в момент стиснення поршнем. Керують клапанами за допомогою коромисел, які впираються в їхні штовхачі.

Через властивість металу розширюватися під нагріванням, було передбачено технологічні зазори між коромислами та ударною частиною. Коли двигун бензинового генератора нагрівається, ці зазори практично зникають, що забезпечує:

  • тиху роботу мотора;
  • мінімум вібрації;
  • економне витрачання палива;
  • стабільні холості оберти;
  • задану компресію і потужність.

Але метал поступово виробляється, а через постійну зміну температур кріплення послаблюється, налаштування збиваються. Тому потрібне періодичне регулювання клапанів бензогенератора, інтервал якого встановлено в інструкції з експлуатації до кожної моделі. У більшості версій з бензиновим ДВЗ регламент регулювання становить кожні 300 мотогодин. Якщо ви використовуєте електростанцію рідко, то перевіряти зазори потрібно щорічно.

Деякі клієнти запитують у мене, а що буде, якщо не регулювати клапани на бензогенераторі. У своїй майстерні я бачив чимало плачевних наслідків для двигуна. Серед них:

  • накопичення нагару під клапанною кришкою;
  • прогорання п'ятаків клапанів;
  • випалювання мастила в газорозподільному механізмі;
  • перегрів системи випуску відпрацьованих газів;
  • руйнування п'ятаків з обваленням металевої стружки в циліндр.

Остання дія спричиняє порушення хонового покриття, утворення подряпин. У підсумку почне активно вугілля масло, виникне масляне голодування, попереду близький капітальний ремонт двигуна. Тому краще не ігноруйте регламент і своєчасно регулюйте клапани вашого бензогенератора. Далі я надам покрокову інструкцію, як це може зробити власник бензинового генератора з рівнем новачка.

Покрокове керівництво з регулювання клапанів бензогенератора

Раджу встановити генератор на столі, оскільки зі свого досвіду знаю, що робити налаштування на підлозі незручно - швидко втомлюється спина. Виконуйте регулювання клапанів бензогенератора в такій послідовності:

  1. Зніміть паливний бак, щоб він вам не заважав. Хоча це й необов'язково, але так отримаєте більше простору для рук - повірте моєму досвіду.
  2. Викрутіть свічку запалювання. Це необхідно, щоб під час прокручування колінвалу не створювалася компресія - крутити буде набагато легше.
  3. Зніміть ручний стартер.
  4. За ним буде крильчатка, за яку зручно провертати колінвал. Встановіть його так, щоб поршень циліндра опинився у верхній своїй точці. Це можна зробити, завівши в свічковий отвір олівець або будь-який інший стрижень. Коли він максимально висовується під час провертання колінвала, тоді залишаємо це положення.
  5. Торцевим ключем відкрутіть клапанну кришку збоку генератора, яка утримується на 4 гвинтах.
  6. Використовуйте автомобільний щуп, щоб перевірити наявні зазори. Для більшості версій бензогенераторів, виходячи з мого досвіду знання інструкцій з експлуатації, зазор має бути 0,2 мм. Щуп має входити щільно, але без зусиль. Не повинен бовтатися.
  7. Якщо бовтається, відпустіть комбінованим ключем велику гайку на коромислі і проверніть гайку поменше за годинниковою стрілкою.
  8. Потім знову перевірте зазори щупом.

Наприкінці все зберіть назад і зробіть тестовий запуск двигуна бензогенератора. Якщо після прогріву звук тихий, обороти стабільні, процес вважається закінченим. Але коли при обслуговуванні ви виявили прогорілі клапана, деформовані штовхачі, тоді замовте нові запчастини в МотоЗілла. Тут є коромисла, направляючі, та інші деталі для ремонту.