Обслуговування рідинної системи охолодження на скутері

Раніше ми розглядали, які бувають системи охолодження скутера, в чому їхні плюси і мінуси. Але рідинна система заслуговує на особливу увагу, тому що її вважають максимально ефектною, але при цьому вельми непростою. У популярних скутерів сучасного зразка, що представляють топовий і спортивний сегмент, найчастіше в комплектації йде саме такий тип охолоджувальної системи.

Тут ми детально торкнемося особливостей обслуговування, використання подібних моделей, також зробимо наголос на найбільш значущих нюансах, і дамо відповіді на поширені запитання.

Багато хто стикається з таким виразом, як "водяне охолодження". Загалом, таку термінологію можна називати вірною, але крім води, система також оснащена антифризом. Завдяки йому взимку рідина не промерзає, і він також забезпечує захист усім компонентам охолоджувальної системи на час усього експлуатаційного періоду. Але тут треба використовувати виключно дистильовану воду, тому що звичайна не може гарантувати максимальний захист від корозії.

Картинки по запросу жидкостной системы охлаждения на скутере

Антифриз є дуже отруйною речовиною, з цієї причини, обслуговуючи рідинну охолоджувальну систему, потрібно відповідально підійти до дотримання правил і норм, щоб не допустити потрапляння антифризу на очі, шкіру тощо. Якщо це все ж таки трапиться, то потрібно ретельно промити цю ділянку водою.

Чому двигун скутера не охолоджується належним чином?

У період використання пристрою, може статися витік охолоджувальної рідини. Це відбувається з двох причин - при пошкодженнях шлангів або при ослабленні з'єднання. Тому необхідно особливу увагу приділяти цілісності гумових шлангів, перевіряти, наскільки якісно вони з'єднуються зі штуцерами.

Пам'ятайте, що по закінченню певного часу, гума стане менш міцною, в ній виникають тріщини. Саме тому, якщо буде така необхідність, здійсніть заміну потрібного шматка шланга на новий. Таким чином, Ви зможете запобігти витоку речовини надалі.

Бруд у радіаторі - це ще одна причина, через яку двигун погано охолоджується. Незважаючи на те, що система є рідинною, охолодження рідини забезпечує потік повітря через радіатор. Коли ж у ньому присутній бруд, охолодження не буде таким ефективним. Так, безумовно, що показник температури не перевищить позначку кипіння води, але допускати критичне значення не можна. Саме з цієї причини, радіатор має бути чистим.

Картинки по запросу жидкостной системы охлаждения на скутере

А допоможе в цьому стиснене повітря, підійде і проточна вода зі звичайною щіткою. Будьте гранично обережними, тому що комірки з легкістю можуть погнутися. Якщо таке трапилося, то під час їхнього випрямлення потрібно використовувати тонкий предмет з металу.

Якщо Ваш радіатор пошкодився, і таке пошкодження спричинило витік охолоджувальної рідини, це можна виправити. Для цього скористайтеся спеціальним складом, що ремонтує радіатори, його можна придбати в спеціалізованих магазинах.

Які дози антифризу і води мають бути?

Доцільним рішенням стане використання антифризу з водою в пропорційному співвідношенні 1 до 1. Таку пропорцію можна застосовувати і влітку, і взимку. Змішуючи розчин, візьміть окремий посуд, а потім залийте рідину в охолоджувальну систему до необхідної позначки.

Пам'ятайте, що в літній період антифриз подається в меншому дозуванні, але в холодну пору це ризиковане рішення, внаслідок якого рідина може замерзнути в системі. Це, своєю чергою, негативно відіб'ється на двигуні, тому постарайтеся уникати подібних експериментів.

Чи потрібно зливати охолоджувальну рідину скутера в зимовий період?

Тим, хто не планує користуватися скутером взимку, найкраще, злити розчин, а з приходом весни залити систему свіжоприготованим. Ну а якщо Ви все ж експлуатуватимете апарат у морози, то дотримуйтесь необхідної пропорції. На крайній випадок, перевірте, наскільки стійкою є суміш антифризу і дистильованої води до холодів. З цією метою можна звернутися в майстерню, там завжди є потрібні пристрої, здатні показати вам потрібне число.

Як часто потрібно міняти рідину в системі охолодження скутера?

Здійснювати заміну охолоджувальної рідини слід раз на 2 роки. Це необхідно через те, що рано чи пізно в розчині накопичується бруд, що заважає нормальному функціонуванню. І тому таку періодичність можна назвати максимально логічною.

Як правильно замінити охолоджувальну рідину на скутері?

Необхідно, щоб двигун перебував у холодному стані. Зливний отвір може бути в різних місцях, все залежить від того, яка у Вас модель і марка. Кришка радіатора і зливного бачка іноді відсутня. Щоб ознайомитися з детальною інформацією щодо розташування зливних і заливних отворів Вашого пристрою, потрібно вивчити інструкцію до скутера.

Також можете відшукати їх власними силами. Щойно Ви знайдете зливну пробку, під неї слід підставити необхідний посуд. Саме туди зливається відпрацьована рідина. Якщо подібної пробки немає в наявності, то допоможе від'єднання шланга в найнижчій точці. Зачекайте певний час, дайте рідині стекти.

Після потрібно здійснити перевірку відпрацьованої суміші антифризу з водою в посуді. Якщо вона здасться Вам вельми брудною, то потрібно взяти шланг і промити всю систему. Напір води має бути невеликим. Процес не можна зупиняти до повного очищення води. Однак коли рідина після зливу є чистою, і Ви в регулярному порядку міняли її раніше, то немає жодної потреби в очищенні.

Після цього заливається нова охолоджувальна рідина. З цією метою, ми вже заготовили її, дотримуючись необхідної пропорції. Спершу потрібно закрити зливну пробку і акуратно під'єднати шланг, який від'єднали раніше, назад. У процесі заливки нової рідини будьте гранично обережними, її слід вливати в отвір радіатора, підійде і розширювальний бачок системи, все залежить від компонувальних особливостей.

Іноді комплектація скутера передбачає пробку, що стравлює повітря в охолоджувальній системі в процесі заливання нової рідини. Коли така є в наявності, потрібно її відкрити, закривати ж слід уже тоді, коли з отвору виливається рідина без бульбашок повітря.

Правильніше буде, додати суміш шляхом використання розширювального бачка. Він також допомагає тримати під контролем кількість води з антифризом у системі. Суміш заливається до максимального показника.

Після виконаної роботи, нехай двигун трохи попрацює на холостому ходу. Запускайте його, а після залиште хвилин на п'ять. Потім необхідно повернути ручку газу, таким чином усунути повітря, що залишилося в системі. Якщо рідини стало менше, долийте її.

Як Ви могли помітити, особливих складнощів немає, головне виконувати всі перераховані вище пункти вчасно. Таким чином, Ви забезпечите скутеру захист від можливих поломок, і можете не сумніватися в правильності його роботи.