Акумулятор скутера є ключовою ланкою в ланцюзі електропристрою. У сучасних моделей скутерів в наявності велика кількість різних електроприладів і всіляких примочок. Таким чином, вони вигідно виділяються на тлі більш старих зразків. Але через безліч додаткових пристосувань, акумулятору приділяється занадто мало уваги в період обслуговування, і під час ремонтних робіт. І це абсолютно неправильно. Далі проаналізуємо основний список правил, якого слід дотримуватися:
1. Завжди зберігайте акумулятор у сухості та чистоті. Ніяких складнощів тут немає, адже бруд, який накопичується на акумуляторі після тривалого використання скутера, здатен без проблем проводити електрику. Часто це призводить до розрядки апарата, причому в прискореному темпі. А відбувається це через витік струму. Існує величезна кількість моделей, як правило, китайського виробництва, де захист акумулятора вельми слабкий, тому цей пункт, насамперед, стосується саме їх.
2. Проведіть ретельне очищення клем, затягуючи їх якнайкраще. Це досить важливий пункт. У період використання скутера нерідко відбувається окислення контактів, або ж вони просто можуть ослабнути. Тому існує необхідність у періодичному огляді, щоб вчасно очищати клеми і затягувати їх. Такі дії допоможуть не турбуватися про можливий перегрів і плавлення проводки.
3. Слідкуйте за кількістю електроліту. У випадку з обслуговуваним акумулятором електроліт нерідко випаровується. Тому необхідно тримати його рівень під контролем. З цим пунктом у Вас не виникне жодних складнощів. Для всіх банок в акумуляторі пристрою є спеціальні пробки, куди слід заливати речовину. Збоку акумулятора розташовуються спеціальні мітки. Вони показують рівень електроліту в кожній банці, мінімальну і максимальну позицію. Дотримуватися треба саме мінімального показника.
Важливо пам'ятати, що щойно електроліт наближається до нього, слід одразу ж залити в кожну банку дистильовану воду. Її нескладно знайти в спеціалізованих магазинах за вигідними розцінками. Підкреслимо, що ви ллєте воду в кислоту, і тут немає нічого незвичайного. Коли ж кислоти в акумуляторі більше немає, не треба заправляти її самотужки, слід вирушити до майстерні.
Викидати акумулятор у таких випадках не треба, адже цю проблему можна з легкістю вирішити. Важливо дотримуватися правил безпеки, виконуючи кожну зазначену процедуру, це пов'язано з тим, що електроліт вирізняється небезпекою, яка значно вища, ніж, наприклад, у антифризу. Скористайтеся рукавичками, не допускайте потрапляння речовини на шкіру.
4. Процес зарядки акумулятора відбувається в автоматичному режимі під час роботи двигуна. Відповідальними за цю дію є генератор і регулятор напруги. З цієї причини, немає ніякої потреби періодично заряджати акумулятор. Але не забувайте, що якщо скутер протягом довгого часу не використовується, наприклад, взимку, відбувається повна розрядка акумулятора. Це відбувається досить повільно, проте все-таки буде правильно заряджати батарею хоча б раз на два місяці. А допоможе в цьому спеціальний пристрій. У спец магазинах таких пристроїв дуже багато. Скажіть продавцеві, що Вам потрібна зарядка для акумулятора, і обирайте найбільш підходящий варіант.
Інструкція з використання містить всі особливості та нюанси щодо процесу, тому складнощів не виникне. Є можливість звернутися до іншого методу, наприклад, віднести батарею на СТО з метою підзарядки, вистачить і два рази за зиму. Це не дасть змоги акумулятору повністю розрядитися.
5. Як перевірити ємність обслуговуваного акумулятора. Якщо Ви будете періодично перевіряти ємність, то це допоможе Вам з визначенням того, придатний акумулятор до нормального функціонування або ж ні. Підкреслюємо, що ми обговорюємо необслуговувану батарею. Перевірка ємності здійснюється ареометром. Його можна придбати в спец магазинах, або ж вирушити в майстерню, щоб перевірити щільність електроліту.
Замір здійснюється таким способом: потрібно стиснути гумову грушу, а потім вставити наконечник пристрою в банку акумулятора. Після слід розтиснути грушу, таким чином, електроліт почне всмоктуватися в пристрій, і потім Ви зможете ознайомитися з даними про його щільність. Труднощів з таким процесом практично немає, а ціна на ареометр абсолютно невисока.
Зверніть увагу, що заміри проводяться тільки за кімнатної температури. Є список усереднених показань. Коли пристрій показує число 1,28 - то це говорить про чудову ємність акумулятора. 1,20 - вказує на те, що не завадило б трохи знизити щільність. Коли Ви бачите 1,12 - значить, що акумулятор розрядився остаточно. Потрібно, щоб показник різниці між кожною банкою розміщувалася в межах, що не перевищують число 0,040. Коли він набагато вищий, з'являється потреба в комплексному аналізі в майстерні. Таким чином, можна визначити, чи є сенс в експлуатації акумулятора або він більше не придатний. Приблизний показник Ви отримаєте, якщо проведете замір за допомогою вольтметра.
6. Як перевірити ємність необслуговуваного акумулятора на скутері. Зараз дізнаємося, як здійснити перевірку щільності на необслуговуваному акумуляторі закритого типу. Найчастіше замість пробок у них зустрічаються заглушки. Велика кількість з них не дають змоги визначити рівень зарядки, але нерідко зустрічаються моделі з вбудованими спеціальними індикаторами. Вони допомагають визначити, в якому стані перебуває батарея скутера. Проаналізуємо всі пункти:
- Якщо індикатор не передбачений. У таких випадках приблизний показник ємності батареї визначається за допомогою даних, наданими вимірювальним приладом. Тут знадобиться проводити замір, використовуючи вольтметр. Тут також є важливі нюанси. Першою особливістю є те, що замір слід проводити тільки на тому скутері, чий двигун протягом довгого часу не працював, хоча б 6 годин. Це пов'язано з тим, що максимально точний показник визначається не відразу після заряджання акумулятора, а через певний час.
Але в тих випадках, коли Вам необхідно терміново перевірити показання, натисніть на гальмо, і чекайте кілька хвилин. Само собою, що відбудеться загоряння заднього стопа, саме він і призведе до невеликої розрядки акумулятора. Як тільки мине кілька хвилин, відпускайте рукоятку гальма і залиште його відпочивати, хоча б десять хвилин. Після цього сміливо починайте робити виміри.
Необхідно, щоб вольтметр перебував у положенні постійного струму, режим має перебувати на рівні до 20 В. З умовою непрацюючого двигуна, виміряйте показання на клемах акумулятора. Вольтметр у справному стані з урахуванням режиму постійного струму має показати число 12, 8 ВТ. Це свідчить про хороший заряд батареї. Коли показник перебуває в діапазоні від 12,3 до 12,8 - це допустиме значення. Все, що нижче 12,3, свідчить практично про повну розрядку акумулятора.

- Якщо індикатор присутній можна сміливо пропускати дії, описані вище, і визначити рівень заряду з його допомогою. Звичайно ж, це буде приблизне число, але йому слід довіряти. Говорячи "індикатор" ми говоримо про спеціальне вічко, яке, використовуючи методику колірної індикації, вказує нам на стан батареї.
Зелений колір означає нормальний стан і відсутність усіляких приводів для переживання. Що більше зменшується ємність, то темнішим стає вічко. У результаті, його чорний колір свідчить про повну розрядку батареї. Потрібно визначити причини того, чому був відсутній заряд. Можливо, що це пов'язано з несправністю регулятора напруги, або ж у цьому винен від'єднаний контакт.
Коли ж індикатор стає світлішим, переходячи в салатові відтінки, а після - жовті, то це свідчить про те, що рівень електроліту знизився, і таким акумулятором не рекомендується користуватися.
Виходячи з усього перерахованого, завдяки періодичному обслуговуванню акумулятора можна своєчасно вирішити, чи потрібна заміна або невелике коригування важливих частин для забезпечення стабільного функціонування скутера.
0 коментарі