Не заводиться мотоблок: основні причини та що робити?

Купівля нового мотоблока може затьмаритися, якщо він не заводиться. Перестати реагувати на кнопку запуску або ривок ручки стартера може і техніка б/в, яка служила справно багато років. У цій статті я розповім основні причини, чому мотоблок не заводиться, і що робити в кожній ситуації. Поради даю на підставі свого досвіду, оскільки у мене своя майстерня з ремонту мототехніки, бензогенераторів і мотоблоків. Нагадаю, що мене звуть Андрій, і я співпрацюю з МотоЗілла понад 10 років. Є експертом у сфері роботи техніки та запчастин до неї.

Перевірка базових параметрів

Зіткнутися з ситуацією, коли не заводиться новий мотоблок, можуть одразу покупці під час розпакування і складання агрегату. Рекомендую перевірити базові показники та налаштування:

  • наявність палива;
  • правильність положення кнопки на ручці або важеля у редукторних моделей;
  • положення ручки газу (має бути максимальна подача);
  • положення повітряної заслінки на карбюраторі (закрито);
  • положення паливного крана (відкрито).

Після перевірки повторіть спробу запуску. Якщо мотоблок не заводиться і після цього, тоді раджу перевіряти окремо всі системи. Це допоможе методом виключення знайти причину.

Паливна система

Якщо не впевнені в якості пального, краще злийте його і залийте нове з авторитетної заправки, яка не ризикуватиме своєю репутацією заради невеликого зниження ціни та залучення покупців. На моїй практиці були випадки, коли влітку мотоблок заводився, а восени вже ні. Причина виявилася в низькій якості пального - воно просто не запалювалося. Але варто було мені подати трохи суміші для запуску в карбюратор, і двигун завівся.

Коли сумнівів у якості палива немає, але мотоблок не заводиться, рекомендую злити бензин з відстійника карбюратора. Викрутіть болт у нижній частині корпусу, розташований під кутом. Злийте грам 30. Бензин буде жовтий. Така легка промивка карбюратора допоможе здійснити запуск. Додатково перевірте:

  • стан сіточки в крані (можливо канал забитий і тоді допоможе прочищення);
  • паливний фільтр (замініть, якщо давно не міняли);
  • правильність налаштування карбюратора (гвинти кількості та якості).

Якщо і це не допомогло, а викручена свічка суха, значить паливо не надходить, тому не заводиться мотоблок. Тоді раджу демонтувати карбюратор, розібрати його, промити спеціальною рідиною з балона під тиском, все зібрати і повернути на місце. Перегляньте тягу, що передає натиск на ручку газу. При її пошкодженні, подача палива може не відкриватися, хоча ручка натиснута

Система запалювання

Не заводитися мотоблок може і через відсутність іскри або за наявності слабкої іскри. На підставі свого досвіду виділю кілька моментів, які потрібно перевірити. Спершу подивіться на якість іскри. Для цього:

  1. Зніміть надсвічник.
  2. Викрутіть свічку.
  3. Одягни надсвічник на неї.
  4. Прикладіть різьбленням до корпусу двигуна, щоб замкнути на масу.
  5. Смикніть ручку стартера.

Іскра повинна бити чітко між електродами, і при цьому бути яскравою, біло-блакитною. Якщо іскра б'є в бік або слабка, значить потрібно замінити свічку запалювання мотоблока на нову. Коли заміна свічки не допомогла, і мотоблок не заводиться, причина може бути в несправному високовольтному проводі або котушці. Перевірте якість контакту кабелю зі свічником. У деяких китайських моделей там дріт закріплений саморізом. Згодом конструкція розпадається, контакт просто втрачається.

Щоб його відновити, відріжте 2 см кабелю, і закріпіть його в надсвічнику заново. Якщо дріт має оголені ділянки, тоді напруга падатиме - її не вистачить для утворення іскри. Замініть кабель із свічником на новий. Навіть за цілої ізоляції опір високовольтного дроту зростає, тому рекомендую міняти його кожні 200 мотогодин.

Коли не заводиться мотоблок за нової свічки і високовольтного кабелю, переходимо до перевірки котушки. Для цього використовуйте мультиметр у положенні Ом. Опір справної високовольтної обмотки має бути 6,9 кОм. За інших значень котушка мотоблока йде під заміну. Додатково перевірте надійність контактів клем АКБ і щітки генератора у мотоблоків з електрозапуском. Переконайтеся в хорошому контакті та цілісності проводів від стартера.

Система змащення

У більшості мотоблоків є датчик тиску масла з функцією блокування. Коли мастила не вистачає в картері двигуна, контролер не дає системі нормально працювати, тому мотоблок не зможе завестися. Перевірте рівень мастила за щупом. У разі низького рівня - долийте до середньої позначки. Якщо рівень у нормі, відключіть контакт датчика і повторіть запуск. Двигун мотоблока завівся - значить несправний датчик тиску, який необхідно замінити.

Система впуску/випуску

У мотоблоків 4Т раджу перевірити зазори клапанів. Якщо вони встановлені неправильно, тоді може падати компресія, через що мотоблок не заводиться:

  1. Подивіться в інструкції з експлуатації до свого агрегату рекомендовані значення.
  2. Зніміть клапанну кришку.
  3. За допомогою ключа відпустіть контргайку.
  4. Викруткою виставте положення штовхача за щупом.
  5. Зафіксуйте ключем контргайку.
  6. Повторіть той самий процес з іншими клапанами.
  7. Замініть прокладку клапанної кришки і встановіть саму кришку назад.

Рекомендую перевірити і стан повітряного фільтра. Забиті пори погіршують пропускну здатність. Двигуну культиватора може не вистачати повітря для запуску. Замініть старий фільтр на новий.

Не заводиться дизельний мотоблок

Потужні дизельні агрегати мають паливну систему (поради щодо перевірки ті самі, що й у бензинових мотоблоків), але не мають системи запалювання. Займання в камері відбувається завдяки високій температурі повітря. Вранці або ввечері температура на вулиці може падати, тому в роботу вступають свічки розжарення. Вони підігрівають камеру згоряння. Поступово свічки розжарювання втрачають свою здатність, тому їх теж доведеться замінити.

Здається, я, як майстер, описав усі можливі ситуації, чому не заводиться мотоблок і що робити. Природно, для ремонту сільськогосподарського агрегату вам знадобляться якісні запчастини та витратні матеріали, купити які ви зможете в МотоЗілла. Тут є деталі для мотоблоків НЕВА, КЕНТАВР, ЗАРЯ, ПРОТОН, САЛЮТ, PATRIOT GARDEN тощо.