Імпульсні зарядні пристрої для акумуляторів автомобілів і мотоциклів з'явилися відносно недавно. Найбільше на ринку представлено товарів з Китаю, хоча є продукція з європейських країн. Маючи свою майстерню з ремонту мототехніки та бензоінструменту, мені не раз доводилося заряджати АКБ. У своїй діяльності я використовую саме такий прилад. Добре розуміючи принцип роботи, особливості та переваги, опишу все це нижче на підставі особистого досвіду. Можливо, ця інформація розвіє ваші побоювання, роз'яснить нюанси, допоможе правильно вибрати зарядку для акумулятора машини або двоколісного транспорту.






Принцип роботи імпульсної зарядки
Імпульсний зарядний пристрій має невеликий прямокутний корпус. З одного боку з нього виходить червоний і чорний дріт із затискачами на кінцях для встановлення на клеми акумулятора. З іншого боку передбачено короткий мережевий дріт для підключення до мережі 220 В. На верхній панелі нерідко є РК-дисплей (але не завжди - залежить від моделі, бренду), а також світлова індикація для відображення режиму і стану приладу.
Принцип роботи імпульсного зарядного автомобільного пристрою полягає в такому:
- Прилад підключається до мережі і споживає 220 V.
- Змінна напруга підвищує частоту в сотні герц або в десятки кілогерц (залежить від моделі).
- Потім струм вирівнюється діодним мостом.
- Постійна напруга подається імпульсами, а не безперервно до батареї. За рахунок імпульсів АКБ встигає "відпочивати" і остигати між періодами зарядки.
- За процесом стежить внутрішній контролер, який регулює напругу, тривалість імпульсів, їхню частоту.
Для власного охолодження всередині приладу передбачено вентилятор. У мого З/П на дисплеї показується температура, щоб візуально помітити перегрів. Але контролювати це не потрібно, оскільки в такому разі має спрацювати автоматичний захист. Чому кажу про це, як у теорії, - у мене ніколи температура приладу не підвищувалася вище 24 градусів, тому спрацьовування захисту не було потрібно.
Чим імпульсний З/П відрізняється від звичайного
У звичайному зарядному пристрої зі стрілочним вольтметром і амперметром використовується трансформатор. Він змінює напругу і силу струму. Потім струм проходить на випрямляч для перетворення на постійний. Нерідко користувачеві потрібно самому, за допомогою регулювальних перемикачів, виставити напругу і силу струму зарядки. Помилки новачків при налаштуванні часто призводять до закипання акумулятора, роздування корпусу, тріщин.
В імпульсному пристрої струм подається на батарею не безперервно, а короткими періодами. Весь процес від початку до кінця автоматичний. Розумний прилад сам поступово знизить силу струму в міру заповнення ємності, що унеможливить перегрів. Усередині З/П немає трансформатора, а значить загальні габарити набагато менші.
Переваги імпульсних зарядних пристроїв
Головна особливість і перевага імпульсного зарядного пристрою, на мою думку, - руйнування кристалів сульфату свинцю на поверхні пластин. Вони з'являються там під час низького розряду. Сульфат не проводить електричний струм, через що скорочується площа поверхні електродів, які беруть участь в обміні електронами. Імпульсний струм з високою амплітудою впливає на сульфат, руйнуючи його структуру. Це звільняє пластини, сприяє відновленню ємності старих акумуляторів.
Серед інших переваг імпульсних зарядок для АКБ:
- невеликі габарити корпусу, що спрощують транспортування і зберігання;
- мала вага;
- зручне використання - наприклад, у мого приладу все працює автоматично (визначення струму АКБ, управління струмами зарядки, вимкнення);
- низьке споживання струму в процесі заряджання;
- відсутність перегріву батареї, оскільки через імпульсний вплив напруга подається не постійно, а переривчасто;
- повніша зарядка ємності через краще проникнення електронів;
- універсальність використання - пристрій підходить для АКБ автомобілів, мотоциклів.
За допомогою такого приладу мені не раз вдавалося відновити акумулятори після глибокого розряду. В іншому разі їх би довелося міняти на нові. Як наслідок експлуатації такого З/П, збільшується термін служби батареї.
Недоліків у імпульсних зарядок небагато. Один із них - вища ціна на тлі звичайних. Ще раджу бути уважним при спробі зарядити гелевий акумулятор. У такому разі важливо дотримуватися точних параметрів, що відповідають конкретній батареї. Йдеться про струм зарядки, який має бути не вищим за 1-2 А.
Вибираємо правильно імпульсний зарядний пристрій
Великий вибір імпульсних зарядних пристроїв є в інтернет-магазині МотоЗилла. Вибираючи прилад, враховуйте такі параметри:
- Діапазон напруги акумулятора - бувають версії на 6/12, 12/24, 6/12/24 В.
- Довжину мережевого дроту і клем - щоб їх вистачило від розетки до АКБ.
- Габарити корпусу - якщо плануєте возити зарядку в багажнику мотоцикла або машини, пристрій має займати мало місця.
- Додаткові функції - серед них: дисплей, ліхтарик, режим відновлення, відображення напруги батареї.






Як користуватися імпульсним З/П
Щоб зарядити акумулятор імпульсним пристроєм, дотримуйтеся такої послідовності дій:
- Зніміть АКБ з машини або мотоцикла.
- Очистіть корпус від пилу, масла, конденсату.
- Одягніть червону клему зарядки на плюс, а чорну - на мінус.
- Увімкніть мережеву вилку в розетку.
- Загориться дисплей, почнеться відображення сили струму, напруги, температури корпусу.
- Процес триває 6-12 годин залежно від ємності АКБ і ступеня розрядженості.
- Після досягнення повного рівня зарядки, прилад автоматично відключиться.
У моєму випадку, він перестає охолоджувати себе вентилятором (я одразу чую, що заряджання завершено), відключає живлення від мережі, починає відображатися напруга акумулятора. Останню функцію вважаю особливо корисною - можна відразу без мультиметра побачити рівень заряду.
Якщо після зарядки батарея швидко висаджується, рекомендую замінити її на нову. Особливо важливо встигнути зробити це перед настанням холодів або в разі тільки міської експлуатації транспорту. В останньому сценарії при коротких пробігах старий АКБ просто не буде встигати заряджатися, тому ви будете часто стикатися з ситуацією, коли електростартер не зможе завести двигун. Купити акумулятор на 6 або 12 вольт для мотоцикла теж можна в МотоЗілла.
0 комментариев