Мотоцикли Zongshen: характеристики, моделі, огляд, ціни, експлуатація, технічне обслуговування, ремонт і тюнінг

Мотоцикли китайського виробника Zongshen широко поширені і добре відомі в Україні. Їх відрізняє невисока ціна, привабливий дизайн, хороша ремонтопридатність. Запчастини на мотоцикл Zongshen легко знайти і купити, замовивши у своє місто, щоб підтримувати байк у справному технічному стані. Нижче ви дізнаєтеся історію виникнення бренду, популярні моделі та характеристики мотоциклів Зонгшен, поради щодо вибору, обкатки та тюнінгу.

Історія виникнення бренду Zongshen

Історія бренду Zongshen починається з 1982 року, коли людина на ім'я Цзо Цзуншень заснувала мотомайстерню. Фірмі знадобилося 10 років, щоб перейти від ремонту техніки до виробництва. У 1992 році було створено дочірню компанію Chongqing Zonsen Motorcycle Technology Development, яка і зайнялася виготовленням мотоциклів.

Вони оснащуються двигунами власного бренду Zongshen. Правильна транслітерація слова - "Цзуншень", що перекладається як "циклон", але у нас більше звикли до Зонгшен. Можна говорити і Зонсен, адже саме цей підрозділ (Zonsen Motorcycle) займається випуском мототехніки. Для деяких країн байки поставляються під брендом CYCLONE (це зворотна транслітерація перекладеного слова англійськими літерами), але запчастини та зовнішній вигляд із Зонгшен у них однакові.

Зараз двигуни Zongshen - одні з найпоширеніших у світі. За кількістю річного виробництва вони поступаються лише американським Briggs&Stratton і японським Honda, значно випереджаючи такого гіганта як Lifan. Майже половина продукції йде на експорт у понад 100 країн. Компанія має власну спортивну мотокоманду та науково-дослідний центр. Під час виробництва мотоциклів і скутерів співпрацює з італійським брендом Piaggio та американським Harley Davidson.

Загальні характеристики мотоциклів Zongshen

В Україну мотоцикли Зонгшен потрапили не відразу. Народ боявся купувати незнайому китайську техніку, коли на слуху були тільки Ямаха, Хонда, Сузукі, Ява або вітчизняний Дніпро. Активно продавати байки Zongshen у нашій країні почали наприкінці 2010-х рр. Поступово майстри впізнали їх у деталях, на ринку стало багато запчастин до мотоциклів Zongshen, тож сьогодні такої техніки вже достатньо.

Одна з найпопулярніших моделей бренду - ZONGSHEN ZS250GS-3A. Це спортивний байк, який нічим не поступається за зовнішнім виглядом японським конкурентам, але за набагато привабливішою ціною. Ось характеристики мотоциклів Зонгшен на його прикладі:

  • габарити - 1990х780х1060 мм;
  • двигун - чотиритактний на 4 клапани;
  • об'єм ДВЗ - один циліндр на 250 см³;
  • потужність - 24,8 к.с. і крутний момент 22,5 Нм;
  • максимальна швидкість - 145 км/год;
  • вид охолодження - рідинний;
  • гальма - дискові спереду і ззаду;
  • підвіска - телескопічна, гідравлічна вилка спереду і моноамортизатор з маятником ззаду;
  • маса - 150 кг;
  • вантажопідйомність - 150 кг;
  • об'єм бензобака - 11 л;
  • витрата палива - 4 л на 100 км;
  • кількість місць - 2;
  • коробка передач - механічна на 6 швидкостей;
  • колеса - переднє 110/70-17 і заднє 130/70-17.

Рекомендоване паливо для всіх мотоциклів ZONGSHEN - бензин АІ-95. Але досвід власників показує, що можна лити і 92-й, тільки віддача при цьому трохи знижується. Найчастіше мотоцикли поставляються з литими колісними дисками, але є утилітарні моделі на штампованих сталевих.

Моделі мотоцикла Zongshen

Найбільше компанія Зонгшен виробляє спортивних байків, тому запчастини до них найбільш затребувані. Але серед асортименту є чоппери, круїзери, ендуро, багато мопедів і скутерів. Ось найбільш популярні версії, які можна зустріти в нас у країні:

  • ZONGSHEN ZS250GS-3A - спортивний мотоцикл із двома передніми фарами, коротким вітровим склом, міцною рамою і максимальною швидкістю 145 км/год. Ціна нового починається від 125000 грн. Версію з пробігом можна купити від 70000 грн.
  • Zongshen ZS300ZH - вантажний мотоцикл із вантажопідйомністю 1000 кг. Має збільшений паливний бак на 18 л і карданну передачу. Двигун об'ємом 275 см³ розвиває швидкість до 55 км/год. Великий вантажний відсік дозволяє перевозити будматеріали, овочі, коробки з товарами, інвентар. Триколісна конструкція дуже стійка, а на 100 км утилітарний байк витрачає всього 3 л бензину. Ціна нової моделі від 167000 грн.
  • ZONGSHEN ZS250GS - середньокубатурний спортивний байк з об'ємом ДВЗ 250 см³ і максимальною швидкістю 160 км/год. Відрізняється однією фарою головного світла, ступінчастим подвійним сидінням, широким переднім крилом, що добре закриває ноги райдера від бруду. Ціна нового починається від 120000 грн.

  • Zongshen ZS250GY-3 або RX3 - мотоцикл класу ендуро з агресивним малюнком протектора, кліренсом 210 мм і великими просвітами між колесами і крилами. ДВЗ видає потужність 24,8 к.с., а максимальна швидкість становить 120 км/год, що непогано для ваги 175 кг. Спец версія оснащується трьома жорсткими кофрами, що дають змогу перевозити більше речей або обладнання. У деяких країнах застосовується навіть поліцейськими. Вартість починається від 150000 грн.
    • Zongshen ZS125GY-5 - ще один представник ендуро. На відміну від інших відрізняється невеликою вагою 99 кг і укороченою довжиною 1785 мм. Мотор на 124 см³ видає 7,8 к.с., а КПП всього на 4 передачі. Максимальна швидкість не перевищує 90 км/год. Базується байк на 12-дюймових колесах, тому виглядає нижчим за інші.

    • Zongshen ZS150-10 - бюджетний круїзер з мотором на 150 кубиків і масою 120 кг. Максимальна швидкість чопера досягає 110 км/год. Володіє подвійним сидінням зі спинкою, величезною фарою, захисними дугами на задньому колесі для установки кофр. Модель із пробігом можна купити від 25000 грн.

    • Zongshen LZX 125 - байк нагадує Яву. Має 4-тактний двигун об'ємом 125 см³ з потужністю 8,3 к.с. Розвиває до 100 км/год. Оснащується 5-ступінчастою коробкою. Важить мотоцикл 115 кг, тому на ньому легше маневрувати. З пробігом такий можна купити за 35000 грн.

    Зонгшен: фото реальних власників

    Zongshen: відео огляд мотоцикла від власників

    Відео

    Запчастини на мотоцикл Зонгшен

    Говорити про високу якість мотоциклів Зонгшен не доводиться. Хоча один із найвідоміших двигунів FML 167 на 200 кубиків створений на основі мотора Honda, самі матеріали залишають бажати кращого. З відгуків власників видно, що з часом доводиться міняти головку блоку. Вона перегрівається і деформується, хоча на багатьох мотоциклах встановлено водяне охолодження.

    Під час зняття головки роблять ревізію всіх деталей, тому затребуваними є такі запчастини Zongshen, як: клапани двигуна, напрямні клапанів, сухарі та коромисла, присутні в конструкції. Перевіряється розподільчий вал ДВЗ на предмет зносу шийок, вигину по осі. Під час його заміни можуть знадобитися нові постіль і коромисла самого вала. Якщо голова втратила площину, її шліфують спеціальним інструментом, але простіше і швидше замінити на нову.

    Ось інші запчастини на мотоцикл Зонгшен, які можуть знадобитися в міру експлуатації китайської техніки:

    • Поршні з поршневими кільцями - допомагають відновити компресію, коли починає активно витрачатися масло на чад. Відтерміновують капітальний ремонт двигуна, коли знадобиться вже заміна всього блоку.
    • Колінвал і шатуни - міняються, якщо провернуло вкладиші і деформувалися шийки.
    • Маслонасос - встановлюється, якщо агрегат не створює достатнього тиску для рівномірного змащення внутрішніх вузлів ДВЗ або навпаки нагнітає надлишковий тиск, що призводить до витікання масла через ущільнювачі.
    • Варіатор встановлюється тільки на скутери і мопеди Зонгшен. У ньому змінюється ремінь і ролики, а також крильчатка.
    • У мотоциклах з коробками передач зношуються зірки передні і задні, а також самі трансмісійні ланцюги приводу. Якщо байк часто падав, може бути пошкоджена кришка і кожух задньої зірки.

    Електрика та електрообладнання мотоциклів Зонгшен - ще одна проблемна область. Від вологи окислюються контакти в роз'ємах і конекторах, а виконавчі пристрої перестають працювати. Дроти перетираються від вібрації, електроланцюг розривається, а знайти місце такого обриву складно. Буде потрібно прозвонка мультиметром, а потім заміна проводки. Власникам байків можуть знадобитися такі запчастини для Zongshen як: замки запалювання, реле поворотів або реле стартера, датчики. Від каменів, що вилітають, нерідко страждають передні фари. В одних випадках достатньо замінити скло, а в інших потрібно встановити новий обід фари або фару в зборі.

    Слабке місце мотоциклів Зонгшен - задня підвіска. Виробник, щоб полегшити конструкцію, пішов на використання дюралі замість сталі. Наприклад, із цього легкосплавного металу виготовлені важелі моноамортизатора і весь задній маятник. При сильному ударі дюраль просто лопається. Матеріал погано піддається зварюванню, дуже примхливий при контакті з електричною дугою, в шві залишаються пори, тому надійність конструкції знижується. Правильніше за все замінити ці деталі рами на заводські, щоб повернути первісну міцність каркасу.

    Ще задня підвіска містить багато сайлентблоків і підшипників. Вони псуються від вологи, бруду, дорожніх реагентів. Після цього шарніри можуть клинити, розбиватися, з'являється люфт. Під час їзди заднє колесо починає носити на всі боки, втрачається курсова стійкість. Для ремонту будуть потрібні нові підшипники і сайлентблоки.

    Хоча зчеплення належить до витратних матеріалів, змінюється воно рідко. Але, якщо різко рушати з місця, часто буксувати колесами, то зношується не тільки накладка, а навіть шестерні. Чимало проблем виникає з карбюратором мотоцикла Зонгшен. Якщо збилися налаштування, досить відрегулювати їх гвинтами якості та кількості. При протіканні бензину міняють ремкомплект карбюратора. Власники деяких спортивних версій Зонгшен стикаються з розплавленням декоративного піддона, який близько розташований до вихлопного колектора. Ремонт полягає тільки в установці нового піддона.

    ТО для мотоцикла Zongshen

    Дотримання регламенту технічного обслуговування для мотоциклів Зонгшен забезпечує тривалий ресурс ключових вузлів. Інтервал між ТО для кожної моделі вказано в інструкції з експлуатації. Наприклад, для байка Zongshen ZS200GS потрібна заміна моторного мастила кожні 4000 км. За мануалом заливати потрібно мастило з в'язкістю 10W-30 або 10W-40 в обсязі 1100 мл. Якщо влітку температура піднімається понад 30 градусів, ллють 10W-50. Підходить масло для 4-тактних двигунів будь-якого виробника. Але дбайливі власники намагаються міняти мастило кожні 2000 км, щоб продовжити ресурс ДВЗ. При цьому обов'язково змінюється масляний фільтр, що затримує частинки гару. Повітряний фільтр краще міняти перед кожним сезоном, щоб ДВЗ добре працював у будь-якому діапазоні оборотів.

    Ось інші витратні матеріали для Zongshen, які потребують заміни:

    • Мастило в передній вилці - щороку.
    • Гальмівна рідина змінюється кожні 15000 км пробігу або раз на два роки. Дивитися потрібно на її колір - щоб була прозора і не чорна. Але на СТО ще перевіряють її щільність, оскільки накопичення вологи призводить до швидкого перегріву рідини, закипання, утворення бульбашок повітря. Після цього гальма перестають працювати. Але це актуально тільки для моделей з гідроприводом.
    • Гальмівні колодки змінюються залежно від ступеня зносу. Бажано їх перевіряти перед кожним сезоном на початку і в кінці. З такою ж періодичністю дивляться на гальмівні диски.
    • Свічка запалювання змінюється раз на 5000 км. Але якщо виникають пропуски запалювання, то це можна зробити раніше.

    Рекомендується робити підтяжку ланцюга кожну 1000 км. Багато мотоциклів Зонгшен мають рідинне охолодження, тому в технічне обслуговування входить заміна водяної помпи. Якщо цього не робити, поступово зношується сальник помпи, і вона може дати текти прямо в дорозі. Коли антифриз вибіжить, мотор залишиться без відбору тепла і перегріється, що спричинить дорожчий ремонт, буде потрібно більше запчастин на мотоцикл Zongshen.

    Як правильно обкатати мотоцикл Зонгшен?

    Якщо ви купили новий мотоцикл Zongshen або виконали капітальний ремонт двигуна, необхідна обкатка. Під таким терміном мається на увазі щадна їзда з обмеженням навантаження на ДВЗ. Під час рушання не можна витискати ручку газу більш ніж на 50%. Під час їзди містом або трасою не слід розганятися понад 80% від максимальної швидкості.

    Обкатка необхідна, щоб поршневі кільця притерлися до стінок циліндрів. Тоді збільшується їхня площа контакту для кращого тепловідведення. Якщо не обкатувати мотор і відразу дати максимальне навантаження, можливий перегрів двигуна, деформації, задирки на стінках циліндрів. Тоді буде потрібно багато запчастин на мотоцикл Zongshen і дорогий ремонт. Під час обкатки через перші 300 км змінюють моторне масло, адже в ньому накопичується металева стружка. Після завершення обкатки, через 1500 км, мастило замінюють повторно.

    Як правильно вибрати і купити вживаний мотоцикл Zongshen?

    Модельний ряд мотоциклів Zongshen містить версії для будь-яких потреб і вікових груп. Молодь нерідко купує ендуро або спортбайки. Вони круто виглядають, а движки на 200-250 кубиків мають непогану віддачу. Для їзди на роботу, риболовлю або в магазин підійдуть скромніші версії або круїзери. У них зручніша пряма посадка. Якщо фінанси не дають змоги вибрати і купити новий байк, пошукайте серед варіантів із пробігом. Їх багато на вторинному ринку.

    Під час вибору огляньте мотоцикл, щоб на ньому не було патьоків оливи або палива. Їх наявність вкаже на негерметичні прокладки, які потрібно купити і замінити самостійно. Заведіть двигун і послухайте, як він працює. Холості оберти мають бути рівними, а при прокручуванні ручки газу ДВЗ має швидко відгукуватися. Подивіться, щоб із вихлопної труби не було сизого диму.

    Документи для їзди на мотоциклі Зонгшен

    Майже всі мотоцикли Зонгшен мають об'єм двигуна від 125 см³. Це означає, що для їзди дорогами України власнику будуть потрібні права категорії А. Отримати їх можна після навчання в автошколі та складання іспитів у сервісному центрі МВС. Коштуватиме навчання разом із держмитом від 6000 до 10000 грн залежно від міста. І тільки на легких мопедах з кубатурою до 50 см³ можна їздити з правами категорії А1. У всіх випадках потрібна реєстрація техніки в МРЕВ.

    Тюнінг мотоцикла Zongshen

    Найбільш явна проблема мотоциклів Zongshen - це слабке світло головної фари. На мокрому асфальті після дощу променя від прожектора майже не видно. Тому найбільш актуальна тема тюнінгу на форумах - заміна штатної оптики. Деякі встановлюють ксенон або навіть лінзи, але це дорого і потребує серйозних переробок. Найбільш простий і дешевий тюнінг - монтаж світлодіодних модулів. Вони споживають мало електроенергії, а цілі групи діодів добре світять у темний час доби. За розмірами такі модулі відмінно стають замість штатної прямокутної фари.

    Серед інших можливостей тюнінгу Зонгшен:

    • Встановлення подовжувачів амортизаторів, що дає змогу збільшити дорожній просвіт.
    • Монтаж інших дзеркал заднього виду.
    • Надягання яскравих накладок на гріпси.
    • Встановлення накладок на глушники, які захищають ноги від опіків і змінюють вигляд байка.
    • Поклейка наклейок, які роблять дизайн різноманітнішим, а заодно допомагають приховати пошкодження, тріщини.
    • Фіксація кріплення для сумок, що дозволяє згодом встановити кофри, розширивши обсяг багажних відділень. Не доведеться все возити в рюкзаку.

    Підставка на багатьох моделях коротка і гостра, тому встановити мотоцикл можна тільки на асфальті. При спробі зробити це на траві або ґрунті техніка падає. Тому один із найпоширеніших видів тюнінгу Зонгшен - встановлення довшої ніжки підставки. Монтаж нових колісних дисків теж змінює звичний образ байка.

    Відгуки про мотоцикл Зонгшен від справжніх власників

    Ілля, Zongshen zs200gs, володіє 5 років

    Основний мінус байка - це збільшена вібрація на швидкості понад 90 км/год. Мот сильно трясе, і хоча запас потужності дає змогу прискоритися далі, інтуїтивно цього робити не хочеться. Як вихід - я поставив рульовий демпфер, що згладжує вібрацію. Мій знайомий на такому ж байку встановив ширше кермо. В іншому техніка влаштовує, особливо в плані доступності запчастин на Zongshen і їхнього великого асортименту.

    Тимур, ZONGSHEN ZS250GS, володіє 3 роки

    Вважаю мотоцикл у міру надійним по мотору і ходовій частині. А ось пластик тут дуже крихкий. Варто трохи впустити мот навіть на м'який ґрунт і одразу відламуються кріплення лицьової панелі до бензобака і до павука, фіксатори хвоста під пасажирським сидінням, тріскається вітрове скло і переднє крило. Кліпони гнуться або ламаються навіть при незначному падінні.

    Павло, Zongshen ZS250GY-3, володіє 7 років

    Класний мот, одразу звертає на себе увагу оточуючих. Багато хто думає, що це дорогий американець. Мені подобається економічна витрата палива, простота обслуговування, непогана ціна запчастин. Слабким місцем вважають підвіску і амортизатори, а також низьку ліквідність на вторинному ринку. Але я поки що розлучатися з байком не збираюся. Щось краще за ці гроші не купити.

    Євген, Zongshen ZS250GY-3, володіє 2 роки

    Універсальний мотоцикл для міста і далеких поїздок. Є багато багажних відсіків, хороша швидкість по трасі, є запас потужності для обгонів. Шестиступінчаста коробка допомагає економити паливо. А в мене ще й інжекторна система впорскування. Запчастин до нього повно, конструкція проста, багато чого міняють сам. Ось тільки вага 180 кг робить його громіздким і незручним, особливо, якщо доводиться штовхати до заправки, коли закінчився бензин.

    Популярні запитання та відповіді про мотоцикл Zongshen

    Наскільки надійні мотоцикли Zongshen?

    Якщо порівнювати з японськими брендами, то Zongshen сильно програють, але з огляду на те, що вони дешевші в 10 разів, така покупка повністю себе виправдовує.

    Чи дорого обслуговувати мотоцикли Зонгшен?

    Купити масляний і повітряний фільтр, а також саму оливу об'ємом близько 1 л коштує недорого. Залежно від моделі байка на регулярне ТО піде від 500 грн.

    Який пробіг до капітального ремонту витримують мотоцикли Zongshen?

    Ресурс двигуна Zongshen залежить від його об'єму, якості змащення, регулярності обслуговування і манери водіння. З урахуванням усіх цих факторів капітальний ремонт ДВЗ може знадобитися мінімум через 20000 км, а максимум - через 80000 км.

    Який мотоцикл Зонгшен найкращий?

    У китайського виробника великий вибір байків, одні з яких розраховані на трасу, а інші для міста. В Україні одна з найпопулярніших моделей - ZONGSHEN ZS250GS-3A. Це спортивний мотоцикл з гарним дизайном, високою максимальною швидкістю і економічною витратою палива.

    Які головні мінуси у мотоциклів Зонгшен?

    Власники байків виділяють серед недоліків: кволий пластик, слабке світло фар, збільшену вібрацію на підвищених швидкостях. Але в наявності є необхідні запчастини для Зонгшен, що дозволяють усунути ці проблеми.